Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: De ce sunt nemultumiti clientii? 72% considera ridicate costurile unui credit
Share
Notification Show More
Latest News
Cum inflația dă semne că va rămâne aproape de două cifre încă câteva trimestre, BNR păstrează dobânda cheie la 6,50%
Stiri de top
BCR și Google formează prima generație de traineri AI din hub-urile ZBOR. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Colaborarea cu Google aduce competențele viitorului acolo unde contează cel mai mult – aproape de tineri”
Stiri de top
#BankingNews20. Mustafa Tiftikcioğlu, Garanti BBVA: ”Lansarea unei publicații online dedicate bankingului a fost o inițiativă vizionară. BankingNews a păstrat acest spirit de pionierat, fiind printre primele platforme care au înțeles rolul digitalului în informarea și educarea consumatorilor”
Interviuri Stiri de top
BRD și Banca de Investiții și Dezvoltare a României își unesc forțele pentru sprijinirea dezvoltării sustenabile a comunităților locale și regionale. Banca semnează două convenții de garantare cu BID
Stiri de top
ING Bank România lansează SHIFT Hub: un loc de inspirație pentru românii care vor să facă pași mici pentru o casă eficientă energetic. Eleni Skoura: Sustenabilitatea nu este un concept greu, ci o alegere simplă pe care o pot face zi de zi
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > De ce sunt nemultumiti clientii? 72% considera ridicate costurile unui credit
Stiri de top

De ce sunt nemultumiti clientii? 72% considera ridicate costurile unui credit

bankingnews.ro
Last updated: 05/02/2013 10:55
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

KIWI Finance a realizat un studiu cu privire la criteriile de alegere ale unui credit si perceptia clientilor despre piata creditelor, prin intermediul unui chestionar online cu raspunsuri multiple, derulat in perioada iulie – decembrie 2012. Asa cum era de asteptat, 87% dintre respondenti au ales dobanda ca fiind cel mai important criteriu in alegerea ofertei de finantare, 83% dintre intervievati pun pe locul doi importanta valorii ratei lunare si 79% suma pe care o ramburseaza la finalul perioadei de creditare.

Interesant insa este ca pentru clienti este mai important ca bancile sa isi respecte termenele de raspuns promise (79%) si sa comunice transparent pe parcursul analizei dosarului de credit (69%) decat reputatia bancii ( 55%) sau rapiditatea cu care acorda credite (63%).

72% dintre romani considera inca ridicat costul creditului, in timp ce 28% considera actualele costuri rezonabile sau scazute.

“Contrar perceptiei generale, costurile creditelor destinate persoanelor fizice sunt la un minim istoric, cu tendinta generala de scadere. in prezent DAE (Dobanda Anuala Efectiva) minim pentru un credit ipotecar in euro este de 5%, iar cel mediu este de 6,4%, valoare cu 1,1 puncte procentuale mai scazuta decat valoarea medie inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, scaderea fiind generata in principal de diminuarea valorii indicelui Euribor”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

 

Internetul: informatia vine de aici!

In privinta gradului de incredere in sursele de informare pentru accesarea unui credit, este de remarcat ca, in afara brokerilor de credit cu 85% si a bancilor cu 80%, internetul ca si sursa de informare, cu un procent de 66% prezinta o incredere semnificativ mai mare decat mediile convenionale de informare (rudele si prietenii, liderii de opinie, publicatiile, televiziunea si materialele publicitare).

Intrebati la cine apeleaza atunci cand hotarasc sa acceseze un credit, acestia au raspuns ca intra in sucursalele bancilor (55%), aplica online (50%), apeleaza la brokerii de credite (40%) si urmeaza recomandarile rudelor/prietenilor (6%).

“Este al 4-lea an consecutiv in care facem acest studiu si remarcam faptul ca brokerajul de credite a devenit o optiune reala in randul clientilor si castiga credibilitate de la un an la altul. Accesarea serviciilor de consultanta, informare si asistenta pentru solutii de creditare arata o maturizare a pietei, mai multa grija si atentie din partea clientilor in optiunile de finantare si validarea unei industrii cu un potential inca foarte mare in Romania”, a completat Anca Bidian.

Studiul “Cum isi aleg romanii creditul” a fost realizat de KIWI Finance in perioada iulie – decembrie 2012 in mediul online, 6 intrebari cu raspunsuri multiple, pe un esantion de 1350 de persoane, mediul urban, cu venituri cuprinse intre 1.500  si 4.500 de lei.

You Might Also Like

Cum inflația dă semne că va rămâne aproape de două cifre încă câteva trimestre, BNR păstrează dobânda cheie la 6,50%

BCR și Google formează prima generație de traineri AI din hub-urile ZBOR. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Colaborarea cu Google aduce competențele viitorului acolo unde contează cel mai mult – aproape de tineri”

#BankingNews20. Mustafa Tiftikcioğlu, Garanti BBVA: ”Lansarea unei publicații online dedicate bankingului a fost o inițiativă vizionară. BankingNews a păstrat acest spirit de pionierat, fiind printre primele platforme care au înțeles rolul digitalului în informarea și educarea consumatorilor”

BRD și Banca de Investiții și Dezvoltare a României își unesc forțele pentru sprijinirea dezvoltării sustenabile a comunităților locale și regionale. Banca semnează două convenții de garantare cu BID

ING Bank România lansează SHIFT Hub: un loc de inspirație pentru românii care vor să facă pași mici pentru o casă eficientă energetic. Eleni Skoura: Sustenabilitatea nu este un concept greu, ci o alegere simplă pe care o pot face zi de zi

TAGGED: bancile, Kiwi Finance, creditele, Anca Bidian, costuri ridicate, broker, interent, dobanda, credit, banci
bankingnews.ro 05/02/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Tranzactiile efectuate cu cardul pentru plata impozitelor si taxelor au crescut cu 30%
Next Article BCR mai pierde un proces
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum inflația dă semne că va rămâne aproape de două cifre încă câteva trimestre, BNR păstrează dobânda cheie la 6,50%

13 ore ago

BCR și Google formează prima generație de traineri AI din hub-urile ZBOR. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Colaborarea cu Google aduce competențele viitorului acolo unde contează cel mai mult – aproape de tineri”

13 ore ago

#BankingNews20. Mustafa Tiftikcioğlu, Garanti BBVA: ”Lansarea unei publicații online dedicate bankingului a fost o inițiativă vizionară. BankingNews a păstrat acest spirit de pionierat, fiind printre primele platforme care au înțeles rolul digitalului în informarea și educarea consumatorilor”

17 ore ago

BRD și Banca de Investiții și Dezvoltare a României își unesc forțele pentru sprijinirea dezvoltării sustenabile a comunităților locale și regionale. Banca semnează două convenții de garantare cu BID

17 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?