Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu BCR: Numarul utilizatorilor de online banking in Romania a crescut de 3 ori in ultimii 3 ani
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu BCR: Numarul utilizatorilor de online banking in Romania a crescut de 3 ori in ultimii 3 ani
Stiri de top

Studiu BCR: Numarul utilizatorilor de online banking in Romania a crescut de 3 ori in ultimii 3 ani

bankingnews.ro
Last updated: 07/08/2014 11:54
bankingnews.ro 11 ani ago
Share
SHARE

Un studiu* comandat de Erste Group si BCR releva faptul ca procentul utilizatorilor de online banking din Romania a crescut in ultimii 3 ani, de la 2% la 6% si ramane pe un trend evident ascendent.

BCR, datorita numarului mare de clienti, are in fapt cea mai mare comunitate de utilizatori ai serviciilor bancare digitalizate/e-banking, cu peste 250,000 de utilizatori activi. “Diferenta intre bancile specializate si bancile mari este adresabilitatea serviciilor. Practic alfabetizarea digitala in Romania este asigurata de bancile cu portofolii mari de clienti, cum este si BCR. in termeni de digitalizare, prioritatea BCR este transferul de la operatiunile cash la cele non-cash prin oferirea de servicii de plata moderne si simple pentru fiecare tip de client” declara Catalin Ionescu, sef Departament EChannels BCR.

Atunci cand vine vorba de interactiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group si BCR releva faptul ca aproape o cincime din totalul romanilor bancarizati se bazeaza pe un mix intre folosirea serviciului de online banking sau mobile banking si o vizita la o sucursala.

Acelasi studiu arata ca, 69% dintre cei care detin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectueaza plati, fac depozite si retrageri, acesta fiind canalul de tranzactionare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapida este folosita de peste 60% din respondenti pentru operatiuni de tranzactionare.
28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plati fara numerar, ordine de plata sau pentru a-si verifica situatia contului.

63% dintre respondenti se informeaza cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancara, 51% solicita consiliere, iar 28% are ca principala sursa de informare familia sau prietenii.

in Romania, 26% dintre respondenti cu varste cuprinse intre 30-49 ani detin un smartphone, 14% o tableta, 47% au un PC si 41% un laptop / notebook. 47% din utilizatorii de smartphone si tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plati si ordine de plata, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor si a soldului.

BCR are in portofoliu 2 (doua) aplicatii pentru smartphone, 24 Banking si eToken BCR cu peste 70,000 si respectiv 10,000 de descarcari de catre client si se pregateste sa lanseze in aceasta toamna varianta de mobil pentru aplicatia Asistentul Financiar BCR.

In programul de incurajare al platilor cu cardul (BUN DE PLATa) de la BCR, clientii primesc bani inapoi la fiecare tranzactie, iar cheltuielile lor sunt afisate si categorisite automat in Internet banking (prin Asistentul Financiar). Toate aceste elemente vin in ajutorul clientilor si ii indruma spre modalitati moderne de plata.

Putem, astfel, vorbi de valul doi al digitalizarii serviciilor bancare in Romania prin instrumente de asistenta si educatie financiara, cat si de recompensare care creeaza clientilor confortul si obisnuinta de a plati fara numerar, de a-si urmari periodic veniturile si cheltuielile, de a face predictii pentru propriul buget si de a stabili tinte de cheltuieli, economii si investitii.

*Studiul a fost efectuat in februarie 2014 si a fost folosita metoda CAPI (Computer Aided Personal Interviewing – interviu fata in fata).Grupul tinta intervievat a fost format din populatia bancarizata din Romania cu varste cuprinse intre 15 si 65 ani.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1238 de persoane (1013 repondenti din populatia bancarizata si 225 repondenti din zona clientilor Mass Affluent.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: mobile banking, BCR, Erste, online banking
bankingnews.ro 07/08/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Isarescu: „Vad o obsesie fata de faptul ca este cursul relativ stabil. Nu stiu ce aveti cu el. Lasati-l in pace, ca e bine unde este!”
Next Article Un studiu al Parlamentului European dezvaluie problemele supraindatorarii persoanelor din Romania

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?