Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu iSense: Digitalizarea băncilor, accelerată de pandemia de coronavirus. 70% dintre românii cu acces la internet folosesc carduri contactless, iar 31% fac plăți cu telefonul mobil
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu iSense: Digitalizarea băncilor, accelerată de pandemia de coronavirus. 70% dintre românii cu acces la internet folosesc carduri contactless, iar 31% fac plăți cu telefonul mobil
Stiri de top

Studiu iSense: Digitalizarea băncilor, accelerată de pandemia de coronavirus. 70% dintre românii cu acces la internet folosesc carduri contactless, iar 31% fac plăți cu telefonul mobil

Gabriela Dinu
Last updated: 16/07/2020 11:19
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE


Digitalizarea serviciilor bancare oferite clienților din România a cunoscut o accelerare importantă odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus. Astfel, circa două treimi (65%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc cel puțin o aplicație de mobile banking.

Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet, cu vârsta între 18 și 65 de ani.

Procentul celor care folosesc aplicații mobile de internet banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este semnificativ mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani). Totuși, gradul de adopție al aplicațiilor mobile este mai degrabă generalizat, penetrând și segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

Gradul de utilizare al aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București (77%) și zona de sud-est a țării (74%), precum și la persoanele cu venituri mari (74%). La polul opus, cele mai mici rate de adopție ale aplicațiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia și nord-vest (56%).

Numărul mai mare de operațiuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronică a băncilor, însă majoritatea clienților (78%) nu au semnalat nicio problemă în relația cu băncile cu care lucrează de obicei. Doar 5% declară că au întâmpinat probleme punctual cu aplicațiile de mobile banking.

În plus, recomandările de distanțare fizică din timpul epidemiei și-au pus amprenta și pe comportamentul de plăți al românilor: 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless. În ceea ce privește plata cu telefonul, 31% declară că fac plăți cu telefonul folosind o aplicație de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plăți cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani (39%). „În mod tradițional, băncile sunt asociate cu atribute precum încredere sau stabilitate, însă orice prilej de a promova inovații se traduce în potențial de creștere. În noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esențială utilizarea unor instrumente moderne care să elimine barierele fizice dintre clienți și bancă. Fie că vorbim de o simplă aplicație de internet banking, sau de creditare online, clienții vor căuta acele bănci care le fac viața mai ușoară”, afirmă Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Datele prezentate mai sus au fost culese în perioada 22-26 iunie 2020 și fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un eșantion format din consumatori și companii. Eșantionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru populația 18-65 ani cu acces la internet, populație bancarizată (grad de eroare +-4%). Eșantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe mărime de companie în funcție de numărul de angajați.

You Might Also Like

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”

TAGGED: banci, carduri, telefon, carduri contactless, digitalizare, George, pandemie, Covid-19, Andrei Elvădeanu, mobile banking, iSense, internet banking, BRIT
Gabriela Dinu 16/07/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Analiştii CFA estimează deprecierea cursului la 4,96 lei/euro în următoarele 12 luni, inflaţie medie de 2,33% și o scădere economică de 4,4%
Next Article BCR lansează „Sfaturi utile pentru finanțare” – un nou modul cu sfaturi practice pentru antreprenori, disponibil pe platforma Școala de Business

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

1 minut ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

36 de minute ago

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

2 ore ago

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

24 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?