Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”
Stiri de top

Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”

Cornel Dinu
Last updated: 20/07/2018 12:42
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Traian Traicu, Head of Media Relations Direcţia Comunicare din cadrul BRD Groupe Société Générale, subliniază că în ultima perioadă se manifestă o modificare a comportamentului de economisire al populației în sensul migrării depozitelor la termen către depozite la vedere, cum sunt conturile curente și conturile de economii, ponderea în portofoliul băncii fiind în crestere din punctul de vedere al volumelor.

Contents
”Avem cea mai lungă perioadă de maturitate pentru depozite de pe piața românească”30% dintre depozitele BRD sunt constituite online

Un alt aspect de menționat este faptul că cele mai multe depozite sunt constituite pe o perioadă mai mică sau egală cu un an, existând însă și clienți care preferă termenele mai lungi. Totodată, la nivelul clienților există o atractivitate sporită pentru produsele în lei, preferință influențată și de randamentul superior al monedei locale.

Despre evoluția soldului depozitelor în portofoliul băncii, Traian Traicu menționează, în cadrul unei ample analize publicată în Revista BankingNews (ediția lunii iunie 2018), că trendul ascendent al pieței în general se reflectă și în activitatea BRD Groupe Société Générale. Depozitele au crescut cu 6,0% an pe an, impulsionate de economiile clienţilor persoane fizice precum și de cele ale persoane juridce.

”Creşterea pe segmentul retail (+7,4%) a provenit, în principal, din intrări mai mari de sume în conturile curente ale persoanelor fizice (+29%). Creşterea depozitelor non-retail (+3.6%) s-a datorat evoluţiilor pozitive pe segmentul IMM-urilor, precum şi pe cel al marilor companii”, precizează oficialul BRD Groupe Société Générale.

Evoluția economiilor va fi una pozitivă atât în general, cât și pentru depozitele cu dobândă fixă, demonstrată și de trendul înregistrat la nivel de piață: depozitele au crescut cu 10.6% an pe an, saltul fiind evidențiat în rândul persoanelor  fizice (+ 8.2% an pe an), generat de majorarea salariilor, dar și în rândul companiilor (+13.6% an pe an).

Traian Traicu evidențiază faptul că instituția de credit se adresează tuturor segmentelor de clienți, oferta fiind una universală.

”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani, generată de existența unor resurse suplimentare disponibile și schimbarea comportamentului clientului. Din punctul de vedere al distribuției pe sexe, raportul este 54% femei și 46% bărbați”, spune specialistul în comunicare.

”Avem cea mai lungă perioadă de maturitate pentru depozite de pe piața românească”

Oficialul băncii susține, totodată, că strategia de economisire a BRD este aliniată cu strategia generală a Groupe Société Générale de a dezvolta relații de lungă durată cu clienții. ”În acest sens, încercăm să menținem un nivel competitiv al dobânzilor, favorizând depozitele pe termen lung. În momentul de față, BRD Groupe Société Générale oferă depozite la termen în lei și valută, cu perioade de maturitate de până la 48 de luni – cea mai lungă perioadă disponibilă pe piața românească”, punctează oficialul instituției de credit cu acționariat francez.

30% dintre depozitele BRD sunt constituite online

BRD Groupe Société Générale oferă clienților și posibilitatea de a deschide depozite la termen cu dobândă fixă prin intermediul aplicațiilor de mobile și internet banking, însă majoritatea produselor de economisire sunt constituite în incinta sucursalelor (aproximativ 70%).

Traian Traicu apreciază că deponenții sunt tot mai educați, informându-se activ despre beneficiile produsului, modul de funcționare și randamentul investiției, comportamentul de informare fiind puternic influențat și de nivelul de educație. ”Ca un corolar, în același timp, odată cu creșterea gradului de educație al clienților, băncile au început să ofere produse complexe alternative la produsele clasice de investiții, cum ar fi depozitele cu dobândă progresivă, fonduri de investiții, titluri de stat, depozite cu randament indexat, etc.”, conchide reprezentantul BRD Groupe Société Générale.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: economisire, Traian Traicu, BRD
Cornel Dinu 23/07/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Andreea Pestrițu, Banca Transilvania: ”Românii au preferat să economisească în conturi de economii în ultimii 3 ani”
Next Article TBI Bank se alătură platformei Raisin și se extinde pe piața bancară din Germania

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

2 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

2 zile ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

2 zile ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?