Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Antreprenoriatul la nivel european: 74% dintre europeni au o atitudine pozitivă față de activitățile antreprenoriale. România, sub media europeană. Ce așteptările au românii
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > BusinessInfo > Antreprenoriatul la nivel european: 74% dintre europeni au o atitudine pozitivă față de activitățile antreprenoriale. România, sub media europeană. Ce așteptările au românii
BusinessInfo

Antreprenoriatul la nivel european: 74% dintre europeni au o atitudine pozitivă față de activitățile antreprenoriale. România, sub media europeană. Ce așteptările au românii

bankingnews.ro
Last updated: 15/11/2016 12:13
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

A şaptea ediţie astudiului Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) măsoară pulsul spiritului antreprenorial. Conform raportului, respondenţii din Uniunea Europeană consideră că antreprenoriatul va trece printr-o perioadă de dezvoltare în următorii cinci ani. De asemenea, participanții la studiu sunt încrezători că pot da dovadă de o abilitate cheie în dezvoltareaunei afaceri: capacitatea de a identifica potențialiclienți pentru serviciile și produsele pe care le oferă.

ANTREPRENORIATUL LA NIVEL EUROPEAN

Evoluția mediului de lucru din Europa este pe agenda celor care elaborează politici publice şi dezvoltă strategiiconexe sectorului economic. În acest sens, AGER 2016 vine în întâmpinarea unei întrebări deosebit de importante: Ce rol va juca antreprenoriatul în viitor?

Ca răspuns la această întrebare, cetăţenii din Europa au o opinie destul de clară: 35% dintre respondenţii studiului consideră că antreprenoriatul se va dezvolta în următorii cinci ani.

Pentru a construi un viitor cu o economie bazată mai mult pe antreprenoriat,studiul AGER indentifică o abilitate esențială pentru oamenii care decid să își dezvolte propria afacere: capacitatea de a căuta şi găsi potenţiali clienţi.

Astfel, 51% din respondenţii europeni ai acestui studiu consideră s-ar simţi confortabil cu această sarcină, în timp ce numai 40% declară că această activitate ar fi inconfortabilă.

“Antreprenoriatul joacă un rol cheie atunci când vine vorba de transformarea și dezvoltarea viitoarelor economii europene”, spune domnulMichael Meissner, Directorpentru Corporate Affairs în cadrul Amway Europe. “Prin studiul AGER explorăm aspiraţiile şi aşteptările oamenilor în privinţa locului de muncă, pentru a contribui la dezvoltarea unui mediu potrivit celor care doresc să lucreze independent, prin începerea propriei afaceri. De aceea, este atât de importantă cercetarea continuă în acest domeniu”.

Pentru a înțelege mai bine rezultatele acestui studiu trebuie să subliniem diferența, foarte importantă, dintre atitudine și intenție concretă. Astfel, 74% dintre europeni şi-au exprimat atitudinea pozitivă față de activitățile antreprenoriale, în timp ce doar 39% dintre ei simt că sunt pregătiţi pentru a deveni antreprenori.

Cel mai important semnal benefic pentru viitorul antreprenoriatului european vine de la generaţia de „millenials”, definiţi ca respondenţii cu vârsta între 15 și 35 de ani. Aceștia au arătat o mai mare dorinţă de a deveni proprii lor şefi decât orice alt grup de vârstă din cadrul studiului, calculată la procentajul de 61%.

AGER 2016 prezintă și valorile indicelui AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index) care măsoară caracteristicile spiritului antreprenorial: (1) dorința a iniția a afacere proprie,(2) încrederea în faptul că persoanele dețin aptitudinile și resursele necesare pentru a avea propriul business și (3) capacitatea de a rezista presiunii sociale care descurajează potențialii antreprenori.

Astfel, indicele AESI subilinează faptul că 47% din cetățenii europeni care au participat la studiu și-au manifestat dorința de a deveni antreprenori, în timp ce 40% s-au declarat pregătiți pentru această provocare.

Studiul realizat la solicitarea Amway a arătat că egalitatea între sexe este încă un subiect relevant în Europa. Astfel, bărbaţii europeni au arătat o atitudine mai pozitivă (76%), comparativ cu femeile (73%), aceștia având și un scor mai bun în ceea ce priveşte dorinţa de a începe propria afacere (bărbaţii 52%, femeile 43%).

La capitolul motivație, întrebaţi care sunt cei mai covingătorifactori pentru a începe o afacere, europenii au fost convinşi de „independenţa de angajator, să fiu propriul şef”(49 %), şi „împlinirea de sine, posibilitatea de a realiza propriile idei” (44%). „Perspectivelepentru a obține al doilea venit” rămân pe locul trei (37%). Dintre toate grupurile de vârstă, respondenţii care au sub 35 de ani cred cel mai mult în independenţă (55%). În concluzie, aceste motive de a începe o afacere rămân la fel ca cele din studiile anterioare.

REZULTATELE STUDIULUI AGER ÎN ROMÂNIA

În România, studiul AGER a fost realizat prin interviuri CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing – denumit și interviu telefonic) pe un număr de 1.023 de bărbaţi şi femei cu vârste de peste 14 ani, în perioada 25 aprilie – 13 mai 2016, având un chestionarcare a cuprins 5 întrebări cu multiple variante de răspuns.

