Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce vrea sa le transmita Volksbank clientilor revoltati
Share
Notification Show More
Latest News
BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING
Stiri de top
Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți
Stiri de top
Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT
Stiri de top
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce vrea sa le transmita Volksbank clientilor revoltati
Stiri de top

Ce vrea sa le transmita Volksbank clientilor revoltati

Cornel Dinu
Last updated: 17/01/2013 13:12
Cornel Dinu 12 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]I[/dropcap]n decurs de numai cateva zile, avocatul Mihai Kehaiyan, care reprezinta Volksbank in procesele cu clientii nemultumiti de clauzele abuzive din contractele de imprumut, a transmis doua comunicate de presa, prin care face cunoscute opiniei publice doua sentinte favorabile institutiei de credit.

In fapt, Volksbank a fost banca ce s-a aflat in centrul atentiei odata cu aparitia celebrei Ordonante 50, cand foarte multi clienti au ales calea proceselor individuale sau colective, considerand unele taxe – in mod special comisionul de risc – ca fiind abuzive. Multe instante au dat dreptate clientilor, stirile privind aceste victorii repurtate de imprumutatii Volksbank contribuind la sifonarea serioasa a imaginii bancii austriece.

Constienti de acest lucru, specialistii in comunicare ai Volksbank au initiat – se pare – o campanie de „spalare” a imaginii, mizand pe efectul pe care-l pot avea materialele de presa in care sunt anuntate procesele castigate de banca. Mai mult, aceste comunicari pentru mijloacele mass-media nu se rezuma la a transmite acele informatii seci caracteristice domeniului juridic, ci se constituie ca si vectori de promovare a unor mesaje subliminale.

Practic, Volksbank pune accent pe cateva elemente care au rolul de crea teama in randul clientilor nemultumiti, care si-au permis sa-si caute dreptatea in instanta. Am in vedere aici doua declaratii ale avocatului Mihai Kehaiyan, care insotesc comunicatele de presa, si care sunt cel putin exagerate.

“Incepem sa asistam la o tendinta de modificare a jurisprudentei in materia litigiilor dintre banci si consumatori in sensul revenirii la principiul de drept privind responsabilitatea contractuala dintre parti. Nu putem decat sa salutam astfel de practici”, precizeaza avocatul Mihai Kehaiyan, in documentul in care este anuntat faptul ca Volksbank a obtinut o victorie importanta la Curtea de Apel Bucuresti in procesele cu clientii.

Substratul mesajului transmis – instituirea unui trend favorabil bancilor in ceea ce priveste deciziile instantelor de judecata (imagine destul de departe de realitate!!!) – functioneaza ca un avertisment pentru toti clientii bancilor, inclusiv cei ai Volksbank, care au procese in derulare sau care intentioneaza sa le actioneze in judecata.

“Ca urmare a acestei decizii, contractul de credit este anulat, iar partile trebuie aduse in situatia anterioara semnarii contractului. Asta presupune ca debitorul sa returneze integral creditul. Cand a dat banca in judecata, clientul probabil ca nu a avut in vedere o astfel de consecinta. Sentinta este cu executare.”, subliniaza Mihai Kehaiyan, in cel de-al doilea comunicat de presa care vorbeste despre situatia unui client care a contestat comisionul de risc si care ar putea sa fie nevoit sa ramburseze integral creditul de aproape 100.000 de CHF contractat de la Volksbank, dupa ce Judecatoria Ramnicu Valcea a decis anularea conventiei de credit.

Aici, declaratia are rolul de a intari primul mesaj transmis, promovand agresiv cea mai neagra consecinta ce s-ar putea abate asupra unui potential client care se judeca cu o banca.

Consider ca adresarile formulate de Volksbank prin intermediul avocatului Mihai Kehaiyan sunt situatii concrete, insa marginale in raport cu numarul clientilor ce blameaza comportamentul bancii. Semnificativ nu este numarul de procese castigate de Volksbank, ci numarul de clienti care au dat banca in judecata considerand unele clauze din contractele de credit abuzive. Si chiar daca Volksbank ar castiga toate procesele deschise de clienti, ramane senzatia ca ceva este in neregula, in conditiile in care nu iese niciodata fum fara foc.

You Might Also Like

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

TAGGED: Volksbank, procese Volksbank
Cornel Dinu 17/01/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article BRD are un nou director general adjunct
Next Article Cursul euro, la cel mai bun nivel din ultimul an

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

4 ore ago

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

4 ore ago

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

5 ore ago

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?