Au trecut mai bine de cinci ani dupa criza financiara insa americanii sunt inca suparati pe marile banci, care sunt mai puternice ca oricand. Un studiu Insights efectuat in SUA pe 1.000 de adulti releva ca 71% dintre americani cred ca bancile mari nu si-au asumat responsabilitatea pentru rolul lor in criza financiara. (Harris Interactive a efectuat sondajul).
Paradox: bancile mici se bucura de o alta credibilitate
Studiul a constatat ca americanii doresc sa sprijinie bancile comunitații si uniunile de credit, insa nu-si manifesta acesta optiune cand vine vorba de marile „conglomerate bancare”.
Potrivit unui sondaj Gallup publicat in luna august 2013, 43% dintre americani au o imagine negativa a sectorului bancar si 33% au o atitudine pozitiva. Cifrele nu sunt dramatice, tinand cont de datele anterioare: pozitia (pozitiva) bancilor a crescut cu 18 puncte comparativ cu anul precedent, spun analistii.
Analistii au constat o schimbare in comportamentul clientilor, imediat dupa criza.
Clientii urasc bancile mari, dar nu pot renunta la ele!
Americanii sustin bancile deoarece au posibilitatea sa obtina un cont gratuit, tranzactii la ATM-uri gratuite la nivel national, relatii stranse cu bancherii, gratuitati online – mobile banking.