Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a aprobat proiectul de norme privind autorizarea si functionarea asiguratorilor. Acest act normativ comaseaza si modifica doua dintre normele in vigoare, si anume cele legate de autorizarea asiguratorilor si de dobandirea calitatii sau renuntarea la calitatea de actionari semnificativi la asiguratori/reasiguratori, persoane juridice romane.
“Noul act normativ anticipeaza trecerea la cerintele legislatiei europene referitoare la autorizarea si functionarea asiguratorilor, sub noul regim de solvabilitate. Acesta este un prim pas pentru adaptarea la legislatia europeana in domeniu, respectiv Directiva 2009/138/CE. Consiliul CSA a considerat ca era mai mult decat necesara o astfel de abordare si a stabilit drept obiectiv pentru noua norma cresterea responsabilitatii conducerii administrative si executive a asiguratorilor, cu accent pe laturile calitative privind cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un asigurator, inca de la infiintare cat si pe parcursul functionarii acestuia. De asemenea, fara a se renunta la exigentele privind furnizarea de informatii si documente, s-a avut in vedere si reducerea birocratiei specifice procesului de autorizare a asiguratorilor”, a declarat presedintele CSA, Constantin Buzoianu.
Proiectul de norme aprobat de Consiliul CSA este structurat in sase capitole, cu sectiuni care urmeaza cronologic etapele infiintarii ca asigurator si, apoi, functionarea ca societate de asigurari.
Procedura de autorizare a fost simplificata in mod semnificativ, intrucat toate documentele pentru aprobare sunt enumerate in anexe, la norme, iar declaratiile pentru actionari si persoane semnificative au fost comprimate intr-o singura declaratie pe proprie raspundere.
Totodata, noul act normativ prevede introducerea pregatirii profesionale obligatorii pentru anumite categorii de personal ale unui asigurator, care urmeaza a se realiza printr-un program POS DRU.
Noile reglementari vor intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial.