Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banca Transilvania și-a dublat profitul în nouă luni, a crescut puternic creditarea și a rămas lider pe piața cardurilor
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banca Transilvania și-a dublat profitul în nouă luni, a crescut puternic creditarea și a rămas lider pe piața cardurilor
Stiri de top

Banca Transilvania și-a dublat profitul în nouă luni, a crescut puternic creditarea și a rămas lider pe piața cardurilor

bankingnews.ro
Last updated: 15/11/2016 13:14
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Banca Transilvania a înregistrat un profit net de peste 657 milioane de lei în primele nouă luni din acest an, dublu (crestere de 109%) fața de perioada similară a anului trecut, cand profitul anunțat era de 373,5 milioane lei. Potrvit comunicatului de presa, BT a mizat în 2016 pe „pe creditare, experiența clienților și implicarea în comunitate” . Clienții proveniți de la Volksbank România au optat pentru aproape 70.000 de produse BT.

Veniturile operaționale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2.125,4 milioane lei, iar profitul net, la 656,9 milioane lei. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaționale au ajuns la 2.240,4 milioane lei, iar profitul net, la 698 milioane lei.

  • Banca Transilvania a acordat aproape 122.000 de credite noi pentru retail, IMM şi corporate în primele 9 luni ale anului;
  • Eficiența operațională BTa continuat trendul pozitiv, în condițiile creșterii volumului de operațiunişi reducerii costurilor pentru clienți;
  • Numărul operațiunilor derulate prin bancă: +15% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • Peste 800.000de clienți folosesc internet banking BT, iar peste 200.000 folosesc mobile banking;
  • Banca a parcurs noi etape privindorientarea spre digital, prin lansarea unor facilități precum: autentificarea prin amprentă pe BT24 Mobile Banking şi upgradeul aplicației; platforma CIP online pentru aflarea online aincidentelor de plată; platforma Divizia Pentru Medici, respectiv autentificarea prin parolă unică transmisa prin SMS pentru tranzactiile online cu cardurile BT;

Activele băncii sunt de 48,14 miliarde lei, creditele nete însumează 26,4 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienți, 39 miliarde lei. Banca Transilvania continuă dezvoltarea la nivel de grup financiar împreună cu subsidiarele, care au o dinamică pozitivă în cadrul piețelor în care au activitate: investment banking, leasing, investiții mobiliare, leasing operațional, consumer finance etc.

omer-tetik-bankingnewsÖmer Tetik, Directorul General BT, afirmă: „Ne bucurăm că în primele nouă luni am continuat trendul pozitiv al începutului de an prin acordarea de finanțări şi creşteri mai ales pe segmentul retail şi IMM. Rezultatele băncii sunt foarte bune, înregistrăm profitabilitate şi eficiență operațională. Suntem atenți la noi oportunități ale pieței, iar în curând ne vom extinde în zona microîntreprinderi şi vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experiență cât mai bună pentru clienții noştri ”.

Rezultatele activităţii curente a Băncii Transilvania, în primele 9 luni ale anului 2016:

  • Profitul net al Băncii Transilvania este de 657 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 698 milioane lei.
  • Ritmul de creștere al veniturilor din comisioane operaționale: 15,3%;
  • Eficiența operațională BT confirmă trendul înregistrat în primul semestru al acestui an, raportul cost/venit fiind de 40%. Dacă excludem efectul tranzacției Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la o valoare confortabila, de 43%.
  • Banca Transilvania a acordat clienților IMM peste 13.000 credite noi în primele 9 luni ale anului;
  • În perioada ianuarie – septembrie a.c., la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele BT au crescut cu 6,3%, balansat pe toate liniile de afaceri – ceea ce corespunde unei creșteri de 8,2% a bilanțului organic al Băncii Transilvania, excluzând portofoliul preluat de la Volksbank.
  • Clienții proveniți de la Volksbank România au optat pentru aproape 70.000 de produse BT.
  • Raportul credite/depozite este de 72% la sfârşitul primelor 9 luni ale anului 2016;

BT ramane lider pe segmentul de carduri, a declarat in cadrul Conferinței ”EU plătesc cu cardul”, Alexandru Bratu, Directorul Adjunct Vânzări Acceptare Carduri Banca Transilvania

Banca Transilvania are, la 30 septembrie 2016, un portofoliu de 2,74 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit.

In martie 2016, BankingNews.ro anunta, in premiera, ca Banca Transilvania a devenit lider pe piata cardurilor cu peste 2,57 milioane de carduri active.

Alte informații financiare:

  • BT a înregistrat la 30 septembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 510,1 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1.719 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul trimestrului III a acestui an sunt preponderent aferente operațiunii de creștere a calității activelor şi continuă abordareaprudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit.
  • Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 5,55% din totalul portofoliului de credite al BT, o îmbunătățire semnificativă față de 9,75%, la sfârșitul anului 2015;
  • Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente șigaranții ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 123,32%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii;
  • Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe cele 9 luni ale anului 2016  este de 19,12% (fără profit este de 16,91%).
  • Banca Transilvania a continuat să se implice în comunitate, aşa încât în primele 9 luni ale acestui an a alocat aproape 15 milioane de lei. Principalele programe sunt: Clujul Are Suflet (fundație care ajută tinerii fără posibilități pentru continuarea studiilor şi găsirea unui loc de muncă); Plantarea Pădurii Transilvania (a treia acțiune de împădurirecu ajutorul voluntarilor); ABT Financiar (cel mai mare program de educație financiară dedicat copiilor din întreaga țară, la care au luat parte peste 10.000 de elevi); EMBA University of Hull (şcoală de business 100% britanică, cu activitate în Cluj-Napoca, banca fiind unul dintre parteneri), susținerea baschetului românesc la nivel de federație, club şi echipe naționale, proiecte la care se adaugă BT Club (cursuri dedicate antreprenorilor, program pentru care banca a alocat 10 milioane lei în 10 ani).

Din septembrie a.c., banca are un concept de brand care reflectă ceea ce reprezintă BT acum: o bancă românească aflată într-o nouă etapă de dezvoltare, care susține spiritul antreprenorial local.

Situaţiile financiare la 30.09.2016 nu sunt auditate sau revizuite; cele aferente 31.12.2015 sunt auditate.

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: investment banking, credit, investiții mobiliare, Volksbank, cardurile BT, lei, profit, carduri, carduri de credit, BT, creditele, mobile banking, BT24, Banca Transilvania, Omer Tetik, leasing
bankingnews.ro 15/11/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article UniCredit şi Société Générale ar putea fuziona. Dacă zvonurile se adeveresc, noua entitate devine cea mai mare bancă din România
Next Article Antreprenoriatul la nivel european: 74% dintre europeni au o atitudine pozitivă față de activitățile antreprenoriale. România, sub media europeană. Ce așteptările au românii

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

7 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

3 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

4 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?