Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu: În următorii 2 ani, 47% dintre români vor apela la un credit bancar pentru a cumpăra o locuință. Ce buget alocă și ce criterii au prioritate, în funcție de generație
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu: În următorii 2 ani, 47% dintre români vor apela la un credit bancar pentru a cumpăra o locuință. Ce buget alocă și ce criterii au prioritate, în funcție de generație
Stiri de top

Studiu: În următorii 2 ani, 47% dintre români vor apela la un credit bancar pentru a cumpăra o locuință. Ce buget alocă și ce criterii au prioritate, în funcție de generație

Gabriela Dinu
Last updated: 28/08/2023 12:58
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
Care este bugetul de achiziție imobiliară în funcție de generație
SHARE

Un studiu recent arată că 47% dintre românii interesați să facă o achizitie imobiliară, în următorii 2 ani, ar apela la un credit bancar. Pe de altă parte, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator. Datele studiului mai arată că generația milenialilor sunt dispuși să investească cea mai mare sumă pentru achiziția unei locuințe – 43% dintre ei au un buget de peste 90.000 de euro.

Contents
47% caută imobile cu trei camere42% dintre români încă lucrează de acasăAproape 50% vor apela la un credit bancarMilenialii sunt dispuși să investească cea mai mare sumă pentru achiziția unei locuințe. 43% dintre ei au un buget de peste 90.000 de euroCare este bugetul de achiziție imobiliară în funcție de generațieCare sunt criteriile prioritare pentru români atunci când achiziționează o locuință

47% caută imobile cu trei camere

Întrebați ce tipuri de locuințe își doresc să achiziționeze în următorii doi ani, 47% dintre respondenți au menționat că sunt interesați de imobile cu trei camere, 41% sunt orientați spre locuințe cu două camere, 19% ar achiziționa locuințe cu patru camere, în timp ce doar 11% ar cumpăra o garsonieră și 8% o locuință cu mai mult de patru camere, conform celui mai recent studiu desfășurat de Storia.ro, platforma de imobiliare lansată de OLX.

Majoritatea respondenților sub 26 de ani (generația Z) și celor între 43 și 58 de ani (generația X) prezintă un interes crescut pentru achiziționarea locuințelor cu două camere, iar majoritatea celor între 27 și 42 ani (generația Y) și cei peste 59 de ani (Baby Boomers) ar achiziționa locuințe cu trei camere.

59% dintre respondenții studiului și-au manifestat interesul pentru un apartament (în proporție de 67% persoane sub 26 de ani), în timp ce 41% dintre respondenți au specificat că vor să achiziționeze o casă (în proporție de 60% persoane de peste 59 de ani).

În ceea ce privește anul construcției locuințelor, majoritatea respondenților și-ar dori să achiziționeze locuințe construite între anii 2001-2020 (53%) sau între anii 1977 și 2000 (48%). Totodată, 12% dintre respondenți ar achiziționa locuințe construite înainte de 1977 sau după anul 2021 (36%).

42% dintre români încă lucrează de acasă

Datele arată că fenomenul „Work from home” se menține echilibrat post-pandemie întrucât 47% dintre respondenți declară că nu lucrează de acasă, în timp ce 42% încă lucrează de acasă, ocazional, des sau foarte des.

Aproape 50% vor apela la un credit bancar

În ceea ce privește modalitatea de achitare a proprietății, 47% dintre respondenți declară că ar achita-o prin intermediul unui credit bancar, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator.

„Așa cum ne arată studiul pe care l-am desfășurat recent, majoritatea respondenților din generațiile Y (59%) și Z (49%), cu vârste de până la 42 de ani, plănuiesc să facă achiziții imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, în timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generația X (55%) și Baby Boomers (82%) preferă să achite un imobil prin plata cash.

