Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Impactul Covid-19 pentru micile companii. 5 sfaturi pentru micul antreprenor în criză
Distribuie
Notification Afișați mai multe
Cele mai recente știri
Noua Directivă a creditelor pentru consumatori: reguli clare pentru a menține debitorii informați și în siguranță
Stiri de top
20% reducere pentru clienții UniCredit la expoziția Efectul Picasso. Antoaneta Curteanu: Încurajăm comunitățile să crească prin consumul de cultură, dar răsplătim și fidelitatea clienților noștri
Stiri de top
Au început înscrierile în programul de management și business în agricultură MBAG. Bianca Chişulescu, Raiffeisen Bank: Susținem dezvoltarea fermierilor români
Stiri de top
FOTO. De mâine ai șansa să vizitezi o expoziție de colecție cu 100 de monede de o importanță istorică. Sergiu Oprescu, Alpha Bank: Suntem încântați să facem cunoscute vizitatorilor poveștile primelor monede emise vreodată
Stiri de top
Ministrul Finanţelor spune că impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru bănci nu va scumpi creditele pentru români. Bancher: „Domnul ministru, să ştiţi că puteam şi 3% să suportăm”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Ne găsiți și pe
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Impactul Covid-19 pentru micile companii. 5 sfaturi pentru micul antreprenor în criză
Opinii

Impactul Covid-19 pentru micile companii. 5 sfaturi pentru micul antreprenor în criză

Gabriela Dinu
Actualizat: 17/03/2020 10:48
Gabriela Dinu 4 ani în urmă
Distribuie
Distribuie

Ioana Arsenie, consultant financiar, a trasat câteva idei bune de pus pe masa antreprenorilor care trec acum, poate, prin prima criză economică pe care trebuie să o gestioneze . Ce face un antreprenor când se accentuează o etapă de criză?

Ca antreprenor, în contextul actual, te intrebi care este planul de acțiune într-o situație de criză în care deții puține resurse.

Întreaga lume adoptă măsuri fără precedent pentru a preveni extinderea pandemiei de COVID-19. Singura certitudine pe care deja o simțim- recesiune la nivel global.

Antreprenorii nu pot face decât un singur lucru: să ia toate măsurile pentru a contribui la atenuarea efectelor COVID-19.

Companiile mici, dar și cele mijlocii, conduse de antreprenorii români se confruntă cu diverse provocări în pandemia cu Covid-19. Poate fi vorba de probleme financiare, dar și cele sociale. Când ne referim la bani, desigur că marea provocare rămân pierderile ce vor urma. Acestea se vor datora blocajelor de producție, lipsa sau disparitia furnizorilor. Iar companiile gata de luptă sunt cele pregătite, cu un plan de avarie și apoi, unul de continuare a afacerii.

Ce face un antreprenor când vine criza? 5 sfaturi utile

Ioana Arsenie îți propune un Plan de avarie, urmat, în cazul fericit, de un Plan de continuare a afacerii.

Iti recomand sa stabilesti rapid si agil daca si cum continui. Si iti explic cum sa faci din punctul de vedere al managementului crizei, ce presupune un plan de avarie.

Etapa 1: Clarificare

Te invit sa raspunzi la urmatoarele intrebari si sa iei o decizie ferma pentru perioada urmatoare, pentru a iesi cat mai bine din acest context:

*ce capital puneti la bataie pentru aceasta „perioada de avarie”
*care este pierderea cea mai mare pe care mi-o pot asuma?
*care sunt variantele B? C?- parteneriate, vanzare, remodelarea afacerii, oportunitati noi.

Etapa 2:

Care sunt partenerii vostri in aceasta perioada de avarie? Ne referim la cei mai apropiati parteneri cu care businessul tau a functionat pana acum si cu care trebuie sa identifici cele mai bune optiuni pentru a depasi cat mai bine perioada de avarie.

*angajati
*clienti
*furnizori
*banci
*investitori

Etapa 3: Tabloul Riscurilor : Scor = Probabilitate * Impact.

In aceasta perioada probabilitatea ca anumite riscuri sa se materializeze este mai mare, iar impactul (valoarea pierderilor) sa fie mai mare decat intr-un context economic obisnuit.

