Într-un context economic și geopolitic volatil, cu tensiuni crescânde și un climat politic național instabil, CEO-ul BCR, Sergiu Manea, oferă o perspectivă fermă și orientată către stabilitate. Abordarea sa se conturează în jurul unei idei esențiale: banca nu își schimbă strategia în funcție de valurile de incertitudine, ci rămâne constantă în angajamentul față de clienți.
„Obiectivul nostru este să ținem deschis, așa cum am făcut-o în toate momentele de tensiune, indiferent că s-a chemat pandemie, că s-a chemat începutul războiului din Ucraina. Clienții noștri și viața lor financiară sunt în centrul a tot ceea ce facem””, a menționat Sergiu Manea, într-o discuție cu jurnalistul publicației BankingNews.
Industria bancară, un ecosistem format din oameni activi, nu pasivi
Liderul BCR, a doua cea mai mare bancă din România, subliniază că în spatele instituțiilor bancare stau oameni, nu doar sisteme sau proceduri. Bancherul consideră că rolul liderilor este să stea conectați profund la nevoile reale ale societății, oferind nu doar produse financiare, ci contribuind activ la construcția viitorului economic al țării.
„Facem lucruri pentru clienți, pentru societate. Vrem să arătăm că suntem parte din viitorul acestei țări, că împreună îl construim”, a punctat Sergiu Manea.
De la incertitudine la acțiune: cum s-a schimbat tonul începutului de an
Percepția economică la începutul anului a fost marcată de tăcere și incertitudine, o stare de „quiet”, cum o numește Sergiu Manea. Oamenii se întrebau „ce urmează?”, dar între timp, au început să răspundă singuri prin acțiune.
”Exact întrebările pe care mi le-ai pus tu acum răsunau în mii de glasuri sau în mii de minți. Nu am vorbit cu toți, dar am vorbit cu foarte mulți oameni și indiferent că a fost noiembrie, că a fost decembrie, că a fost ianuarie, auzeam aceleași întrebări”, a dezvăluit bancherul.
„Dacă mă uit la februarie și în special martie, oamenii au început să se uite din nou la oportunități. Nu mai sunt în stare de panică, ci de planificare: ‘Ok, ce-ar trebui să fac astfel încât business-ul meu să nu sufere?’”, a explicat Sergiu Manea.
Această reactivare a fost resimțită nu doar la nivelul antreprenorilor, ci și în marile companii, care, deși prudente, nu mai sunt paralizate de incertitudine. ”Antreprenorii în general, dar și marile companii s-au activat în sens pozitiv. Că este o exuberanță din asta fără niciun fel de griji, te-aș minți să spun, pentru că nu este adevărat. Dar, oamenii au început să se activeze”, a evidențiat oficialul BCR.
O populație tot mai conștientă și implicată în propriul viitor financiar
BCR a lansat recent un program de beneficii dedicat persoanelor fizice și micilor antreprenori, iar răspunsul a fost peste așteptări. Sergiu Manea vorbește despre o schimbare vizibilă în atitudinea generală a populației.
„Oamenii nu sunt speriați. Ei realizează că trebuie să se gândească ce trebuie să facă pentru a se bucura de un context mai bun. Nu vorbesc despre un optimism deșănțat, dar nici nu mai este starea aia de îngrijorare combinată cu confuzie. Cred că oamenii știu că sunt vremuri dificile și că trebuie să muncească”, a conchis Sergiu Manea.