Cititorii cotidianului Libertatea vor primi odata cu editia de astazi a ziarului si GHIDUL ASIGURATULUI, material informativ gratuit distribuit in cadrul Campaniei Nationale „ASIGURA-TE!”. Ghidul aduce, intr-un format atractiv si totodata accesibil, informatiile de baza cu privire la asigurarile auto, asigurarile de locuinte si asigurarile de viata. Cea mai mare campanie de informare si educare a publicului larg cu privire la conceptul de asigurare derulata pana acum in Romania este organizata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, CSA – Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, IGPR – Inspectoratul General al Politiei Rutiere si ANPCPPSR – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania.
Partenerii campaniei sunt Asirom, BCR Asigurari de Viata VIG, alaturi de PIRAEUS Insurance Broker si OTTO Broker. Astfel, pana pe 20 iunie, peste 500.000 de brosuri informative vor fi distribuite in Bucuresti si in principalele orase ale tarii – in marile intersectii, primarii, consilii locale, prefecturi, biblioteci, aeroporturi, gari, expozitii, muzee si in intreaga retea INFO EU-RO.
In 2011, industria de asigurari nu a inregistrat cresteri decat pe segmentul asigurarilor de viata, iar stagnarea anticipata pentru anul 2012 la nivelul intregii economii va fi resimtita si pe aceasta piata”, a afirmat Mariana DIACONESCU, Presedinte Directorat AISROM in cadrul emisiunii „Ora de risc”, difuzate ieri de RFI.
Punand accentul pe segmentul specific al asigurarilor de viata, Florina VIZINTEANU, Presedinte Directorat BCR Asigurari de Viata, a subliniat, in cadrul aceleiasi emisiuni, ca se asteapta ca trendul ascendent sa continue si in 2012, fiind vorba de o piata in crestere: „Asigurarile de viata reprezinta o piata in formare, departe inca de ceea ce vedem in tarile mediu dezvoltate din Europa. Loc de dezvoltare cu siguranta exista.”
In acest context, este evidenta necesitatea informarii consumatorilor pentru sustinerea evolutiei domeniului asigurarilor, pentru ca, dupa cum noteaza Mariana DIACONESCU, „cu cat publicul este mai informat, cu atat va solicita servicii de o mai mare calitate”.
Campania nationala „ASIGURA-TE!” este organizata si in colaborare cu Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, care apreciaza drept absolut necesara informarea consumatorilor romani. „CSA considera abolsut necesara informarea viitorilor asigurati in ceea ce priveste incheierea politelor de asigurare”, a declarat Mona CUCU, Director, Directia Reglementare si Autorizare Asigurari Obligatorii in cadrul CSA.
Campania are ca element central distributia GHIDULUI ASIGURATULUI, o brosura informativa conceputa intr-un format de buzunar care prezinta pe scurt cele mai importante tipuri de asigurari – auto, de locuinta si de viata. Materialul se doreste a fi un „mini-ghid de management al riscurilor si al protectiilor privind asigurarile”, a precizat Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, adaugand ca obiectivul final al campaniei consta in cresterea gradului de informare privind asigurarile in randul publicului larg. Astfel, consumatorii trebuie sa stie ce produse cumpara si trebuie sa cunoasca pe ce dau banii atunci cand achizitioneaza o polita de asigurare.