Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 pe 2020
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 pe 2020
Stiri de top

Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 pe 2020

Gabriela Dinu
Last updated: 04/02/2020 10:54
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Banca Transilvania a urcat 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 şi ajunge pe locul 339 (de pe locul 438). Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania se clasează în top 10 global, ca ritm de creștere a valorii și forţei brandului. Cu +53% valoare de brand, până la 370 milioane de dolari, BT intră pentru prima dată în teritoriul ‘triplu-A’ cu indicele de forță a brandului (AAA-).

Contents
BT, banca oamenilor întreprinzătoriCele mai valoroase branduri bancareValoarea globală a brandurilor s-a contractat pentru prima dată de la criza din 2009

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018. În 2019, faţă de anul precedent, BT a urcat aproape 50 de poziţii în top şi a avut atunci o creştere a 39% a valorii de brand, până la 242 milioane de dolari.

„Brandul Banca Transilvania culege roadele orientării către segmentul IMM, care este cel mai dinamic segment al economiei românești, precum și ale unor achizitii bine gândite și bine executate, adiacente dezvoltării organice. Banca este bine plasată, inclusiv prin pașii pe care îi întreprinde în extinderea regională, pentru a naviga un mediu economic intern mai stabil dar în decelerație.” Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania

Banca Transilvania urcă 100 de poziţii în clasament până pe locul 339, pe valul dezvoltării organice şi al consolidării achizitiei Bancpost. Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania este în top 10 global ca ritm de creştere al valorii şi al fortei brandului – cu o creştere de 53% în valoarea de brand, până la 370 milioane USD, şi intrând pentru prima dată în teritoriul ‘triplu-A’ cu indicele de forţă a brandului (AAA-), arată Brand Finance.

„Performanța brandurilor pe piețele bancare consacrate reflectă economia globală fragilă și actualul peisaj politic precum și a așteptărilor privind o eventuală criză. Dar reprezintă și provocarea continuă a băncilor de adaptare la schimbările tehnologice și reglementări sporite în cadrul industriei”, afirmă David Haigh CEO, Brand Finance.

România mai are o reprezentată în clasamentul Banking 500. BRD SocGen intră pe locul 434 cu o valoare de 234 milioane de dolari.

BT, banca oamenilor întreprinzători

Povestea brandului Banca Transilvania a început în februarie 1994, în Cluj-Napoca, la iniţiativa unui grup de oameni de afaceri. Astăzi este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est şi cel mai mare susţinător al economiei româneşti.

Viziunea BT este să aibă impact puternic în România, prin finanţare şi banking responsabil. Ca bancă a oamenilor întreprinzători, misiunea sa este să ofere experienţe pozitive oriunde şi oricând. Valorile brandului Banca Transilvania sunt: curaj, respect, estică şi responsabilitate. În câteva cifre, BT înseamnă acum: peste 3 milioane de clienţi, 8.000 de persoane în echipă, 3 linii de business, prezenţă în 180 de localităţi din 3 ţări.

În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking 500, publicat de revista The Banker.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.

Brand Finance determină, de asemenea, forţa relativă a brandurilor, analizând investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienți, consumatori, angajați și alţi stakeholderi), respectiv impactul acestora în performanța de piață. Alături de rezultatele financiare, forța brandului este un factor determinant al valorii brandului.

Cele mai valoroase branduri bancare

Top 10 este dominat şi în acest an de băncile din China și SUA, fiecare țară fiind reprezentată de cinci bănci, iar Europa are patru reprezentanți în top 20. Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (pe locul 5 global, 40,9 miliarde USD), iar JPMorgan intră în top 10, după o creștere de 15%.

Banca ICBC (China) reține titlul de cel mai valoros brand bancar, depășind pragul de 80 miliarde USD – iar alte patru bănci din China se plasează pe primele zece poziții.

Cinci bănci din SUA sunt în top 10 (cu Wells Fargo cea mai bine plasată, pe locul 5), deși sectorul bancar american a scăzut cu 5%.

QNB (Qatar National Bank) domină în Orientul Mijlociu, cu o creștere de 20%.

Bancile europene, în ansamblu, scad cu 7%, mai mult decât alte regiuni, cu câteva bănci majore înregistrând scăderi semnificative, se arată in analiza Brand Finance.

Valoarea globală a brandurilor s-a contractat pentru prima dată de la criza din 2009

Pe fondul condițiilor economice incerte, caracterizate de provocări geopolitice, mișcări ale ratei dobânzii și perturbarea Brexit, valoarea celor mai mari 500 de bănci din lume a scăzut pentru prima dată de la criza financiară.

Valoarea totală a brandurilor prezente in top a înregistrat prima sa contracție – din anul 2009 – de la 1,36 trilioane de dolari în 2019 la 1,33 trilioane de dolari în acest an. Cu toate acestea, în timp ce brandurile de marcă ale băncilor de pe piețele consacrate, precum SUA, Europa, China și Japonia, sunt mai mici sau stagnează, multe mărci bancare pe piețele emergente, în special Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu, Africa și America Latină demonstrează performanțe robuste.

În general, China și SUA reprezintă cea mai mare pondere a valorii globale a mărcilor din acest sector, 412 miliarde dolari, respectiv 281 miliarde USD.

Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor este certificată de Marketing Accountability Standards Board (MASB), prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP), care vizează validarea relaţiei dintre indicatorii de marketing și performanța financiară.

Citește și

Brand Finance Banking 500: Cele mai valoroase branduri bancare în 2018. Banca Transilvania, singura bancă românească prezentă în TOP

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: banca, dolari, valoare, Brand Finance, Banca Transilvania, BRD, banci
Gabriela Dinu 03/02/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article CEC Bank recrutează Manager relații clienți în cadrul Direcției Clienți Mari. Trimite CV până pe 9 februarie
Next Article Henk Paardekooper este noul șef la First Bank. „Voi conduce banca printr-un proces de transformare în urma căruia să rezulte o entitate mai puternică și mai eficientă”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

11 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

15 ore ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

15 ore ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

15 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?