Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banca Transilvania și BCR se ironizează reciproc pe Facebook. Advertising-ul comparativ, o formă de publicitate prin care se ridiculizează concurența, prinde viață și în rândul băncilor românești
Share
Notification Show More
Latest News
În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate
Stiri de top
„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”
Stiri de top
„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor
Stiri de top
Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banca Transilvania și BCR se ironizează reciproc pe Facebook. Advertising-ul comparativ, o formă de publicitate prin care se ridiculizează concurența, prinde viață și în rândul băncilor românești
Stiri de top

Banca Transilvania și BCR se ironizează reciproc pe Facebook. Advertising-ul comparativ, o formă de publicitate prin care se ridiculizează concurența, prinde viață și în rândul băncilor românești

Cornel Dinu
Last updated: 17/11/2019 20:07
Cornel Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Dezvoltarea impresionantă a fenomenului social media a facilitat expasiunea advertisingului comparativ, o medotă de promovare prin intermediul căreia un brand își face reclamă ironizând un brand rival. În ultimii ani, această formă de publicitate a fost folosită în întreaga lume, companii celebre mizând pe ideea de a-și ridiculiza concurența, cel mai adesea pe rețelele sociale, pentru a deveni tot mai populare în rândul publicului larg.

Contents
Industria auto abundă de ironii între mărcile consacratePolitica nu face notă discordantă pe tărâmul marketing-ului comparativȘi cafenelele își ridiculizează concurențaȘi totuși, cum privește publicul larg marketingul comparativ, în care brandurile fac mișto de competiție?

Mesajele ironice folosite de branduri se bucură de o largă audiență pe fondul unei viralizări masive, mulți gustând aceste subtilități dintre competitorii unei piețe. Cu toate acestea, specialiștii consideră că este important ca un asemenea mesaj să fie funny și creativ, pentru că, în fapt, în marketingul comparativ există o linie subțire ce desparte calitatea de a fi cool și riscul de a deveni enervant.

Ironiile fine între concurență au devenit o obișnuiță și pentru industria bancară din România, dacă avem în vedere faptul că în acest an Banca Transilvania și BCR ”și-au trimis bezele” de două ori pe Facebook.

”Confruntarea” a fost deschisă de BCR, care – în luna iunie, atunci când Banca Transilvania a derulat o campanie specială cu oferte de creditare denumită ”Ziua cea mai lungă” – a postat pe contul de Facebook mesajul ”Unele oferte magice durează o zi, altele durează o vară”, folosind și o imagine ce parodia Zânul BT. Ironia BCR nu a primit un răspuns oficial din partea Băncii Transilvania.

Tot BCR a distribuit la finalul săptămânii trecute, cu ocazia lansării soluției de plată cu cardul la 9 stații de metrou din Capitală, un nou mesaj ironic, de data aceasta destinatarul fiind un grup de bănci tăguite, printre care și Banca Transilvania.

”Hey, Banca Transilvania, BRD Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank România, ING România, Alpha Bank România, OTP Bank România, Garanti Bank, First Bank, Libra Internet Bank, Patria Bank și Revolut, de astăzi, accesul la metroul din București este posibil prin orice card Mastercard și Visa, indiferent de banca emitentă. PS: dați mai departe să ajungă și la Unicredit și CEC Bank. Nu îi găsim pe Facebook.”, menționa BCR pe contul propriu.

De data aceasta, Banca Transilvania a răspuns, felicitând BCR dar și ironizând-o cu întrebarea ”Merge și cu #ApplePay?”. Mai exact, instituția de credit de la Cluj-Napoca arată că BCR nu are în oferta sa tehnologia ApplePay, fiind disponibilă în România deocamdată numai la Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, ING Bank și UniCredit Bank.

Rivalitatea dintre Banca Transilvania și BCR s-a accentuat în ultimii doi ani, de când cele două instituții au ajuns în situația de a-și disputa fotoliul de lider în industria bancară din România după nivelul activelor. După ce BCR a condus autoritar clasamentul zeci de ani, Banca Transilvania a reușit să devină oficial la începutul acestui an cea mai mare bancă locală, ca urmare a unei dezvoltări organice agresive și pe fondul celor două achiziții (Volksbank și Bancpost).

Industria auto abundă de ironii între mărcile consacrate

Politica nu face notă discordantă pe tărâmul marketing-ului comparativ

Și cafenelele își ridiculizează concurența

Și totuși, cum privește publicul larg marketingul comparativ, în care brandurile fac mișto de competiție?

Mesajele utilizate în marketing-ul comparativ pot aduce brand-urile în lumina reflectoarelor, prin viralizarea agresivă, însă poate fi doar o faimă de moment. Chiar dacă senzația este că oamenii gustă acest tip de reclame, un studiu realizat de Sprout Social sugerează că majoritatea clienților nu sunt atât de încântați de marketingul comparativ. Astfel, 67% dintre respondenți au declarat că găsesc enervant acest mod de publicitate, prin care brandurile fac mișto de competiție. Totuși, acest tip de reclamă se bucură de o popularitate mai mare cu 20% în rândul generației milenialilor. Așa că dacă un brand are ca target această grupă de vârstă (18 – 35 de ani), există mai mult spațiu să experimenteze cu un comportament mai îndrăzneț în social media. Cu toate acestea, este important ca brandurile să gestioneze foarte atent campaniile ironice la adresa competiției, pentru că pot deveni enervante dacă mesajele transmise nu sunt actuale, relevante și interesante.

You Might Also Like

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor

Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

TAGGED: ING Bank
Cornel Dinu 17/11/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Patria Bank a realizat un profit net de 5,8 milioane lei în primele nouă luni și continuă trendul pozitiv din primele două trimestre
Next Article ING Bank s-a mutat în noul sediu din Centrul Expo Business Park
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

2 ore ago

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

20 de ore ago

„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor

20 de ore ago

Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?