Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Alexandru Păunescu: „CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor”
Share
Notification Show More
Latest News
Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase
Stiri de top
„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste
Stiri de top
UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată
Stiri de top
Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde
Stiri de top
Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Alexandru Păunescu: „CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor”
Stiri de top

Alexandru Păunescu: „CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor”

Gabriela Dinu
Last updated: 23/03/2020 10:05
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Negocierile dintre consumatori și bănci se pot desfășura în ciuda pandemiei de coronavirus, anunță CSALB. Activitatea Centrului se derulează prin e-mail și telefon, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost apropiat de cel dintr-o perioadă normală. Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.

Contents
Peste 90% dintre cereri sunt gestionate online11.500 de Euro în urma negocierii online

“Salutăm deciziile băncilor comerciale care au anunțat că vin în sprijinul consumatorilor afectați de criza generată de virusul COVID-19. Totodată, le reamintim atât instituțiilor bancare și IFN-urilor, cât și consumatorilor, că CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor sau în derularea contractelor cu banca/IFN-ul. În opinia noastră, cea mai bună strategie în perioada aceasta dificilă este cea de deschidere către clienți, către procesul de negociere, către modalitățile de soluționare alternativă. Cu atât mai mult într-o perioadă de criză fără precedent în ultima sută de ani, concilierea devine soluția cea mai potrivită de ajustare a dificultăților apărute în derularea contractelor”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.


Peste 90% dintre cereri sunt gestionate online

“În săptămâna când a fost declarată pandemia, CSALB a primit 30 de cereri din partea consumatorilor, iar băncile au format 14 dosare de negociere cu aceștia. În săptămâna când a fost decretată starea de urgență (16-20 martie), au fost înregistrate 36 de cereri și s-au format 10 dosare. Într-o săptămână normală aveam aproximativ 40 de cereri și 12 dosare formate după acceptarea cererilor de către bănci. De aceea, putem spune că activitatea noastră nu s-a modificat semnificativ până în acest moment.

Acest lucru arată avantajul metodelor de negociere la distanță, prin intermediul aplicației IT de care dispunem din vara anului 2018 și datorită mijloacelor online. De altfel, CSALB este și entitate SOL (Soluționare Online a Litigiilor), așa cum cere Directiva europeană transpusă în Ordonanța Guvernului 38/2015. Prin intermediul e-mailului și aplicației gestionăm peste 90% din numărul total de cereri trimise către Centru.

Pe de altă parte, statistica arată că băncile au păstrat ritmul de acceptare a cererilor venite din partea consumatorilor, semn că departamentele SAL din băncile comerciale sunt în continuare la datorie și încearcă să rezolve problemele semnalate de clienții lor către CSALB”, spune Liviu Fenoghen, directorul CSALB

De la începutul anului și până pe 20 martie 2020, CSALB a primit 504 cereri din care s-au format până acum 141 de dosare de conciliere. În 2019, până pe data de 22 martie, CSALB primise 454 de cereri din care se formaseră 136 de dosare. În plus, 41 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți după sesizarea CSALB (prin negociere directă, adică nu a mai fost deschis un dosar de conciliere). Anul trecut, până pe 22 martie, au fost soluționate amiabil 46 de cereri.

11.500 de Euro în urma negocierii online

Un consumator din Cluj a luat un credit de nevoi personale cu ipotecă în anul 2008. A apelat la CSALB prin intermediul avocatului. Negocierile dintre el și bancă au fost intermediate de conciliator prin telefon și e-mail. În urma negocierii s-a obținut restituirea comisionului de analiză dosar, restituirea comisioanelor de administrare credit încasate de instituția bancară și eliminarea pe viitor a acestui comision de administrare credit. În total, beneficiile pentru consumator sunt de 11.436 de euro. De la data înregistrării dosarului până la data când s-a pronunțat hotărârea au trecut doar 12 zile.

You Might Also Like

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

TAGGED: Alexandru Paunescu, negociere, euro, CSALB, banci, Liviu Fenoghen, telefon, negociere banci, criza, e-mail, credit de nevoi personale, negociere online, comision de administrare credit, datorie, consumator, negocieri
Gabriela Dinu 23/03/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article CORONACRIZĂ. Andrei Rădulescu, Banca Transilvania: ”Măsurile de relaxare luate de BNR vor determina reducerea costurilor de finanțare în economia internă în perioada imediat următoare”
Next Article CORONACRIZĂ. UniCredit Bank anunță măsuri de susținere a clienților aflați în dificultate, reduce programul de lucru din agenții și donează 120.000 de euro pentru achiziția de aparate de ventilație mecanică în două spitale

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

17 ore ago

„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste

o zi ago

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

2 zile ago

Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?