Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului
Share
Notification Show More
Latest News
Bank Friday la Banca Transilvania: carduri cu bonusuri, dobândă fixă 2 ani la creditul imobiliar, beneficii la asigurări și investiții, leasing cu dobândă zero și abonamente UNTOLD la 500 de lei
Stiri de top
Black Friday la UniCredit. Banca oferă bonusuri de până la 600 lei pentru conturi noi, carduri cu cashback sau costuri zero, dobânzi promoționale pentru creditele de consum. Descoperă oferta completă
Stiri de top
Black Friday la UniCredit Leasing. Companiile pot obține o dobândă 0,99% + EURIBOR 3M şi 3 luni CASCO plătite, pentru un autovehicul nou
Stiri de top
9 din 10 români intenționează să cumpere de Black Friday în 2025. Cu ce reduceri vine Yellow Friday la Raiffeisen Bank
Stiri de top
UniCredit Consumer Financing anunță noul său parteneriat cu Suzuki. Află cum poți obține un credit auto cu avans 0%
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului
Stiri pe scurt

Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului

Gabriela Dinu
Last updated: 22/04/2020 11:35
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Cercetărilor recente ale companiei globale de tehnologie de plăți Visa arată o cerere crescută din partea consumatorilor pentru plățile cu autentificare biometrică, considerate în prezent o modalitate de plată mai sigură spre deosebire de metodele tradiționale.

Peste 90% dintre consumatorii români sunt de părere că recunoașterea amprentelor este cea mai sigură formă de autentificare, urmată îndeaproape de scanarea irisului (89%). Confortul este de asemenea un atu important când vine vorba de plățile cu autentificare biometrică, având în vedere că 57% dintre respondenți au renunțat anterior la realizarea unei achiziții online, principalul motiv fiind uitarea parolei de acces.

Autentificarea biometrică va deveni tot mai importantă dacă luăm în considerare cerințele cu privire la autentificarea strictă a clienților (SCA), în conformitate cu Directiva privind Serviciile de Plată – PSD2. Reglementările în vigoare obligă băncile să efectueze verificări mai stricte ale plăților online pentru a se asigura că acestea sunt efectuate de deținătorul legitim al cardului – solicitând clientului să-și confirme identitatea printr-o dublă autentificare. Tehnologia de autentificare biometrică îndeplinește criteriul SCA de dublă verificare a identității consumatorului, deoarece se realizează prin intermediul unui dispozitiv înregistrat și conectat și un sistem biometric.

Studiul Visa evidențiază totodată riscurile potențiale privind securitatea plăților online, precum furtul de date sau de identitate și activitatea frauduloasă. Aproape unul din șase utilizatori din mediul online folosește aceeași parolă pentru toate conturile sale, ceea ce constituie o vulnerabilitate majoră în cazul unor atacuri cibernetice.

În timp ce parolele unice reprezintă o soluție viabilă pentru a nu mai fi nevoiți să reținem mai multe parole, peste jumătate dintre consumatorii români (53%) se declară în continuare îngrijorați de posibilitatea de a-și bloca contul după multiple încercări eșuate de efectuare a unei plăți prin intermediul acestei metode de securitate.

În comparație, metodele de autentificare biometrică sunt considerate mai rapide și mai ușor de utilizat de către mai mult de 70% dintre consumatori. În pofida faptului că tehnologia se află încă într-o etapă incipientă de dezvoltare, mulți români au folosit deja o formă de autentificare biometrică – 63% dintre consumatori precizând că au realizat plăți cu amprentă.

În contextul implementării autentificării stricte a clienților în România, studiul comandat de Visa indică existența unui apetit crescut pentru metodele de autentificare biometrică, având în vedere că 44% dintre deținătorii de carduri au remarcat avantajul de a nu mai fi nevoiți să își amintească parole multiple și 29% au subliniat că mijloacele de autentificare biometrică sunt imposibil de uitat sau de pierdut.

