63% dintre directorii executivi din companii declara ca sunt foarte multumiti de serviciile pe care le primesc de la principalele banci cu care lucreaza. Cu toate acestea, clientii corporativi pun sub semnul intrebarii capacitatea bancilor de a le indeplini asteptarile in cazul a 11 din 16 criterii-cheie de performanta. Ei sunt, de asemenea, din ce in ce mai interesati de stabilitatea bancilor cu care colaboreaza si de intelegerea profilurilor de risc ale acestora, se arata in studiul Ernst & Young Successful corporate banking: Focus on fundamentals, lansat astazi.
70% dintre clientii corporate intervievati lucreaza cu mai mult de cinci banci.
Ce urmaresc managerii la o banca
Transparenta
27% sustin ca bancile sunt si dispuse sa le puna la dispozitie informatii despre acestea. „Cea mai mare disparitate intre asteptarile corporatiilor si performanta bancilor se inregistreaza in privinta lipsei de transparenta privind riscurile asumate. Timp de multi ani, bancile au fost cele care au evaluat performantele si solvabilitatea marilor corporatii cu care colaborau, insa acum rolurile s-au inversat. in special in Europa , majoritatea marilor corporatii se asteapta sa primeasca mai multe informatii in legatura cu profilul de risc si concentrarea din portofoliile bancilor cu care lucreaza”, explica Niamh Prendergast, Partener Banking and Capital Markets, Ernst & Young EMEIA.
Servicii de calitate
89% au votat calitatea serviciului ca fiind cel mai important criteriu in selectarea si continuarea relatiilor cu principalele banci cu care colaboreaza.
„Faptul ca 89% din executivi au indicat calitatea serviciilor drept un criteriu important in alegerea si mentinerea bancilor partenere si doar 69% din acestia au indicat ca pretul ar trebui sa fie un semn bun pentru banci, deoarece costul calitatii serviciilor are in general un impact mai redus in profitabilitate decat competitia pe pret. Serviciile bancare pentru corporatii sunt prin definitie o chestiune de dezvoltare a relatiei cu clientela si de construire a increderii. Calitatea acestor servicii se masoara in disponibilitate si angajament fata de client, profesionalism, nivel de intelegere a afacerii clientului, disponibilitate si abilitate de a adapta serviciile la nevoile corporatiei etc”, spune Gelu Gherghescu, Partener Assurance & Advisory la Ernst & Young Romania.
Clientii corporativi afirma ca daca situatia o va cere, adica relatiile cu bancile se vor deteriora,iau in considerare ca sursa de finantare pietele de capital.
Consecventa
56% afirma ca cea mai mare provocare in colaborarea lor cu bancile este lipsa consecventei si a calitatii serviciilor in diferitele regiuni geografice.
Sistem invechit
35% denunta procesele si sistemele invechite din banci.
Birocratia
30% denunta birocratia si lipsa de flexibilitate.
„Totusi, nu doar corporatiile isi reconsidera relatia cu bancile. Reforma reglementarilor, mai ales in privinta capitalului si a lichiditatii, face ca bancile sa-si reevalueze strategia de afaceri pentru a se adapta mai bine noului context. Astfel, exista si studii care confirma ca majoritatea grupurilor bancare importante isi reconsidera portofoliile de clienti, nu numai pentru a decide cum si cu cine vor continua sa faca afaceri de acum incolo, ci mai ales pentru a evalua riscurile si profitabilitatea pe linii de afaceri si regiuni, inclusiv analizand relatiile cu clientela corporate, a mai spus Gelu Gherghescu.
Rezultatele studiului au la baza raspunsurile directorilor executivi (CFO, trezorieri si directori financiari) din 20 dintre cele mai mari corporatii globale, care acopera 9 industrii si 11 tari.