Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: VISA: Plăţile mobile iau avânt pe măsură ce europenii adoptă noi modalităţi de plată. În România, 42% dintre respondenţi au folosit cardul contactless
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > VISA: Plăţile mobile iau avânt pe măsură ce europenii adoptă noi modalităţi de plată. În România, 42% dintre respondenţi au folosit cardul contactless
Stiri de top

VISA: Plăţile mobile iau avânt pe măsură ce europenii adoptă noi modalităţi de plată. În România, 42% dintre respondenţi au folosit cardul contactless

bankingnews.ro
Last updated: 17/10/2016 15:37
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Numărul consumatorilor din Europa care utilizează în mod regulat un dispozitiv mobil – smartphone, tabletă sau wearable – pentru a plăti bunuri şi servicii s-a triplat în ultimul an, de la 18% la 54%, potrivit studiului Visa „Plăţile digitale în 2016”.

Studiul, realizat în rândul a peste 36.000 de consumatori online din 19 ţări europene, arată o schimbare radicală în ceea ce priveşte adoptarea plăţilor digitale de către consumatori în ultimele 12 luni. 38% dintre participanţii la studiu declarau anul trecut că nu au utilizat niciodată un dispozitiv mobil pentru a face plăţi şi nici nu intenţionau. În prezent, numărul acestora a scăzut la 12%.

Cine sunt şi ce cumpără?

Primele zece ţări în care plăţile mobile1 sunt cel mai răspândite se încadrează în două categorii: pieţe în curs de dezvoltare, cum ar fi Turcia şi România, care au renunţat la metodele de plată tradiţionale pentru a adopta mai rapid noile tehnologii; şi pieţe dezvoltate – în special ţările nordice – care adoptă noile tehnologii în ritmuri diferite.

În România, opt din zece utilizatori de dispozitive mobile (79%) efectuează plăţi sau îşi gestionează banii cu ajutorul acestora. Peste jumătate dintre aceştia (57%) achiziţionează bunuri de mare valoare, cum ar fi produse electronice sau vacanţe, iar aproape două treimi (64%) îşi plătesc facturile de pe dipozitive mobile.

Interesant este faptul că persoanele care efectuează plăţi mobile spun că se simt la fel de confortabil când fac achiziţii importante de pe dispozitivele mobile ca atunci când fac plăţi curente, de mică valoare.

Serviciile de mobile banking sunt în creştere

Acelaşi studiu arată o creştere a utilizării serviciilor de mobile banking în rândul tuturor categoriilor de vârstă. În premieră, mai bine de jumătate dintre respondenţii europeni de toate vârstele utilizează servicii de mobile banking. Chiar dacă generaţia „Millennials” rămâne cea mai receptivă grupă de vârstă, celelalte categorii vin rapid din urmă. Cea mai mare rată de creştere, de 33%, se înregistrează în rândul celor de 55-64 de ani, în timp ce generaţia „Millennials” cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani prezintă o rată de creştere de 24%.

În Europa, tot mai multe persoane utilizează serviciile de mobile banking pentru a ţine evidenţa cheltuielilor şi a obligaţiilor financiare– două cincimi dintre respondenţi (41%) declară că îşi verifică frecvent soldul, online sau prin aplicaţii bancare, de pe dispozitive mobile.

„Datele confirmă faptul că viitorul plăţilor digitale este deja aici: consumatorii din toată Europa, inclusiv România,adoptă cele mai inovatoare modalităţi de plată. Pentru Visa, smartphone-urile şi dispozitivele wearable reprezintă începutul unui proces mai amplu, în care milioane de noi dispozitive conectate permit integrarea tranzacţiilor zilnice în aproape orice tehnologie.

catalin-cretu-visa-conferintaÎn Europa, am asistat la recenta lansare Apple Pay în Marea Britanie, Franţa, Elveţia, iar Samsung Pay s-a lansat în Spania şi Android Pay în Marea Britanie. De asemenea, am asistat la lansarea plăţilor cu dispozitive wearable: ceasuri şi brăţări inteligenteşi alte accesorii. În mod evident, această tendinţă se va accelera, oferind consumatorilor posibilitatea de a alege dispozitivul conectat care se potriveşte cel mai bine cu stilul lor de viaţă”, a declarat Cătălin Creţu, director general România, Croaţia, Malta şi Slovenia, Visa Europe.

Legătura dintre plăţile mobile şi tehnologia 

Creşterea numărului de plăţi digitale este şi o consecinţă a adoptării pe scară tot mai largă a tehnologiei contactless. Studiul indică faptul că, în rândul tuturor grupelor de vârstă, plăţile contactless au devenit obişnuinţă. În România, 42% dintre respondenţi au declarat că au folosit cardul contactless de debit sau de credit pentru a plăti anul acesta.

La nivelul Europei, utilizatorii tehnologiei contactless sunt mai deschişi să adopte metode de plată mai noi decât cei care nu utilizează carduri contactless. Studiul arată că utilizatorii de carduri contactless sunt mai interesaţi de utilizarea unui dispozitiv mobil ca metodă de plată într-un magazin decât utilizatorii de carduri non-contactless (52% faţă 32%) şi sunt mai interesaţi să cumpere prin aplicaţiile comercianţilor (49% faţă de 31%).

„Adoptarea tehnologiei contactless a avut un impact considerabil asupra schimbării de percepţie în ceea ce priveşte plăţile digitale, care au intrat în obişnuinţa consumatorilor. Utilizarea cardurilor contactless pe scară largă îi ajută pe utilizatori să adopte treptat cele mai noi modalităţi de plată. Angajamentul asumat de Visa privind inovaţia permanentă permite tot mai mult oamenilor să plătească simplu şi sigur oricând doresc şi de pe orice dispozitiv”, a adăugat Cătălin Creţu.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Catalin Cretu, dispozitive wearable, curs, contactless, Visa Europe, cardul, smartphone, plati mobile, Apple pay, mobile banking, Samsung Pay, card, plati digitale, Visa, Plăţile digitale în 2016”.
bankingnews.ro 17/10/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Cursul euro a „spart” pragul psihologic de 4,50 lei. ING: Legea conversiei creditelor în franci elveţieni va duce cursul până la 4,54 lei
Next Article MFP a semnat cu firma Transearch International contractul pentru selecția noii conduceri a CEC Bank

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?