Un român din 12 mai avea încredere în sistemul bancar în 2014, numărul acestora coborând foarte mult față de 2009, când un român din cinci se declara neîncrezător în bănci, a declarat, președintele Consiliului Director al Asociației Române a Băncilor (ARB) și președinte al Alpha Bank, Sergiu Oprescu, în cadrul conferinței „Rolul industriei financiare în economie și costul educației financiare”, potrivit Agerpres.
‘S-a vorbit foarte mult despre încredere. În contextul actual, dacă în 2009 unul din cinci români avea încredere în sistemul bancar, la nivelul anului 2014 un român din 12 mai avea o părere bună despre bănci. În 2015, probabil că încrederea a coborât și mai jos. Se pune problema cum ar trebui să răspundă sistemul bancar la această eroziune a sistemului bancar. Răspunsul pe care noi l-am găsit la nivelul Asociației Române a Băncilor este să adresăm conceptul de reconstrucție a încrederii prin identificarea a trei piloni”, a spus Oprescu.
Potrivit acestuia, cei trei piloni sunt: comunicarea, transparența și educația financiară.
„Primul este comunicarea, care trebuie să ducă la consolidarea relației pe care industria bancară trebuie să o aibă cu mass-media. Comunicarea trebuie făcută și în perioade de acalmie. Îmi asum, în numele asociațiilor bancare, această lentoare care, pe undeva, este proprie sistemului bancar și sistemului financiar. Eu cred că, în momentul de față, sistemul bancar încearcă să comunice mai bine, chiar pe fondul unei carențe de credibilitate. Un al doilea pilon este cel de transparență. În zona de transparență, vorbim despre informarea clienților, de standardizarea și simplificarea mesajelor către clienți. Nu în ultimul rând discutăm de educație financiară”, a explicat Sergiu Oprescu, citat de Agerpres.
El a adăugat că băncile trebuie să se axeze mai mult pe comunicare în raport cu clienții și trebuie să explice mai mult noțiunile de bază.
„Cred că trebuie să explicăm mai mult, să ne axăm mai mult pe comunicare, în sensul explicării noțiunilor de bază. Noi trebuie să plecăm, de fiecare dată, de la elementele normale, naturale, de a explica ce se întâmplă atunci când o bancă comercială își desfășoară activitatea în mod normal. Se fac confuzii între băncile de investiții și băncile comerciale”, a atras atenția oficialul ARB.