Petruț Lixandru, Head of Digital Banking în cadrul Alpha Bank, susține spațiul digital este într-o continuă schimbare, iar băncile din România se străduiesc să țină pasul cu noile tehnologii. În opinia sa, procesul de digitalizare în bankingul românesc trebuie susținut de partea legilativă, prin anumite reglementări care să permită băncilor lansarea unor produse și servicii inovative, cum ar fi conturile sau credite online.
”Împreună cu colegii de la Asociația Română a Băncilor, facem demersuri, în cadrul agendei digitale, să creștem gradul de adopție a bankingului digital prin crearea unui mediu legislativ propice. În acest sens, cred, spre exemplu, că acceptarea semnăturii digitale este unul dintre cele mai importante deziderate, pentru că numai astfel putem accesa produse financiare de la distanță”, a menționat Petruț Lixandru, în cadrul celei de-a doua ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
Oficialul Alpha Bank a subliniat că, dacă în urmă cu 10 ani ne refeream la serviciul de Internet Banking ca la un instrument de plată la distanță, astăzi nu mai este vorba despre așa ceva. Acum, trebuie să tratăm acest serviciu ca pe un canal digital de interacționare cu clientul. Nu mai este o simplă aplicație prin intermediul căreia efectuăm plăți. Percepția și nevoile clienților s-au schimbat”, a precizat Petruț Lixandru.
Pe de altă parte, bancherul a evidențiat și rolul educației financiare în procesul de digitalizare. ”Numai așa îi putem face să înțeleagă pe consumatori că avantajele digitalizării sunt esențiale pentru atingerea unor scopuri pe care fiecare individ și le propune”, a arătat specialistul Alpha Bank.
Petruț Lixandru a mai spus că mediul actual este propice pentru dezvoltarea bankingului digital în condițiile în care adopția telefoanelor mobile a crescut și beneficiem, ca țară, de o bandă de internet cu viteză bună.
”Totuși, deși avem o populație care utilizează social media peste media europeană, în zona de plăți electronice discutăm despre un procent al gradului de utilizare de numai 8% . Potențial există, trebuie să încercăm să educăm mediul în care acționăm”, a specificat oficialul băncii cu acționariat grecesc.
Alpha Bank are peste 100.000 de utilizatori ai serviciului de Online Banking, în timp ce gradul de utilizare este pe un trend crescător, însă sub așteptări.
Conferința ”Banking Innovation Lab.” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania și BCR – Parteneri Principali, Garanti Bank, Alpha Bank și Idea::Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.