Milenialii sunt dispuși să investească cea mai mare sumă pentru achiziția unei locuințe. 43% dintre ei au un buget de peste 90.000 de euro

Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispuși să aloce de la 90.000 de euro până la peste 300.000 de euro pentru o locuință. În această categorie, care investește cel mai mult într-o locuință, intră 43% din generația Y (27-42 de ani), 34% din generația X (43-58 ani), 30% din generația Z (sub 26 ani) și 25% din generația Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.

Care este bugetul de achiziție imobiliară în funcție de generație

Întrebați care ar fi bugetul pe care îl iau în considerare pentru achiziția locuinței, majoritatea respondenților din toate cele patru generații analizate au menționat pe primul loc un buget de până la 50.000 de euro, urmat de un buget cuprins între 51.000 – 70.000 de euro.

Analizând răspunsurile per categorii de vârstă, se observă că cei din generația Z (sub 26 ani) ar lua în considerare în proporție de 45% un buget de sub 50.000 de euro, 31% se orientează către un buget cuprins între 51.000 – 70.000 de euro, iar 19% iau în considerare un buget cuprins între 70.001 de euro și 90.000 de euro.

Respondenții din generația Y (27-42 de ani) au ales în egală măsură varianta unui buget de sub 50.000 de euro (31%), respectiv un buget cuprins între 51.000 – 70.000 de euro (31%), în timp ce 21% au declarat că bugetul lor de achiziție ar fi între 70.001 de euro și 90.000 de euro.

Cei din generația X (43-58 de ani) au menționat în proporție de 37% un buget de sub 50.000 de euro. 29% dintre respondenții din această categorie de vârstă ar aloca o sumă cuprinsă între 51.000 – 70.000 de euro, iar 19% dintre ei s-ar orienta către un buget cuprins între 70.001 de euro și 90.000 de euro.

Cei peste 59 de ani, parte din generația Baby Boomers, au declarat în proporție de 45% că ar lua în considerare un buget de sub 50.000 de euro, în timp ce 22% ar aloca între 51.000 – 70.000 de euro, iar 14% ar avea un buget mai mare, cuprins între 70.001 de euro și 90.000 de euro.

Conform tuturor datelor extrase, respondenții care fac parte din generația Y (27-42 ani) alocă în proporție de 43% bugete de achiziție care pornesc de la 90.000 de euro și până la peste 300.000 de euro, urmați de cei din generația X (43-58 ani), cu un procentaj de 34%.

Care sunt criteriile prioritare pentru români atunci când achiziționează o locuință

Pentru cei cu vârste de sub 26 de ani (parte din generația Z) cele mai importante criterii de alegere a cartierului sunt: siguranța (variantă aleasă de 65% dintre respondenți), curățenia (57%) și existența mijloacelor de transport în comun (56%).

Generația Y (27-42 de ani) clasifică drept cele mai importante criterii în alegerea cartierului siguranța (74%), curățenia (66%), liniștea și aerul curat (63%).
Generația X (43-58 de ani) consideră ca cele mai importante criterii în alegerea cartierului sunt: siguranța (72%), aerul curat și liniștea cartierului (68%), dar și curățenia (63%).

Iar cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani) consideră că aerul curat (71%), liniștea, zonele verzi, curățenia și siguranța (66%) sunt cele mai importante atunci când îți alegi cartierul în care să locuiești.

Cele mai importante trei criterii din perspectiva spațiului interior coincid în cazul tuturor generațiilor analizate și includ: pe primul loc instalația electrică de calitate, pe al doilea loc instalația sanitară de calitate, iar pe al treilea loc existența centralei termice.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: case, apartamente, cash, imobil, credit bancar, Storia, euro, credit, locuinta
Gabriela Dinu 28/08/2023
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Ella Kallai, Alpha Bank România: Deși durata învățământului obligatoriu a crescut, gradul de cuprindere în învățământ este redus și în scădere. Majoritatea celor rămași fără școală nu pot avea un trai decent
Next Article First Bank creditează Ness Proiect Europe cu 11 milioane de euro. Henk Paardekooper: Am finanțat și vom continua să finanțăm companii locale din domenii cheie pentru România

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?