Romanii au un grad scazut de cunoastere a produselor bancare, conform unui studiu realizat de Asociatia Romana a Bancilor, a aratat, Radu Gratian Ghetea, presedintele Consiliului director al (ARB). Studiul, realizat pe un esantion de 1.000 de respondenti, in perioada 8 – 23 iunie 2011, arata ca 57% dintre români au un gradul de cunoastere foarte scazut si scazut referitor la informatiile legate de cardul de debit, 65% manifestând aceeasi tendinta când vine vorba de contul curent. Cele mai putin cunoscute produse bancare in randul romanilor sunt internet banking-ul (83%), contractul de economisire-creditare pentru domeniul locativ (87%) si mobile banking-ul (90%).
Informatii complete despre cardul de credit detin numai 34%, in timp ce o buna informare asupra creditului luat de la banca au numai 40% dintre români. Obiceiul de a compara mai multe oferte este intâlnit la 35% dintre români, iar cei care compara mai multe oferte inainte sa achizitioneze un produs provin preponderent din mediul urban (70%). Conform ARB, angajatii cu studii superioare sunt cei mai inclinati sa se mentina informati cu privire la produse bancare si termeni bancari. Cei care nu se intereseaza deloc de produsele bancare sunt, in general, persoane nebancarizate. Totusi, 23% din populatia bancarizata este la fel de dezinteresata de acest subiect. In acest sens, Asociatia Romana a Bancilor va lansa un program de educatie financiar- bancara, care se va derula in perioada decembrie 2011 – iulie 2012.