Grupul Saxo Bank a raportat un profit net de 100,8 milioane euro pentru 2020, comparativ cu 5,3 milioane euro pentru 2019. Profitul net al Grupului, echivalent cu profitul net normalizat al Grupului, a fost peste 134 milioane euro pentru 2020.
Grupul Saxo Bank a avut un număr record de 238.000 de noi clienți activi și a înregistrat un flux continuu de active ale clienților în 2020. Acest lucru aduce totalul Grupului la un record de peste 660.000 de clienți activi. Numărul total de clienți a crescut cu peste 230% din 2018, cu o accelerare puternică a creșterii organice în 2020. Activele totale ale clienților s-au încheiat la 64,3 miliarde euro în 2020 și astăzi depășesc 67,2 miliarde euro.
Veniturile operaționale ale Grupului s-au ridicat la 580 milioane euro în 2020, comparativ cu 351 milioane euro în 2019, ceea ce corespunde unei creșteri de 65%. EBITDA a crescut la 216,7 milioane euro în creștere de la 110,5 milioane euro în 2019.
Cifre cheie 2020 dintr-o privire (2019):
• Venit din exploatare: 580 milioane euro (351 milioane)
• EBITDA (profit operațional): 216,7 milioane euro (110,5 milioane)
• Profit net: 100,8 milioane euro (5,3milioane)
• Total capitaluri proprii: 995 milioane euro (954 milioane euro)
• Activele totale ale clienților: 64,3 miliarde euro (51,6 miliarde)
• Numărul total de clienți:> 660.000 (> 525.000)
Comentând rezultatele, Kim Fournais, CEO și fondator al Saxo Bank, a spus:
• În timp ce privim înapoi la 2020, suntem mândri că am reușit să atingem noi obiective pentru Saxo Bank, înregistrând un număr record de peste 238.000 de clienți comerciali noi. Acum vedem rezultatele deciziilor noastre strategice pentru a ne extinde relevanța pentru mai mulți oameni, în special în segmentul investitorilor – și rămânem pe deplin dedicați pentru a permite bazei noastre de clienți în creștere să își îndeplinească aspirațiile financiare și să aibă un impact.
• Rezultatul financiar pentru 2020 a fost satisfăcător și e o dovadă a calității platformelor, produselor, prețurilor și serviciilor noastre – și arată că nivelul ridicat de încredere din partea bazei noastre de clienți e în creștere. Performanța noastră a fost determinată și de o combinație de factori externi, cum ar fi volatilitatea crescută pe piețele de capital și o schimbare a comportamentului clienților, precum și executarea continuă a strategiei noastre, care include investiții considerabile, pe parcursul mai multor ani, în digitalizare, infrastructură scalabilă, procese, integrarea BinckBank și o experiență îmbunătățită a clientului.
• Executarea strategiei noastre a sporit în special relevanța Saxo Bank pentru segmentul investitorilor, un segment care a crescut cu peste 280% din veniturile aferente tranzacționărilor în 2020 și a continuat să diversifice fluxurile de venituri ale Saxo Bank.
• Am asistat la o schimbare seismică care a declanșat o participare mult mai mare pe piețele financiare. Am fondat Saxo Bank acum mai bine de 28 de ani și încă cred cu tărie că abilitarea investitorilor cu amănuntul este fundamental pozitivă – deoarece aceștia își asumă investițiile pentru a-și asigura un viitor financiar mai bun și, de asemenea, pentru a valorifica beneficiile creșterii compuse pe termen lung, ceea ce numai investițiile pot oferi în timp. Acest lucru vine cu o sarcină importantă pentru furnizorii de investiții: de a-și sprijini clienții – nu numai prin acordarea accesului la piețele financiare, ci și prin furnizarea de informații relevante în timp util, precum și instrumente care îi ajută pe clienți să ia decizii de investiții în cunoștință de cauză și să își gestioneze riscul.