Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Share
Notification Show More
Latest News
Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
Stiri de top
UniCredit raportează un profit record de 2,6 miliarde euro în T3 2025. Andrea Orcel: Suntem pe cale să livrăm cel mai bun an din istoria UniCredit. Ce profit își propun italienii până în 2027
Stiri de top
BCR a lansat cea de-a patra ediție LifeLab și continuă să sprijine profesorii să aducă educația financiară la clasă, indiferent de materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Le dăm profesorilor posibilitatea de a deveni ambasadori ai educației financiare și de a duce mai departe valorile programului în comunitățile lor”
Stiri de top
BRD vizează finanțări verzi de 2,4 miliarde de euro până în 2027. Maria Rousseva la Climate Change Summit 2025: „Tranziția spre sustenabilitate este o revoluție a competențelor”
Stiri de top
Raiffeisen Bank aderă la RoPay: plăți instant doar cu numărul de telefon, direct din Smart Mobile
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Stiri de top

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

Gabriela Dinu
Last updated: 22/10/2025 15:48
Gabriela Dinu 13 minute ago
Share
SHARE

ING Bank România a lansat o nouă platformă de comunicare de brand, „Liber să tot fii”, care marchează o schimbare de perspectivă: banca vorbește despre libertatea de a alege, despre curajul de a fi autentic și despre legătura directă dintre deciziile individuale și dinamica economiei.

Contents
Valentin Tătaru: Economia nu este despre oameni, ci despre alegerile lor„Vocea lumii” și cum ne influențează comportamentele economiceTătaru: Nu din pesimism se clădește progresulING, pledoarie pentru optimism și inițiativăDiana Mihai: „ING este un brand optimist. Vrem să-i vedem pe oameni liberi, în acțiune”95% dintre români recunosc că se tem de „ce o să zică lumea”Citeste si

Evenimentul de lansare a avut loc în sediul ING din Calea Victoriei și a adus în fața jurnaliștilor o abordare diferită, umană, prin care ING invită publicul să privească economia nu ca pe o sumă de cifre, ci ca pe o poveste despre oameni și alegerile lor zilnice.

Valentin Tătaru: Economia nu este despre oameni, ci despre alegerile lor

„Economia nu este despre oameni, ci despre alegerile lor. Nu este despre cifre – cifrele vin după. Fiecare dintre noi ia decizii economice în fiecare zi: ce punem în coșul de cumpărături, dacă economisim sau investim, dacă pornim o afacere sau nu. Iar toate aceste decizii puse cap la cap dau direcția reală a societății”, a explicat Valentin Tătaru, economist-șef al ING Bank România.

„Vocea lumii” și cum ne influențează comportamentele economice

Într-o scurtă prezentare, Valentin Tătaru a vorbit despre felul în care percepțiile negative – aka vocea lumii – și discursul public pot modela comportomentele societății și implicit economia reală.

„Trăim într-o rețea densă de informații, în care ‘vocea lumii’ – știri, rețele sociale, conversațiile de la birou – influențează modul în care consumăm și investim. Când mesajul dominant e că lucrurile merg prost, oamenii devin mai prudenți, companiile își reduc planurile, iar efectele se văd rapid în cifrele de consum și în investiții”, a spus Tătaru.

El a explicat că indicatorul de încredere a consumatorilor a coborât în această perioadă la minimul ultimilor trei ani, iar vânzările cu amănuntul au înregistrat o contracție notabilă – cea mai mare din ultimul deceniu, excluzând perioada pandemiei.

Tătaru: Nu din pesimism se clădește progresul

„Când pesimismul domină, economia încetinește. Dar nu din pesimism se clădește progresul. Istoria ne arată că exact în momentele de incertitudine se nasc ideile, companiile și curentele care schimbă lumea. Poate doar 9% dintre companii reușesc să iasă mai puternice dintr-o criză – dar ele sunt cele care modelează următorul ciclu de creștere economică”, a adăugat economistul-șef al ING.

