Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: TRANSFOND: un an de plăți instant în România. CEC Bank, Banca Transilvania, Libra și BCR, creștere spectaculoasă a tranzacțiilor procesate, peste 200%, în primele 3 luni ale acestui an
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > TRANSFOND: un an de plăți instant în România. CEC Bank, Banca Transilvania, Libra și BCR, creștere spectaculoasă a tranzacțiilor procesate, peste 200%, în primele 3 luni ale acestui an
Stiri de top

TRANSFOND: un an de plăți instant în România. CEC Bank, Banca Transilvania, Libra și BCR, creștere spectaculoasă a tranzacțiilor procesate, peste 200%, în primele 3 luni ale acestui an

Gabriela Dinu
Last updated: 22/04/2020 11:06
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

În contextul evoluției recente a situației generate de răspândirea COVID-19, serviciul Plăți Instant și-a dovedit o dată în plus utilitatea, atât din punct de vedere al asigurării lichidității imediate (banii intră în cont în câteva secunde de la realizarea transferului), cât și din punct de vedere al funcționării non-stop a serviciului, astfel încât se pot face cumpărături cu plata imediată, se pot trimite bani către părinți, rude, familie, se pot efectua donații, plăți în legătură cu remunerarea muncii, plăți ale unor furnizori, ale unor taxe, impozite, rate bancare, în orice moment al zilei sau al nopții (inclusiv sâmbăta și duminica), instant.

Serviciul a fost operaționalizat în urmă cu un an, în data de 22 aprilie 2019, de către Banca Transilvania și CEC Bank, instituții de credit deschise către inovare, care au ales să adopte noul standard de procesare a plăților de retail. Tot în anul 2019, Libra Internet Bank și Banca Comercială Română au decis să se alăture din timp acestui demers și să ofere clienților proprii posibilitatea utilizării acestui serviciu.

Începând cu aprilie 2019, ”autostrada” pentru Plăți Instant (infrastructura națională) este disponibilă și în România – plasând țara noastră pe lista celor mai avansate țări din punct de vedere al procesării plăților. Astfel, acest serviciu de plată nou, care oferea deja o experiență excepțională utilizatorilor dintr-o serie de economii dezvoltate, inclusiv din occidentul european, a devenit disponibil și în România, la aceiași parametri de calitate și performanță. În perioada aprilie 2019 – aprilie 2020, serviciul Plăți Instant în lei a funcționat la întreaga sa capacitate, cu o disponibilitate totală de peste 99,9%.

Serviciul a înregistrat o creștere spectaculoasă a numărului tranzacțiilor procesate, de peste 200%, în primele 3 luni ale acestui an, în comparație cu ultimul trimestru al anului trecut. De altfel, pe fondul stării de urgență, serviciul a înregistrat o creștere de peste 50% a volumelor de tranzacții în luna martie 2020 față de luna februarie a acestui an, iar ca nivel zilnic, la momentul curent față de începutul anului, volumul tranzacțiilor a crescut de peste 4 ori. Aceste evoluții reprezintă o validare incontestabilă din partea pieței a utilității și eficienței serviciului.

Infrastructura de plăți instant administrată de către TRANSFOND este capabilă să conecteze toate instituțiile de plată din țară, astfel încât orice persoană fizică sau juridică deținătoare de cont bancar să poată plăti sau încasa bani în timp real (în mai puțin de 10 secunde între conturile bancare) și oricând – 24/7/365.

„România se bucură de o infrastructură de telecomunicații dezvoltată. Azi, peste 95% dintre români folosesc smartphone-uri și au acces la Internet pe mobil. Rapiditatea și ușurința în utilizare sunt cerințe de bază ale consumatorului modern și de aceea, tot mai multe servicii sunt accesate de pe telefonul mobil. Serviciile de plăți instant și mobile banking-ul în general sunt domeniile cu cel mai ridicat potențial de creștere” – a declarat Bogdan Neacșu, Președinte – Director General al CEC Bank.

“Libra Internet Bank este o bancă de acțiune, orientată dintotdeauna către tehnologie și inovație, iar serviciul Plăți Instant reprezintă un răspuns foarte bun la nevoile de siguranță, rapiditate și mobilitate financiară ale clienților noștri. De la aceste exigențe am pornit și atunci când am decis să introducem acest serviciu în mod gratuit ca parte integrantă din oferta noastră standard pentru persoanele fizice. Imediat și oricând, 24/7/365, sunt caracteristici perfect corelate cu nivelul tehnologic actual și apreciate din plin de către clienții noștri persoane fizice care pot efectua plăți instant către celelalte bănci înrolate în acest sistem, direct din aplicațiile de internet și mobile banking ale băncii”, a declarat Ionel Umbreș, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.

„Suntem mândri că oferim clienților noștri serviciul de Plăți Instant, în completarea ecosistemului financiar digital disponibil în George. În 2020, servicii bancare moderne înseamnă rapiditate și conveniență. Noi credem în platforme deschise și colaborare și suntem convinși că cererea consumatorilor pentru astfel de plăți rapide, ce conectează toate conturile bancare din România, indiferent de bancă, va urma un trend puternic ascendent. Încrederea și deschiderea sunt elemente esențiale ale noului banking” – a declarat Marian Ignat, Head of Digital Banking, Banca Comercială Română.

”În acest moment, cota de piață după active a participanților la serviciu (Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank și Banca Comercială Română) însumează 40% din total sistem bancar, un procent foarte bun, dacă luăm în considerare adoptarea strict pe baze comerciale a unui serviciu puternic inovator într-o piață relativ slab bancarizată și, prin urmare, destul de îngustă. Avem încredere că gradul de acoperire a pieței de către Plățile Instant va înregistra în continuare o creștere importantă, dată fiind utilitatea serviciului demonstrată în aceste zile, dar și faptul că administrarea acestuia în cadrul băncii, după implementare, presupune un efort operațional mai redus față de plățile tradiționale. Implementarea serviciului cunoaște o amploare diferită în fiecare bancă, însă ulterior, toate eforturile conduc la optimizarea și simplificarea proceselor interne. Bazat pe acest fapt, dar mai ales pe asigurarea fidelizării clientelei bancare prin oferirea de servicii la distanță performante și rapide, care reflectă perfect vremurile în care trăim, încurajăm toate băncile să adopte cât mai curând plățile instant.” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

Concret, pentru a plăti instant, utilizatorului de servicii de plăți nu îi este necesară nici achiziția sau instalarea unei aplicații dedicate serviciului și nici înregistrarea într-o interfață distinctă pentru plățile instant. Singura condiţie care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de plățile instant este ca serviciul să fie oferit de către banca celui care inițiază plata și de către banca beneficiarului plății, în special prin platformele de mobile banking și de internet banking (deși există deja și o ofertă de astfel de servicii disponibile chiar la ghișeul fizic al băncii, dacă un client doritor nu este ”conectat”).

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: plati instant, mobile banking, Banca Transilvania, BCR, CEC Bank, internet banking, credit, TRANSFOND, cont bancar, Libra Internet Bank, Bogdan Neacsu
Gabriela Dinu 22/04/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Răzvan Nicolescu, Deloitte: Prețul istoric negativ al petrolului și implicațiile pentru România
Next Article Clienții Raiffeisen Bank au tranzactionat online sume aproape duble în luna martie. Cătălin Munteanu: Avem o creștere semnificativă a utilizării cardurilor pentru achizitii online, cât și pentru cumpărături în magazine

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

60 de minute ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

6 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

6 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?