În 2015, românii au plătit contactless cu cardurile MasterCard și Maestro de zece ori mai mult decât în 2014, această modalitate intrând tot mai mult în rutina zilnică de cumpărături a consumatorilor. Acest lucru este relevat și de faptul că românii plătesc tot mai des cu cardurile contactless, numărul tranzacțiilor de acest tip crescând cu peste 600% în 2015 comparativ cu anul anterior, anunta procesatorul.
Cheltuiala medie achitată contactless anul trecut cu carduriMasterCard sau Maestro a fost de 60 lei. Prin comparație, valoarea medie a unei tranzacții cu cardul este de 145 lei, ceea ce arată că plățile contactless încep să devină opțiunea preferată pentru cumpărăturile obișnuite, de zi cu zi. De altfel, preferința pentru aceste carduri este evidentă – în 2015, numărul de carduri contactless active MasterCard și Maestro era de șase ori mai mare decât în 2014.
“Popularitatea plăților contactless este în creștere, ceea ce arată că tot mai mulți consumatori apreciază beneficiile pe care le aduce această tehnologie în termeni de eficiență, securitate și ușurință în utilizare.Faptul că ne aflăm printre țările cu cele mai mari rate de creștere din Europa denotă nu doar potențialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci și faptul că România își reduce într-un mod accelerat decalajul față de țările dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România în cadrul MasterCard.
Europenii preferă, de asemenea, tehnologia contactless pentru efectuarea plăților, numărul total de tranzacții contactless MasterCard sau Maestro depășind pragul de 1 miliard în 2015 – o creștere de 150% față de nivelul înregistrat în 2014. La nivel european, 13% dintre tranzacțiile procesate de MasterCard în magazine în trimestrul al patrulea din 2015 au fost contactless.
Cele mai recente date arată că valoarea totală a tranzacțiilor contactless MasterCard și Maestro a crescut, la nivelul întregii Europe, cu 183% în 2015 față de 2014, în timp ce numărul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu funcţionalităţi de plată contactless a crescut cu 121%. Mai mult de atât, numărul de carduri contactless și dispozitive de plată contactless a crescut cu 50% în 2015.
Rezultatele confirmă atitudinea pozitivă a consumatorilor cu privire la metoda de plată contactless, care oferă beneficii semnificative în materie de viteză și simplitate a efectuării tranzacției, asigurând astfel o experiență la plată superioară.
Dar acestea vantaje nu sunt singurele care susțin tendința de creștere a segmentului contactless. Plățile contactless reprezintă o alternativă mai sigură la numerar, oferindu-le consumatoriloro protecție de ultimă generație, pe mai multe straturi, pentru securizarea tranzacțiilor. Odată cu creșterea în utilizare, consumatorii devin mai familiarizați și încrezători în această tehnologie – peste două treimi dintre aceștia afirmă că tehnologia contactless este cel puţin la fel de sigură ca instrumentele tradiţionale de plată.
În Europa sunt deja mai mult de 10 țări care au în circulație peste 5 milioane de carduri contactless fiecare, în timp ce, la nivel internațional, tehnologia contactless este prezentă în 74 țări, cele mai recente apariții pe harta globală contactless fiind Islanda și Estonia.
Tendința de creștere accelerată a tehnologiei contactless se continuă și la nivelul comercianților, în contextul în care numărul de locații care acceptăplata contactless a crescut cu 72% în 2015față de 2014. MasterCard estimează că peste 4 milioane de locații, la nivel internațional, acceptă plăți MasterCard contactless.
George Simon, președintelediviziei CEE încadrul MasterCard Europe afirmă: “Prin intermediul tehnologiei MasterCard contactless, consumatorii pot beneficia de o metodă de plată rapidă, sigură și inteligentă, ideală pentru cumpărăturile de zi cu zi. Europenii au adoptat cu rapiditate această metodă de plată, preferând tot mai mult tehnologia contactless pentru plata cumpărăturilor – cu un efect pozitiv atât în rândul comercianţilor, cât şi al instituţiilor emitente. La nivelul Europei Centrale şi de Est, preferinţa consumatorilor pentru contactless este evidentă: în Cehia, 77% dintre tranzacțiile MasterCard realizate în magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless; în Polonia, cifra a fost de 55%, în Ungaria de 38% și în Slovacia de 38%.”