Oxygen Events, cu sprijinul Asociației Române a Băncilor și în parteneriat cu Consiliul Patronatelor Bancare, MasterCard și Banca Transilvania organizează Conferința „Relația cu consumatorul de servicii financiare”in data de
10 martie 2016, ora 9.00 a.m, la Hotel JW Marriott, Grand Ballroom D.
Conferința este structurată în două sesiuni, pe cât de actuale, pe atât de pu punctuale: prima sesiune este dedicată posibilelor efecte ale legii „Dării în plată”, la noile reglementări promovate de ANPC, care vor intra în vigoare în această lună și vor avea impact asupra relației dintre clienți și bănci, iar cea de-a doua sesiune are în vedere recâștigarea încrederii și îmbunătățirea relației dintre bănci și consumatorul de servicii financiare. Reunind la aceeași masă toate entitățile implicate conferinţa „Relaţia cu consumatorul de servicii financiare” aduce și ceva în plus: pune în centrul discuţiilor clientul, fără de care nici o industrie nu ar exista şi cheamă furnizorii de servicii financiare să îl convingă să apeleze, în continuare, la produsele lor,” subliniază Ana Maria Vasile, jurnalist Agerpres, moderatoarea evenimentului.
Adrian Vasilescu, consultant strategic la BNR va deschide conferința prezentând un punct de vedere neatins până acum și anume va vorbi despre “Umanizarea pieței serviciilor financiare ca obiectiv cordial al Uniunii Europene” precizând că “Directiva 17/2014, atât de mult discutată și invocată, este prezentată publicului român doar sub un singur aspect: Darea în Plată. Ori, în Directiva 17, care are peste 70 de pagini, referința la Darea în Plată cuprinde 5 rânduri iar esența este cu totul alta decât cea înțeleasă la noi. ESENȚA legii în spiritul și litera ei este umanizarea pieței serviciilor financiare. În acest sens Directiva cere fiecărui stat să transpună această cerință într-un pachet de legi” iar Prof.univ. MIRCEA COȘEA, reputat analist economic, va analiza “Efectele economice și sociale ale unei legi insuficient documentate, formulate și explicate.
Referindu-se la subiectul conferinței, Mircea Coșea declară: „Este unanim acceptată, la nivelul cercetării economice și sociale o realitate cu atribut de axiomă, aceea că oricât de bine ar fi gândită o lege și oricât de corect ar fi aplicată, efectele ei pozitive vor fi contrabalansate în timp de apariția obligatorie a unui număr, cel puțin egal, de efecte negative. Este un fenomen normal având în vedere multitudinea de conexiuni pe care aplicarea unei legi o determină în relațiile intra și extra economice și sociale, în contextul unui tip determinant de comportament al utilizatorilor
legii. Dezbaterile publice ale propunerilor legislative, consultările cu cei în cauză, analizele economice și sociologice de fundamentare trebuie să fie și în România secolului XXI, țară membră a UE, elemente indispensabile oricărei inițiative legislative, dacă se dorește construcția unui stat de drept”.
Radu Zilișteanu, consultant financiar, expert contabil, evaluator imobiliar, profesor de economie, vine la conferința Oxygen Events.
„Piaţa cu ponderea cea mai mare vizată de Conferinţa „Relaţia cu consumatorul de servicii financiare” este cea imobiliară, care va înregistra cele mai mari consecinţe ale Legii dării în plată şi implementării Directivei Europene a Creditului Ipotecar şi asupra căreia se poate face analiza cu cel mai mare impact financiar a evoluţiei de la consumerism, specific perioadei de boom, la consumatorism, specific perioadei post-criză.”
Speakerii prezenti sunt:
– în prima sesiune: Alina Nicoleta Ghica, judecător CSM, Bogdan Pandelică, președinte ANPC, Steven van Groningen, președinte CPBR, Cătălin Pârvu, membru în Comitetul Director al ARB, Florin Dănescu, președinte executiv ARB, Paul Anghel, director general ANPC, Bogdan Pleșuvescu, director Direcția juridică Banca Transilvania, Dana Demetrian, vicepreședinte retail & private banking BCR, Stan Târnoveanu, avocat ZRP, Radu Zilișteanu – profesor economie.
– în cea de-a doua sesiune: Cosmin Vladimirescu, Country Manager pt. România, MasterCard, Paul Anghel, director general ANPC, Florin Dănescu, președinte executiv ARB, Bogdan Preda, secretar general CPBR, Gabriela Folcuț, președinte Comisia Comunicare ARB, Călin Rangu, director Direcția Protecția Consumatorului din ASF, Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, Sorin Mierlea, președinte InfoCons.
Temele actuale ale dezbaterii, experiența și pregătirea profesională a participanților la conferință ne indreptățesc să afirmăm că acest eveniment va fi unul de o deosebită importanță pentru mediul economico-financiar al României, mai ales în contextul dezbaterii în Parlament a legii dării în plată.
Pentru participarea la evenimentul din 10 martie „Relația cu consumatorul de servicii financiare” va puteti inscrie aici: hermina.apostol@@oxygen-events.ro; 0744 646 502.