Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Interviu François Bloch, BRD: ”Deși este încă în ușoară creștere, creditarea pe partea de retail se apropie de o fază de platou. Ne așteptăm la o evoluție pe piața corporate în ton cu creșterea economiei”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Interviu François Bloch, BRD: ”Deși este încă în ușoară creștere, creditarea pe partea de retail se apropie de o fază de platou. Ne așteptăm la o evoluție pe piața corporate în ton cu creșterea economiei”
InterviuriTop news

Interviu François Bloch, BRD: ”Deși este încă în ușoară creștere, creditarea pe partea de retail se apropie de o fază de platou. Ne așteptăm la o evoluție pe piața corporate în ton cu creșterea economiei”

Gabriela Dinu
Last updated: 08/07/2019 9:54
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

François Bloch, CEO, BRD Groupe Société Générale, spune, în cadrul unui interviu acordat publicației online www.bankingnews.ro, că taxa pe active instituită de Guvernul de la București la finalul anului trecut și modificată apoi în prima parte a acestui an pune presiune pe planurile de dezvoltare ale instituției de credit. ”Înseamnă să punem pauză pe unele dintre planurile sau investițiile noastre”, a menționat oficialul băncii cu acționariat francez. François Bloch a mai precizat că se așteaptă ca piața creditelor acordate pe zona de retail să se plafoneze, în timp ce finanțarea corporate va cunoaște o creștere în ton cu economia.