„Avem acea minoritate (n.r. de 9%) care înoată cumva în altă direcție, dar de la ei majoritatea învață și progresează. Asa se naște progresul, inovația. Se naște un nou ciclu de creștere economică”, a punctat Valentin Tataru.

În final, economistul sef al ING a venit cu un sfat legat de studiul ING care arată că românii continuă să simtă presiunea socială atunci când iau decizii importante. „E bine să nu ignori realitatea și datele, dar să nu te lași copleșit de ele, să nu te lași paralizat de ele”.

ING, pledoarie pentru optimism și inițiativă

Mesajul central al campaniei „Liber să tot fii” este o invitație la acțiune, chiar și – sau mai ales – în perioade dificile.

„A te refugia sub o pătură de negativitate este distructiv. Pentru unii, fix acum este momentul să-și urmeze ideile, să investească în educație, în comunități, în proiectele lor. Următoarea generație de companii de succes se naște acum – când noi vorbim, chiar dacă nu le știm încă numele”, a spus Tătaru.

Prin acest unghi, banca propune o nouă abordare, care inspiră libertate, autenticitate și acțiune – valori esențiale într-o economie în care cifrele se schimbă, dar deciziile oamenilor continuă să conteze.

Diana Mihai: „ING este un brand optimist. Vrem să-i vedem pe oameni liberi, în acțiune”

În cadrul evenimentului, Diana Mihai, Director Marketing, Comunicare și Brand Experience la ING Bank România, a explicat filozofia din spatele noii platforme:

„‘Liber să tot fii’ este o expresie a ADN-ului nostru de brand. În ING credem în potențialul oamenilor și în capacitatea lor de a-și urma ambițiile. Vrem să vedem mai mulți oameni care sparg bariere, care acționează, care își duc la îndeplinire visurile. De aceea, optimismul este o valoare reală pentru noi, nu un slogan de campanie.”

95% dintre români recunosc că se tem de „ce o să zică lumea”

Un studiu realizat de ING Bank România în vara acestui an arată că 95% dintre români recunosc că se tem de „ce o să zică lumea”, iar pentru 86% această teamă devine o barieră reală în a-și urma visurile sau a lua decizii importante în viață.

Citeste si

Studiu ING Bank: 95% dintre români ascultă de „gura lumii”. ING lansează platforma „Liber să tot fii” și te invită să-ți depășești barierele care stau în calea planurilor tale

You Might Also Like

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

UniCredit raportează un profit record de 2,6 miliarde euro în T3 2025. Andrea Orcel: Suntem pe cale să livrăm cel mai bun an din istoria UniCredit. Ce profit își propun italienii până în 2027

BCR a lansat cea de-a patra ediție LifeLab și continuă să sprijine profesorii să aducă educația financiară la clasă, indiferent de materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Le dăm profesorilor posibilitatea de a deveni ambasadori ai educației financiare și de a duce mai departe valorile programului în comunitățile lor”

BRD vizează finanțări verzi de 2,4 miliarde de euro până în 2027. Maria Rousseva la Climate Change Summit 2025: „Tranziția spre sustenabilitate este o revoluție a competențelor”

Raiffeisen Bank aderă la RoPay: plăți instant doar cu numărul de telefon, direct din Smart Mobile

Gabriela Dinu 22/10/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

2 ore ago

UniCredit raportează un profit record de 2,6 miliarde euro în T3 2025. Andrea Orcel: Suntem pe cale să livrăm cel mai bun an din istoria UniCredit. Ce profit își propun italienii până în 2027

2 ore ago

BCR a lansat cea de-a patra ediție LifeLab și continuă să sprijine profesorii să aducă educația financiară la clasă, indiferent de materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Le dăm profesorilor posibilitatea de a deveni ambasadori ai educației financiare și de a duce mai departe valorile programului în comunitățile lor”

2 ore ago

BRD vizează finanțări verzi de 2,4 miliarde de euro până în 2027. Maria Rousseva la Climate Change Summit 2025: „Tranziția spre sustenabilitate este o revoluție a competențelor”

23 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?