În 2016, BRD a externalizat credite neperformante în valoare de 700 milioane de lei, iar săptămânile acestea va încheia o primă tranzacție cu neperformante provenind de la segmentul persoanelor juridice, respectiv companii foarte mici, au declarat astăzi reprezentanții băncii, în cadrul unei conferințe de presă.
Volumul total al neperformantelor vândute până în prezent a fost de circa 900 milioane de euro, a spus Didier Colin, director general adjunct în cadrul BRD, coordonatorul polului risc, prezent la conferință.
Banca a urmat astfel trendul pieței, unde nivelul neperformantelor a scăzut de la o pondere de 20% din total credite, în 2014, la sub 10% din sold, anul trecut.
Pe de altă parte, în 2016, rata de acoperire a neperformantelor cu provizioane a crescut, potrivit lui Francois Bloch, directorul general al băncii.
Mai multe servicii vândute unui singur client
BRD a obținut în 2016 un profit net de 763 milioane de lei la care au contribuit veniturile nete din dobânzi, ce au înregistrat o creștere cu 4,6% față de 2015, cât și majorarea veniturilor din comisioane, cu 3,1%, față de 2015.
La creșterea venitului a contribuit și vânzarea pariticipației la Visa Europe, în al doilea trimestru din 2016, o tranzacție de 103 milioane de lei.
Potrivit băncii, activitatea comercială a crescut datorită dinamicii de pe segmentul retail, atât la nivelul creditelor, cât și al depozitelor. Pe de altă parte, numărul de clienți ai BRD s-a majorat cu circa 37.000, în 2016. Totodată, a crescut numărul de produse vândute unui singur client.
Ca și alți creditori, banca pune accent pe digitalizare, având în prezent peste 1 milion de contracte de Internet Banking și Mobile Banking. Pe acest din urmă segment, BRD a înregistrat în 2016 o creștere cu 63% a numărului de contracte, dar cu toate astea Internet Banking-ul rămâne predominant, a mai spus Francois Bloch.
Planuri pentru 2017: creșterea vânzărilor de ipotecare standard
În 2016, segmentul creditelor retail acordate de BRD a crescut în special datorită împrumuturilor de consum, evoluția creditelor ipotecare fiind afectată de faptul că foarte multe împrumuturi de tipul home equity au ajuns la scadență, acest produs fiind scos din protofoliu, a explicat Gheorghe Marinel, director general adjunct al BRD, responsabil de divizia retail.
BRD deține în prezent o cotă de piață de aproape 25% pe segmentul „Prima casă”, iar în acest an are în vedere creșterea volumului de credite ipotecare standard. Potrivit responsabilului de divizia retail a băncii, banca se va concentra în continuare și pe vânzarea de credite „Prima casă”, dar rămâne de văzut care va fi decizia Finanțelor în privința plafoanelor de garanții alocate.