  • Cum a influențat taxa pe activele bancare rezultatele, activitatea și planurile de dezvoltare ale băncii în primele luni din 2019 și ce impact va avea la încheierea acestui an?
  • Forma în care taxa pe active a fost adoptată în cele din urmă este mai ”ușoară” decât cea propusă inițial și credem – deși asta înseamnă să punem pauză pe unele dintre planurile sau investițiile noastre – că se potrivește mai bine posibilităților unui sistem bancar care încă își revine treptat dintr-o perioadă dificilă. Va avea un anumit impact asupra contului de profit și pierdere – așa cum am anunțat public, estimăm un impact de 67 milioane RON – și rămâne de văzut dacă banca poate compensa această taxă neprevăzută.
  • Care sunt principalele provocari pentru activitatea de creditare în prezent și ce așteptări aveți pentru acest an? Cum se va derula anul 2019 din punctul de vedere al riscurilor luând în calcul toate noile reglementări care vizează industria bancară?
  • Dacă privim lucrurile în context, vedem că piața bancară este supusă unei reglementări mai stricte – noul indice de îndatorare este un caz ilustrativ – vedem de asemnenea că piața creditelor, cel puțin pe partea retail, deși este încă în ușoară creștere, se apropie de o fază de platou. Pe de alta parte, ne asteptăm să vedem o evolutie pe piata corporate, în ton cu creșterea economiei. Dacă ne uităm la imaginea de ansamblu, vedem că sistemul bancar a rezolvat rând pe rând problemele sale de risc, în special cele legate de creditele neperformante, în ultimii trei sau patru ani. Cu toate acestea, și aproape simultan, toată lumea a văzut materializarea unui alt tip de risc: cel de reglementare. Trebuie să spun că ne-ar plăcea cu siguranță să avem o mai mare predictibilitate. Bankingul se bazează pe proiecții și investiții pe termen lung. Sistemul bancar este o infrastructură critică pentru economie, pe care se sprijină un întreg sistem de creare a bunăstării, la nivelul întregii societăți românești. Prin urmare, industria bancară merită să fie tratată ca un partener, într-un dialog normal. Măsurile legislative abrupte, luate fără să fie anunțate în prealabil și fără consultare, care schimbă în mod dramatic paradigmele de business – cum sunt impozitul pe active sau IRCC – nu fac bine nimănui. Un astfel de proces legislativ, atunci când este deconectat de sistemul bancar, generează riscuri noi care, pe termen lung, vor dezavantaja și clienții, și băncile lor. Cu toate acestea, factorii de decizie nu trebuie să uite, în contextul în care alte piețe financiare din România încă sunt în curs de dezvoltare, că băncile sunt singurii actori capabili să își asume finanțarea economiei românești, ca o responsabilitate pe care o vor păstra pentru următorii ani cel puţin.
  • Ce măsuri sunt necesare pentru a putea vorbi despre investiții mai mari, despre intermediere financiară mai mare și despre costuri mai mici pentru creditare?
  • Băncile românești sunt perfect aliniate în ceea ce privește produsele, serviciile și inovarea cu omoloagele lor occidentale – și, cu siguranță, asta înseamnă multe investiții. Nivelul de digitalizare este un pic mai mic în România, dar avem o masă critică de early adopters, precum și un ritm foarte rapid de creștere a utilizării internetului și a aplicațiilor bancare mobile. Acest lucru necesită disponibilitate, mobilitate și confort de 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, dar și siguranță și eficiență în materie de cost pentru publicul nostru. Și, cu siguranță, băncile vor continua să investească pentru a-și menține competitivitatea. În ceea ce privește intermedierea financiară, ea este în directă legătură cu populația bancarizată, pe de o parte, și cu un grad de educație economică și conștientizare financiară în creștere. Fiecare bancă are inițiative proprii în acest domeniu, dar sunt sigur că acestea vor avea un succes mai mare odată cu implicarea sistemului educațional oficial.
  • În ce fel comentați îndemnul Guvernatorului Mugur Isărescu adresat industriei bancare de a încuraja economisirea și ce măsuri aveți în vedere pentru a da curs acestei solicitări?
  • Banca Centrală este cea mai în măsură să evalueze nevoile economiei și să-și modeleze politicile în funcție de obiectivele pe care le urmărește. Urmărim în permanență piața, evaluând tendințele și nevoile clienților noștri și gestionând echilibrat activele și pasivele, pentru a asigura cea mai bună potrivire posibilă între scadențele depozitelor și duratele creditelor. În această direcție, acordăm remunerații superioare depozitelor la termen mai lung de un an. În plus, aș dori să atrag atenția asupra unui anumit produs capabil să genereze venituri superioare față de depozite – este vorba despre fondurile mutuale. Vedem unele evoluții spectaculoase pe această piață și, în ceea ce privește filiala noastră specializată, BRD Asset Management, activele administrate au crescut cu 25% de la începutul acestui an, cu o creștere de 50% a numărului de clienți. Este o alternativă, oferită de grupuri bancare universale diversificate, ca al nostru, care ar trebui să fie luată în considerare din ce în ce mai mult într-un mediu de dobânzi plin de provocări.
  • Digitalizarea pare a fi principalul punct de pe agenda fiecărei instituții de credit din România. Cum abordează banca dumneavoastră acest deziderat, ce investiții alocă și care sunt principalele obiective vizate?
  • Strategia noastră la BRD are în vedere o poziție în avangarda noilor tehnologii, și nu doar ca răspuns la tendințele de pe piață. Prin dezvoltarea unor parteneriate cu fintech-uri și prin utilizarea know-how-ului, flexibilității, vitezei de inovare și a încrederii publice de care acestea se bucură, putem crea soluții potrivite pentru clienții noștri. Prin aceste parteneriate, vorbim de o infuzie de competitivitate în sistemul bancar și de un pas important către „o singură piață bancară”. O piață financiară unică, fără bariere geografice, de reglementare sau lingvistice, care este, în plus, un obiectiv exprimat la nivelul Uniunii Europene. În acest context, după cum am anunțat, am început un program de dezvoltare pe 3 ani, pentru modernizarea modelului nostru de afaceri și creșterea, în acest fel, competitivității băncii. Programul este condus de patru obiective strategice, dintre care cel puțin două implică utilizarea tehnologiei: experiența clientului și performanța businessului. Abordarea noastră strategică urmărește transformarea într-o bancă orientată spre client, mai digitală și mai eficientă. Vizăm un model de afaceri omni-canal, care combină expertiza umană și eficiența digitală. Vrem să îmbunătățim timpul și calitatea proceselor. În ceea ce privește operațiunile, ne străduim să simplificăm organizarea și optimizarea proceselor pentru creșterea volumelor livrate și a calității lor. În IT, vom accelera procesul de digital readiness prin abordări inovatoare, deschise și agile. Am făcut deja câțiva pași: am inaugurat un Digital Hub care a lansat o serie de produse, dintre care unele sunt premiere pe piața românească. ContAll este primul agregator de conturi disponibil în România – și este un prim pas către open banking; am lansat, de asemenea, Instant Top Up, care ne include în grupul foarte mic de bănci care oferă acest tip de serviciu.

You Might Also Like

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

Sunt românii cu credite mai pregătiți pentru o eventuală criză financiară decât în trecut? Ce spun Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB. Principala recomandare: ”Consumatorii ar trebui să își facă o autoevaluare a vulnerabilității financiare în cazul în care ne-am confrunta cu o criză financiară și imobiliară”

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

TAGGED: BRD, digitalizare, François Bloch, taxa pe active, taxa active
Gabriela Dinu 08/07/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Senatorul Daniel Zamfir revine. Proiect: Schimbări în contractele de LEASING privind condiţiile de plată ale consumatorului
Next Article Ce recomandă specialiștii CSALB pentru negocierile dintre consumatori și bănci

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

3 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

o săptămână ago

Sunt românii cu credite mai pregătiți pentru o eventuală criză financiară decât în trecut? Ce spun Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB. Principala recomandare: ”Consumatorii ar trebui să își facă o autoevaluare a vulnerabilității financiare în cazul în care ne-am confrunta cu o criză financiară și imobiliară”

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?