Cateva exemple:

  • Riscul de neincasare asociat creditului comercial: discuta cu partenerii tai si daca ai posibilitatea de a sustine o re-esalonare o poti face, cu dobanda sau nu, dar adaugand garantii suplimentare si cu semnarea documentelor necesare.
  • Riscul de pierderi din schimb valutar
  • Riscul de dependenta de nr scazut de clienti / furnizori
  • Volatilitatea preturilor la materii prime
  • Lipsa / scaderea capacitatii de productie / livrare
  • Absenteism

Etapa 4: Cel mai pesimist scenariu

  • Recalculare Buget & Cash-Flow: Simulatorul de Business – instrumentul prin care urmaresti agil bugetul.
  • Care este cash flow-ul disponibil pe care îl ai la acest moment?
  • Care este cash flow-ul disponibil pe termen scurt, de la o săptămână la alta?
  • Care sunt resursele disponibile pe care te poți baza ca să îți menții în continuare activitatea? Ce perioada de timp acopera aceste resurse?

Cateva observatii:

  • ne asumam acest plan daca nu punem in risc bugetul personal/al familiei
  • capitalul de finantare a perioadei de avarie – care este costul de oportunitate? ce alternative am?
  • flexibilitate in cadrul contractelor, atent reglementata – ex: ca furnizor poti sustine activitatea unui client aflat in dificultate, pe baza de garantii.

Ø Punct de atentie: clientul; dupa aceasta perioada de avarie este f posibil sa fii obligat sa adaptezi modelul de business.

Ø Punct pozitiv: reasezarea bugetelor salariale, oportunitate de fidelizare a angajatilor dar si de testare a fidelitatii si angajamentului acestora – orientarea spre productivitate si transparenta!

5. Managementul crizei – Planul de Continuare a Afacerii presupune cateva elemente la care merita sa reflectam:

  • Resurse limitate deschid oportunitati de optimizare
  • NOUL MODEL DE BUSINESS – propunere de valoare, modalitate de a face lucrurile, procese si roluri
  • Atentie la dinamica de reluare, crestere
  • Capcana si Oportunitate: atentia in exterior, abordarea bazata pe cifre – trebuie balansate cu actiunea.
  • Ce invat? -> fond de urgenta de constituit in capitalurile proprii ale firmei.

Ioana Arsenie este antreprenor, consultant în management financiar și strategic.

You Might Also Like

Au început înscrierile în programul de management și business în agricultură MBAG. Bianca Chişulescu, Raiffeisen Bank: Susținem dezvoltarea fermierilor români

Ministrul Finanţelor spune că impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru bănci nu va scumpi creditele pentru români. Bancher: „Domnul ministru, să ştiţi că puteam şi 3% să suportăm”

Marcel Ciolacu: În ’92, când activam în zona privată, primul meu împrumut a fost cu 158%, asta era dobânda de atunci. Am supraviețuit

Dacia a devenit, din nou, cel mai valoros brand românesc, iar Banca Transilvania rămâne cel mai puternic brand românesc, cotat cu AAA+. Ce alte bănci fac parte din Top 50 cele mai valoroase și mai puternice mărci românești

BCR lansează un concurs pentru antreprenori cu premii în valoare de 15.000 euro și oferă consultanță de business. Dana Dima: Doar cu susținerea noastră, aceste afaceri pot să scaleze, să fie relevante

TAGGED: criza, capital de lucru, recesiune, antreprenori, plan de afaceri, criza ecomonica, banci, Covid-19, clienti, Ioana Arsenie, companii, resurse, afaceri
Gabriela Dinu 17/03/2020
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
De Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Articolul precedent Covid-19 virusează bursele globale. BVB închide cu o scădere de 9%
Articolul următor CORONACRIZĂ. Florin Dănescu: ”Nu suntem într-o criză, ci suntem într-un efort de a preveni o criză. Cea mai importantă resursă de care avem nevoie acum este încrederea”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image

Alte articole

Au început înscrierile în programul de management și business în agricultură MBAG. Bianca Chişulescu, Raiffeisen Bank: Susținem dezvoltarea fermierilor români

3 zile în urmă

Ministrul Finanţelor spune că impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru bănci nu va scumpi creditele pentru români. Bancher: „Domnul ministru, să ştiţi că puteam şi 3% să suportăm”

3 zile în urmă

Marcel Ciolacu: În ’92, când activam în zona privată, primul meu împrumut a fost cu 158%, asta era dobânda de atunci. Am supraviețuit

4 zile în urmă

Dacia a devenit, din nou, cel mai valoros brand românesc, iar Banca Transilvania rămâne cel mai puternic brand românesc, cotat cu AAA+. Ce alte bănci fac parte din Top 50 cele mai valoroase și mai puternice mărci românești

4 zile în urmă

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?