“Nu cu mult timp în urmă, metodele de autentificare biometrică erau considerate ficțiune și puteau fi văzute doar în filme, iar în ziua de astăzi consumatorii folosesc frecvent amprentele pentru a-și debloca telefoanele, a vizualiza parole sau pentru a se conecta la aplicații. Prin urmare, nu este deloc o surpriză că autentificarea biometrică este percepută ca o modalitate convenabilă pentru confirmarea plăților. Studiul realizat de noi susține acest fapt cu date: 55% dintre consumatorii români spun că sunt familiarizați cu autentificarea biometrică, iar 90% și-au exprimat interesul pentru folosirea amprentelor când validează o plată. Metodele de autentificare biometrică se dovedesc foarte eficiente pentru verificarea identității posesorilor de carduri, deoarece sunt unice și dificil de falsificat, oferind astfel o modalitate simplă de a îndeplini cerințele legale privind autentificarea strictă a clienților.

Comercianții online sunt nevoiți să se conformeze la Directiva privind Serviciile de Plată – PSD2 până în decembrie 2020 și, deși acest termen nu pare neapărat presant, este important ca aceștia să înceapă pregătirile din timp pentru a evita orice întrerupere posibilă a serviciilor. Retailerii online care au nelămuriri ar trebui să își contacteze furnizorul de servicii de plată pentru a se asigura că îndeplinesc toate cerințele din punct de vedere legal, iar afacerea lor nu este afectată în vreun fel”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa, România.

Visa continuă să dezvolte și să direcționeze piața către soluții de autentificare din ce în ce mai avansate pentru a defini standardele de securitate ale viitoarelor modalități de plată. Când vorbim de autentificare, posibilitatea de a alege este esențială pentru consumatori – mai mult de 90% dintre deținătorii de carduri au declarat că își doresc să poată opta între mai multe metode de autentificare biometrică. Visa dispune de tehnologia necesară pentru a sprijini o gamă variată de metode de autentificare, permițând instituțiilor financiare și comercianților să se adapteze nevoilor în schimbare ale clienților, iar în același timp să-și îmbunătățească măsurile de securitate.

You Might Also Like

9 din 10 români intenționează să cumpere de Black Friday în 2025. Cu ce reduceri vine Yellow Friday la Raiffeisen Bank

BRD introduce opțiunea Multicurrency pentru cardurile de debit. Mădălina Teodorescu: „Este o ambiție a întregii echipe BRD de a demonstra pieței că inovația digitală și modelul de banking tradițional pot merge mână în mână foarte bine”

Black Friday la ING: credite mai ieftine, rate extinse la cumpărături, Amazon intră pe ING Bazar și abonamente Disney+

10 metode și canale bancare de fraudă. Ce reclamă consumatorii în cererile adresate CSALB? Există soluții? Alexandru Păunescu: Consumatorii nu trebuie să-și expună toate economiile pe contul cu care fac tranzacții

Premieră. UniCredit Bank lansează prima ofertă comercială dedicată companiilor sustenabile din România

TAGGED: Visa, carduri, plati online, plati, autentificare biometrica, Elena Ungureanu, Directiva PSD2
Gabriela Dinu 22/04/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Clienții Raiffeisen Bank au tranzactionat online sume aproape duble în luna martie. Cătălin Munteanu: Avem o creștere semnificativă a utilizării cardurilor pentru achizitii online, cât și pentru cumpărături în magazine
Next Article CORONACRIZĂ. Aproximativ 13.000 de persoane fizice și 450 de companii, clienți Raiffeisen Bank, au solicitat până în prezent amânarea ratelor conform prevederilor OUG 37/2020
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

9 din 10 români intenționează să cumpere de Black Friday în 2025. Cu ce reduceri vine Yellow Friday la Raiffeisen Bank

10 ore ago

BRD introduce opțiunea Multicurrency pentru cardurile de debit. Mădălina Teodorescu: „Este o ambiție a întregii echipe BRD de a demonstra pieței că inovația digitală și modelul de banking tradițional pot merge mână în mână foarte bine”

o zi ago

Black Friday la ING: credite mai ieftine, rate extinse la cumpărături, Amazon intră pe ING Bazar și abonamente Disney+

2 zile ago

10 metode și canale bancare de fraudă. Ce reclamă consumatorii în cererile adresate CSALB? Există soluții? Alexandru Păunescu: Consumatorii nu trebuie să-și expună toate economiile pe contul cu care fac tranzacții

o săptămână ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?