Adrian Tomășescu, Șeful Departamentului Emitere Carduri din cadrul BCR, susține că piața bancară românească mai are de parcurs câteva etape importante până să ajungă la momentul la care bankingul digital să devină o opțiune îmbrățișată de marea majoritate a populației. În acest condiții, este de așteptat ca cele două concepte, respectiv bankingul tradițional și bankingul digital, să coexiste.
”Nu cred că bankingul tradițional și bankingul digital se bat cap în cap, ci este loc pentru ambele concepte, cu specificația că digitalizarea reprezintă viitorul. În România, există multe categorii de clienți și trebuie să recunoaștem că nu toată lumea este pregătită pentru serviciile digitale. Avem încă mulți potențiali clienți nebancarizați, fapt pentru că este greu de crezut că vom trece direct de la nebancarizare la bancarizare digitală. Avem nevoie de o perioadă de timp, care rămâne de văzut cât de lungă va fi, în care cele două concepte vor coexista în țara noastră. Sunt clienți care au un apetit crescut pentru servicii financiare digitale, dar există în continuare foarte mulți oameni adepți ai bankingului tradițional. Aceștia din urmă vor să vină în continuare la bancă să stea față în față cu un consilier”, a precizat Adrian Tomășescu, în cadrul celei de-a doua ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
În opinia sa, apetența pentru realizarea tranzacțiilor online, prin intermediul serviciului de Internet Banking, o regăsim mai ales în rândul posesorilor de carduri care folosesc acest intrument de plată în mediul virtual.
Pe de altă parte, Adrian Tomășescu atrage atenția că nu trebuie să pierdem din vedere faptul că România este o țară de cash, iar clienții care preferă această variantă trebuie deserviți.
Oficialul BCR a mai subliniat că băncile din țara noastră depun eforturi pentru a ține pasul cu tehnologia și, totodată, alocă resurse importante în proiecte de educație financiare, prin intermediul cărora să apropie românii de conceptul de banking digital.
Conferința ”Banking Innovation Lab.” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania și BCR – Parteneri Principali, Garanti Bank, Alpha Bank și Idea::Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.