Bancile apeleaza la diverse „strategii” atunci cand vine vorba despre imaginea lor: de la designul futurist al agentiilor care sa impresioneze clientii, pana la simturi, mirosuri, culori vii si angajati nonconformisti. Sediile de banci iesite din comun sunt inca o raritate, dar ele exista! Si pentru asta au fost pusi la munca cei mai renumiti si inventivi arhitecti.”Aerul” nou pe care o sa-l regasiti in cadrul sucursalelor bancare prezentate in continuare vine sa propuna un nou mediu, o noua identitate si un nou algoritm in relatia banca-client. Institutiile de credit se preocupa, mai nou, de cautarea de solutii prin care clientii sa se simta bine intr-o agentie bancara, trecand de la „rutina bancara” la un spatiu prietenos si placut, care aduce si invoca o atitudine pozitiva. Cu alte cuvinte, bancile „umbla” la psihicul clientului, incercand sa-i cucereasca prin design futurist, hi-tech, culori vii, modernism.
Air Bank – ultra hi-tech pentru cehi!
Cel mai bogat om din Republica Ceha, Petr Kellner, incearca sa revolutioneze piata bancara. Cum? Pai sa incep prin a va spune ca banca pe care o patroneaza in Cehia – Air Bank, are angajati nonconformisti, care te intampina in blugi si nu in imbracamintea conventionala, bine cunoscuta. Si iti mai pot spune ca totul este in intregime informatizat. Ce aduce noul mobilier si asezarea agentiei? Un nou concept inovator, ce poate transmite clientului orientarea rapida in unitatea bancar. Clientul ajuns aici este tratat ca protagonist intr-o calatorie unde noua banca il doreste, beneficiind de serviciile pe care le alege. Odata ajunsi, clientii pot alege sa stea si una dintre cele opt terminale de calculator disponibile. In cazul in care prefera sa lucreze singuri, ei pot folosi terminalul de calculator pentru self-service. Dar daca un client are nevoie de asistenta, un angajat al bancii este gata de ajutor. Rezultatul proiectului este un cadru bancar complet nou axat pe relatie si nu tranzactie: conceptul general transmite o noua perceptie a face banking si ii face pe oameni sa adere la ideea Air Bank: „aceasta este banca care imi place!”. Rezultatul final nu este o banca traditionala, ci un magazin real, cu scopul de a simplifica lumea complexa a sistemului bancar, prin utilizarea tehnologiilor moderne, inovatoare, dar simple, bazata pe un model de serviciu nou, fara hartie, cu servicii deosebite, simplitate, transparenta si mediu prietenos. Air Bank a avut curajul de a oferi lumii un alt model de banca.
Raiffeisen – statia spatiala din Elvetia
Raiffeisen a adoptat in Elvetia un concept futurist, care a luat forma si aspectul unui lucru imaculat. Pereti albi, etaje albe, plafoane albe, contoare albe, mobilier alb: agentia Raiffeisen pare un laborator sau o statia spatiala. Situat in cartierul Niederlassung, noua imagine adoptata de Raiffeisen este o surpriza in Zurich – un oras renumit pentru standardele sale ridicate de viata. Intr-un loc unde designul bancar traditional este la el acasa, regasim un Raiffeisen ultra-modern, cu interior minimalist. Utilizarea de tehnologii moderne, cum ar fi monitoarele touch-screen, permite infrastructurii bancare sa fie ascunse si in acelasi timp la vedere. Angajatii au terminale de acces ascunse in mobilier personalizat. Dar pana la urma de ce alb? Principalul motiv pentru alegerea acestei culori este pentru a accentua aspectul curat si ordonat.
UniCredit emana simplitate prin agentia TU
Agentia Tu este o retea specializata de sucursale de la UniCredit, una dintre cele mai mari retele bancare din Italia, unde regasim o grafica stralucitoare cu flori din intreaga lume. In fapt atmosfera de aici vrea sa transmita clientilor ideea de curat si simplitate.
Banca Barwa – modernismul islamic
Qatarul a lansat cel mai provocator proiect de retail-banking-design conceput pentru o banca, respectiv pentru Banca Barwa. Proiectul trebuia sa se incadreze in spiritul Islamic, dar sa emane modernism si, de asemenea, sa rezolve problemele create de temperaturile ridicate specifice acestei tari. Barwa Bank a dorit sa creeze un spatiu hi-tech in care clientii sa se simta confortabil. Si a reusit! Clientii nu stau niciodata la coada, la intrare fiind intampinati de un majordom care inregistreaza prioritatea lor.
Santander reflecta stilul de lux
Santander, una dintre cele mai importante banci din Mexic, a vrut sa-si actualizeze conceptul lor bancar, care era prea corporate si rece, si a trecut la o imagine mai contemporana si unica. Santander a dezvoltat o sucursala care sa reflete legatura cu publicul-tinta, prin stilul de viata.
Cele 5 simturi de la Banca Helm
Banca Helm a mizat pe ideea de a comunica cu proprii clienti prin cele cinci simturi (miros, gust, auz, atingere si vaz), atat constient cat si subconstient. Interesant este faptul ca banca foloseste, spre exemplu, un sunet sintetizat, de densitate scazuta pentru a crea confort clientilor. De asemenea, un alt element iesit din comun il reprezinta parfumurile de semnatura utilizate in sucursalele cheie prin sistemul de aer conditionat pentru a improspata aerul.
Arhitectura curcubeu la Sugamo Shinkin Bank
Straturi orizontale de diferite culori formeaza fatada Sugamo Shinkin Bank. De design s-a ocupat arhitectul Emmanuelle Moureaux, care a folosit pentru acest proiect culorile astfel incat sa creeze senzatia unui curcubeu.
Ploaie de lanturi in Italia pentru a simboliza transparenta
Banca Cooperativa de Credit din Italia, este acoperita – in interior si in exterior – cu o draperie de lanturi. Nu e ceva usor, avand in vedere greutatea lanturilor de metal incadrate in fiecare spatiu de sticla. Acesta noua viziune subliniaza transparenta bancii. Alte imagini si exemple de banci futuriste sunt prezentate pe http://www.thefinancialbrand.com.