Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce recomandă specialiștii CSALB pentru negocierile dintre consumatori și bănci
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce recomandă specialiștii CSALB pentru negocierile dintre consumatori și bănci
Stiri de top

Ce recomandă specialiștii CSALB pentru negocierile dintre consumatori și bănci

Gabriela Dinu
Last updated: 10/07/2019 8:59
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor și instituțiilor financiar-bancare metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată.

Contents
Concilierea reechilibrează contracteleRecomandări pentru consumatorii care intră în negociere cu băncile Recomandări pentru băncile care acceptă intrarea în procedura concilieriiCe este concilierea?

Beneficiile soluțiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal ale acestei campanii de informare.

Concilierea reechilibrează contractele

Campania prezintă recomandări pentru consumatori și bănci/IFN-uri, detalii despre modul în care decurg negocierile în cadrul CSALB și exemple de situații întâlnite în dosarele soluționate. În plus, interviurile video care susțin campania îi prezintă pe conciliatori prin prisma calităților profesionale și umane pe care aceștia le au.

“Filosofia concilierii este nouă în România, dar începe să își facă tot mai mult loc în mentalul colectiv. Iar asta se întâmplă datorită unui lucru foarte interesant: dacă în instanță litigiile sunt judecate după litera legii, la CSALB sunt judecate în echitate. Mai exact, conciliatorii încearcă să repună părțile în echilibru”.

Profesor universitar și avocat renumit – Valeriu Stoica este conciliator CSALB

„Pentru noi, la CSALB, această campanie este și un motiv de mândrie profesională, deoarece conciliatorii sunt profesioniști, oameni având cariere impresionante, avocați de renume, profesori universitari, foști judecători sau președinți de instituții în domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc în dosarele de conciliere ar trebui să reprezinte pentru consumatori și bănci un garant și un argument în sine pentru corectitudinea, imparțialitatea și eficiența procedurii derulate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Recomandări pentru consumatorii care intră în negociere cu băncile

Dragoș Gheorghe: Mulți dintre consumatori speră ca un conciliator să se substituie unui judecător și să emită o hotărâre care să oblige banca. Ceea ce le explic este că în cadrul acestei proceduri se face efectiv o negociere, conciliatorul este un canal de comunicare între consumator și bancă.

Ionuț Ștefan: Sfatul meu pentru consumatori ar fi acela că ar trebui să nu gândească în primul rând prin prisma a cât pot câștiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde.

Nela Petrișor: În primul rând, consumatorul trebuie să știe că nu are costuri, spre deosebire de instanța de judecată, unde taxele sunt împovărătoare, unde se adaugă costuri pentru expertize sau pentru avocați.

Doru Trăilă: Consumatorii trebuie să ia în calcul că propunerea pe care o fac în cererea către CSALB este, din punctul de vedere al negocierii, maximul pe care și-l doresc. Cu toate astea, negocierea se poate bloca dacă vor deveni inflexibili în maniera: “Vreau totul, iar dacă nu îmi dați totul, plec supărat și trântesc ușa!”

Recomandări pentru băncile care acceptă intrarea în procedura concilierii

Doru Trăilă: Sunt bănci foarte flexibile, care au înființat un departament special pentru concilierile în cadrul CSALB, care au bugete special aprobate pentru situațiile acestea. Dar, sunt și bănci care vin și spun sec : noi am făcut o statistică la nivelul băncii, iar dacă ne-ar da în judecată avem șanse de 70%-80% să câștigăm.

Ionuț Ștefan: Băncile ar trebui să accepte faptul că, de-a lungul perioadei de derulare a contractului, situația financiară a consumatorului se poate schimba! Să accepte acest lucru în același mod în care consumatorul a acceptat regulile băncii la semnarea contractului.

Roxana Mustățea: Băncile reacționează foarte pozitiv la cazurile sociale. Nici nu știu dacă au fost astfel de cazuri în care banca să nu fi răspuns. Poate nu a reacționat 100% prin ștergerea întregii datorii, dar au propus o reeșalonare, o perioadă de grație sau chiar micșorare semnificativă a soldului. Nu au fost cazuri sociale în care banca să spună: “Eu trebuie să-mi iau toți banii!”

Mihai Tănăsescu: Băncile trebuie să înțeleagă că este nevoie de foarte multă suplețe în gândire, că trebuie să accepte soluții care, la prima vedere, par favorabile consumatorului. De fapt, aceste soluții sunt favorabile și băncii pentru că își păstrează clientul!

Ce este concilierea?

Mircea Stroe: Esența concilierii este să cauți o cale de compromis. Nu poți să ai dreptate 100%, și nu poți să te aștepți ca cealaltă parte să respecte 100% poziția ta! Este în beneficiul tuturor să fie o dreptate împărțită!

Camelia Popa: Concilierea este o filosofie nouă spre care consumatorii și băncile vin tot mai mult. Totuși, să nu vină cu așteptări doar din partea celeilalte părți. Pentru că aici este vorba de echitate, iar beneficiile nu se pot obține doar de către o parte.

Septimiu Stoica: În conciliere, participarea este voluntară pentru ambele părți. În plus, te poți retrage din procedură când dorești. În al treilea rând poți să refuzi soluția propusă de conciliator. Dar, ceea ce este cel mai important, poți să contribui la construirea unei soluții care, dacă nu îți dă satisfacție 100%, măcar poate să îți dea o satisfacție de 80%, de 60%, de 50%. Oricum, nu de 0%.

Mihaela Budișteanu: Consumatorii sunt surprinși de faptul că nu trebuie să plătească nimic, nu li se pretinde nicio taxă și ajung să obțină, de foarte multe ori, aceleași rezultate ca atunci când s-ar adresa instanței de judecată. Dar, cu mult mai puțină energie consumată. Ideea este că ei sunt foarte surprinși că există această procedură și chiar funcționează! De exemplu, în ceea ce mă privește, procentul dosarelor rezolvate favorabil este unul foarte mare, de peste 90%.

Notă: Interviurile fac referire, în majoritatea cazurilor, la dosarele de conciliere dintre consumatori și bănci. Numărul dosarelor acceptate de IFN-uri rămâne în continuare scăzut, situându-se sub 2% din totalul dosarelor formate la CSALB.

Interviurile video din campanie pot fi văzute AICI.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: IFN, contracte, Alexandru Paunescu, CSALB, conciliere, banci
Gabriela Dinu 09/07/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Interviu François Bloch, BRD: ”Deși este încă în ușoară creștere, creditarea pe partea de retail se apropie de o fază de platou. Ne așteptăm la o evoluție pe piața corporate în ton cu creșterea economiei”
Next Article EximBank urcă 13 poziții în Top 100 bănci din Europa de Sud-Est

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

4 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

8 ore ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

8 ore ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

8 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?