„Amway susţine antreprenoriatul românesc din 1997, fiind alături de cei care au curajul să facă diferenţa, să creadă în propriile forțe şi să aibă ambiţia de a-și îndeplini obiectivele. De la an la an, spiritul antreprenorial s-a dezvoltat mai mult în România, fapt pe care îl observ și în relația cu partenerii Amway, care dovedesc mai multă creativitate, seriozitate și un plus de entuziasm. Susținerea unor politici fiscale favorabile antreprenoriatului, eliminarea obstacolelor birocratice, asigurarea unei legislații economice solide și predictibile, precum și implimentarea unor programe de educație antreprenorială sunt esențiale pentru consolidarea acestui segment economic”, precizează doamna Ioana Enache, Manager General, Amway România, Bulgaria şi Grecia.

În România, 52% dintre respondenţi au o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat. Această cifră este atât sub media europeană (74%), cât și sub cea globală (77%). De asemenea, studiul arată că barbații (54%) și femeile (51%) din România se plasează la valori aproximativ egale cu privire la atiudinea pozitivă față de antreprenoriat.

Expertul academic pentru AGER 2016 în România este Prof. Dr. Carmen Păunescu din cadrul Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, Departamentul UNESCO pentru Administrarea Afacerilor, Academia de Studii Economice din Bucureşti. Conform Prof. Dr. Păunescu: „Românii manifestă în continuare o atitudine în general pozitivă față de activitatea de antreprenoriat, această atitudine fiind mai pronunțată în rândul populației tinere și educate. Chiar și așa, intenția românilor de a-și dezvolta propria afacere rămâne mai mult o dorință, fiind mult mai scăzută față de media europeană sau de cea internațională. Potențialul antreprenorial rămâne în continuare mai ridicat pentru populația masculină, în grupa de vârstă de 35-49 ani și cu studii universitare”.

Referitor la indicele AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index), care măsoară spiritul antreprenorial al românilor, acesta a înregistrat o tendință descrescătoare, cu valori mult mai scăzute față de media globală, dar aproape comparabile cu media europeană. În medie, 34% dintre respondenţii români şi-au manifestat dorința de a deveni antreprenor şi de a iniția o afacere, în scădere cu 5% faţă de 39% la studiul din 2015. De asemenea, 21% dintre românii care au răspuns sunt convinşi că posedă abilităţile necesare pentru a fonda o afacere (comparativ cu 24% în 2015) şi 45% spun că nu vor renunţa la intenția de a avea o afacere proprie chiar dacă familia şi prietenii îi vor descuraja (comparativ cu 51% în 2015).

Mergând în detaliu, studiul arată că indicele AESI pentru femei este de 30% (comparativ cu 36% în 2015), în timp ce bărbaţii au un scor mai mare, de 36%,dar mai scăzut decât în 2015 (41%).Comparând grupele de vârstă, indicele AESI este cel mai puternic la românii sub 35 de ani(47%), în comparație cu persoanele între 35 şi 49 de ani (39%)şi cele cu vârsta peste 50 de ani (19%). Respondenţii cu studii universitare arată o mai mare dorinţă de a începe propria afacere (45%) comparativ cu 31% dintre cei fără studii universitare.

CE ÎŞI DORESC ROMÂNII?
Referitor la așteptările legate de antreprenoriat, rezultatele reflectă prioritățile românilor:
• 42% dintre români au optat pentru „independenţa faţă de un angajator, să fiu propriul şef”;
• 41% doresc „posibilitatea unui al doilea venit”;
• 26% au ca scop principal „propria împlinire şi posibilitatea de a-şi pune în practică ideile”;
• 19% vor „o mai bună compatibilitate între familie, timp liber şi carieră”;
• 13% vizează „să se întoarcă pe piaţa muncii, ca alternativă la şomaj”.

Comparativ cu anii trecuţi a scăzut „posibilitatea unui al doilea venit” cu 8% şi a crescut „compatibilitatea între familie, timp liber şi carieră” cu 4%.

Întrebaţi despre cum văd dezvoltarea antreprenoriatului în următorii cinci ani, 22% dintre români spun că este mai probabil să devină antreprenori, 29% cred că este probabil să fie antreprenori full-time sau part-time, în timp ce 23% spun că este puţin probabil să fie antreprenori.

Când au fost întrebaţi cum se simt în postura de a cauta şi a găsi clienţi pentru propria afacere, românii s-au arătat indecişi: 38% se simt confortabil să facă acest lucru, în timp ce 37% se simt inconfortabil, iar restul de 25% nu au răspuns la această întrebare.

You Might Also Like

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

BT Broker de Asigurare are un nou director general și își diversifică modelul de business. Valentin Coroiu: „Avem planuri mari”

FOTO. Povești locale într-un spațiu național: Raiffeisen Bank lansează FactoryLab – un spațiu creativ cu peste 60 de antreprenori români prezenți în Promenada. Alexandra Arsene: Construim un ecosistem de business autohton foarte puternic

TAGGED: business, antreprenor, antreprenoriat
bankingnews.ro 15/11/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Banca Transilvania și-a dublat profitul în nouă luni, a crescut puternic creditarea și a rămas lider pe piața cardurilor
Next Article BCE analizează cererile băncilor care vor să se mute din Marea Britanie în zona euro

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

7 zile ago

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

3 săptămâni ago

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

3 săptămâni ago

BT Broker de Asigurare are un nou director general și își diversifică modelul de business. Valentin Coroiu: „Avem planuri mari”

4 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?