Noul trend care promovează un stil de viață sănătos, incluzând aici și diverse forme de mișcare, le-a reamintit multora dintre noi că mersul pe bicicletă era ceva ce îi bucura în copilărie. Alții ș-au amintit că mereu au vrut să învețe să meargă pe bicicletă și au zis că nue niciodatăprea târziu… Așa se face că s-au mărit rândurile bicicliștilor amatori în România si au început să fie tot mai vizibili nu doar în parcuri, ci și pe șoselele din orașe.
În România s-a ajuns ca piața de biciclete să se dubleze din 2010 pâna în 2015, an în care s-au și cheltuit 60 de milioane de euro pe acest segment la noi în țară.
Unii dintre cei care încep să folosească regulat bicicletele se limitează la ieșiri în parc, alții însă, merg cu ele în trafic și le utilizează nu doar pentru relaxare și mișcare, ci și ca mijloc de deplasare.
Cu toate acestea, nu toți se gândesc la riscurile la care se expun. Se vorbește cel mai frecvent despre posibilitatea ca acești bicicliști să fie accidentați din vina șoferilor neglijenți, dar noi vă propunem să vă gândiți și la evenimentele neplăcute care pot avea loc din vina biciclistului.
În România, un biciclist nu este obligat să se asigure printr-o polițăde răspundere civilă, însă, cu trotuarele noastre înguste și căi dedicate bicicliștilor limitate, există riscul ca acesta săproducă pagube pentru care rămâne răspunzător.
Sunt o mulțime de scenarii care pot avea loc și care îi pun pe bicicliști în situaț ia neplăcută de a plăti pentru pagubele provocate. Iată câteva scenarii:
În mers ul său pe trotuar, cu atât de mult slalom printre trecatori,biciclistul se dezechilibrează și zgârie o mașină parcată pe margine. Proprietarul autovehiculului are tot dreptul să îi ceară biciclistului compensații pentru paguba produsă;
Biciclistul se află în parc și îi sare în față un copil pe care îl accidentează (poate chiar foarte grav).
Părinții copilului sunt îndreptățiți să îi ceară daune.
Și iată și un caz real: în 2012, un biciclist din Mediaș a fost dat în judecată de Primărie și i s-au cerut daune de 1.300 de lei după ce acesta a fost surprins de camerele de supraveghere în timp ce intra cu bicicleta într-o barieră aflată la intrarea într-o piață.
Oricare dintre scenariile de mai sus poate deveni realitate sau se poate repeta, dar bicicliștii potfi prevăzători și responsabili, protejându-se printr-o asigurare dedicată riscurilorla care se expun sau îi expun și pe alții.
Astfel, Gothaer pune la dispoziția clienților săi Asigurarea GoRESPONSIBLE– Răspundere Civilă Privată care oferă, pe lângă acoperirea de bază și o clauză specială pentru bicicliști, oferindu-le celor care optează pentru ea toată protecția de care au nevoie pentru eventualele accidente pe care le -ar putea provoca unor terțe persoane, atunci când circulă cu bicicleta.
Produsul se adresează bicicliștilor amatori, carerespectă regulileimpuse pentru practicarea acestui sport și circulă pe drumuri publice și în spații amenajate, cum sunt parcurile.
Acesta nu este un produs pentru cicliștii profesioniști, care iau parte la competiții sau pedalează off-road sau în condiții de nesiguranță. Pentru ei au fost concepute asigurări dedicate sporturilor extreme.
Asigurarea GoRESPONSIBLE–Răspundere Civilă Privată de la Gothaer, achiziționată împreună cu clauza pentru bicicliști estecea mai bună opțiune de asigurare pentru cei careiubesc pedalatul și îl practică responsabil, bucurându-se de mișcare fără a ignora pericolele la care sunt expuși.
Despăgubirea maximă derivată din clauza de bicicliștice poate fi acordată este de 50% din limita de răspunderea poliței de bază GoRESPONSIBLE, dar nu mai mult de 50.000 de euro pe eveniment.