Preocuparea prioritară în situația creată de pandemia de coronavirus este relația client – bancă, a precizat, în exclusivitate pentru publicația online www.BankingNews.ro, Mioara Popescu, președintele executiv al Idea::Bank. Bancherul subliniază că, pe lângă canalele și intrumentele de plată puse la dispoziție, instituția de credit va oferi soluții clare și concrete clienților, persoane fizice și juridice, aflați în dificultate.
”Astfel, în funcție de situația concretă a fiecărui solicitant, soluțiile puse la dispoziția acestora se referă la amânarea plății ratelor de credit pe o perioadă de până la patru luni, la posibilitatea prelungirii cu trei până la șase luni, în aceleași condiții a liniilor de credit scadente în perioada următoare, și la amânarea plății sumei minime de plată pentru o perioadă de până la patru luni în cazul cardurilor de credit Idea::Bank. O altă decizie se referă la suspendarea inițierii de proceduri de executare silită în urmatoarele trei luni. Consider în continuare că disciplina la plată trebuie să fie menținută, disciplina fiind cuvânt cheie în situațiile excepționale, așa cum este pandemia COVID-19”, a explicat Mioara Popescu.
Primele măsurile pe care le-a luat banca și pe care va continua să le dezvolte au scopul de a proteja atât angajații cât și clienții, acțiune realizată în primul rând prin dezinfectarea regulată a tuturor spațiilor de lucru Idea::Bank, prin accesul tuturor la soluțiile dezinfectante, prin distanțarea socială fizică și prioritizarea unor proiecte în defavoarea altora.
”Cu toții trăim o situație fără precedent atât la nivel individual cât și de business. Dincolo de scenariile și implicațiile macroeconomice ale acestor zile, ne-am îndreptat atenția și acțiunile către lucruri care în aparență păreau minore. Suntem o bancă cu orientare digitală și acum ne prinde foarte bine strategia pe care ne-am asumat-o pentru că avem aplicații digitale pe care le-am pus la dispoziția clienților și dispunem de tehnologia necesară angajaților eligibili pentru work-from-home, în deplină siguranță și securitate informațională. Tot respectul meu și gratitudinea se îndreaptă către colegii din sucursale care asigură continuitatea relației face to face cu clienții, și care surprinzător nu a scăzut în intensitate în aceste zile. Discuțiile deschise și foarte utile cu Banca Națională a României, cu Asociația Română a Băncilor și autoritățile, cu FNGCIMM și FGCR, cu acționarul nostru au fost pe lista de demersuri. Pe de altă parte, menționez că portofoliul nostru de clienți este în strânsă legătură cu cota noastră de piață și suntem capabili în acest moment să discutăm prin mijloace de comunicare la distanță toate solicitările întemeiate de amânare la plată”, a conchis Mioara Popescu.