Bancpost a inregistrat in primul trimestru din 2015 un profit net de 25,2 milioane lei. Astfel, pe fondul cresterii veniturilor operationale cu 7% fata de primul trimestru al anului anterior, precum si datorita unei baze de costuri reajustata la sustenabilitatea pe termen lung a bancii, Bancpost si-a imbunatatit rezultatul net inainte de provizioanele pentru credite neperformante cu 145%, se arata intr-un comunicat de presa remis de Bancpost.
Exercitiul de management accelerat al creditelor neperformante (NPL) desfasurat in Trimestrul IV 2014 si de imbunatatire a calitatii portofoliului de credite performante sunt vizibile in ambele segmente, retail si corporate. Ponderea NPL in total portofoliul a scazut la 16,3%, comparativ cu 21% in Trimestrul I 2014.
In paralel, cheltuielile operationale au scazut cu 16%, comparativ cu Trimestrul I 2014, ca rezultat al redimensionarii retelei teritoriale, precum si a procesului de optimizare si eficientizare a operatiunilor centralei bancii, indicatorul costuri/venituri inregistrand o imbunatatire cu 20%.
In prima parte a anului in curs, Bancpost a continuat sa fie un jucator important atat pe piata activelor, cat si a pasivelor bancare, volumul creditelor si depozitelor mentinandu-se constant fata de Trimestrul I 2014, ponderea credite/depozite ramanand subunitara, la un nivel confortabil de 84%. Banca si-a optimizat sursele de finantare prin gestiunea activa a portofoliului de depozite retail, precum si prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Institutiile Financiare Internationale (BERD, IFC, BEI).
“Procesul de transformare implementat in cadrul Bancpost a adus rezultatele asteptate. Suntem increzatori ca modelul de business orientat catre client ne va pune intr-o pozitie foarte buna, banca urmand a avea un rol important in sustinerea cresterii economiei romanesti. Principala prioritate a Bancpost ramane sustinerea clientilor nostri”, a declarat Dl. George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Mentinerea unei situatii confortabile a lichiditatii precum si a gradului de adecvare a capitalului peste media sistemului bancar a reprezentat si continua sa reprezinte una dintre prioritatile managementului bancii. La sfarsitul Trimestrului I 2015, solvabilitatea bancii se situeaza la aproximativ 18%, nivel cu aproximativ 3 puncte procentuale peste media sistemului bancar si cu 8 puncte procentuale peste cerintele regulatorii.
Despre Bancpost
Bancpost este o banca universala importanta in Romania cu o prezenta de 24 de ani pe piata locala si o retea de 150 de unitati, 7 centre de afaceri corporate si 5 centre regionale retail. Banca gestioneaza un portofoliu de peste 1 milion de clienti corporativi, de retail si institutionali, pentru care ofera o gama variata de solutii financiar-bancare eficiente si flexibile. Bancpost acorda finantare companiilor atat din surse proprii, cat si prin intermediul liniilor de credit puse la dispozitie in parteneriat cu diverse institutii financiare internationale. Bancpost este totodata unul dintre liderii pietei locale de carduri si a dezvoltat retele extinse de peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri si 200 APS-uri care ofera acces comod si permanent la serviciile bancii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea si acceptarea la plata a cardurilor de credit si este totodata reprezentant VISA si MasterCard. In acord cu angajamentul sau de a sprijini performanta si valorile romanesti, Bancpost a devenit incepand cu anul 2015 Sponsor Oficial al FRF (Federatia Romana de Fotbal) si al Echipei Nationale de Fotbal.