Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: După doi ani de activitate, CSALB anunță o creștere de aproape 10 ori a numărului de dosare aflate în lucru
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > După doi ani de activitate, CSALB anunță o creștere de aproape 10 ori a numărului de dosare aflate în lucru
Stiri de top

După doi ani de activitate, CSALB anunță o creștere de aproape 10 ori a numărului de dosare aflate în lucru

Gabriela Dinu
Last updated: 18/04/2018 11:09
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat o creștere de aproape 10 ori a numărului de dosare aflate în lucru la conciliatori sau deja finalizate în primul trimestru din 2018 comparativ cu primul trimestru de anul trecut, remarcând astfel interesul crescut din partea consumatorilor şi a băncilor de a participa la proceduri de soluţionare alternativă a diferendelor.

Astfel, ȋn primele trei luni ale acestui an, au fost înregistrate 175 de dosare, față de 19 dosare înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

Dintre cele 175 de dosare formate în anul 2018, 74 de dosare sunt deja soluționate favorabil, adică părțile s-au înțeles în urma negocierilor, și doar 5 dosare s-au finalizat printr-o încheiere. Așadar, aceste 79 de dosare finalizate înseamnă aproape jumătate din numărul înregistrat în tot anul 2017. Alte 94 de dosare sunt acum în diverse faze de soluționare. Aceste cifre arată că atât consumatorii cât și comercianții au înțeles beneficiile soluționării amiabile și sunt dispuși să rezolve litigiile în acest mod.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a gestionat în primul trimestru 633 de solicitări scrise, dintre care 310 au fost cereri conforme primite de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o bancă sau cu un IFN cu sediul în România, de peste trei ori mai multe față de T1 2017. Consumatorii par să fie din ce ȋn ce mai informaţi cu privire la activitatea Centrului, doar 17 dintre cererile din primul trimestru fiind neconforme.
„Începând cu ultimul trimestru al anului trecut, activitatea CSALB s-a intensificat, trend confirmat și în 2018. Tot mai mulți consumatori apelează la CSALB în demersul lor de soluționare a diferendelor pe care le au cu comercianții din sistemul financiar – bancar. Acest lucru s-a întâmplat concomitent cu o deschidere tot mai mare a băncilor spre procedurile de conciliere. Astfel, ne bucurăm să vedem că ambele părţi au înțeles rolul CSALB, precum și beneficiile procedurilor SAL”, a declarat Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.
În acest an, numărul cererilor clasate a coborât la aproximativ 25% din numărul de solicitări conforme, o scădere semnificativă comparativ cu anii anteriori. În 2017, cererile clasate au ajuns aproape de 50%, iar în 2016 acestea erau la nivelul de 75% din numărul total de solicitări conforme.
În primele trei luni ale anului, 90% dintre solicitări au vizat probleme cu creditele contractate, în timp ce restul de 10% au avut ca obiect neînțelegeri în ceea ce privește depozitele bancare, contul curent, transferuri bancare sau leasing.
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar își propune să rezolve în mod echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori  neînţelegerile dintre bănci şi consumatori, în afara instanţelor de judecată.
CSALB administrează infrastructura necesară soluționării alternative prin două tipuri de proceduri: propunerea unei soluții (concilierea) sau impunerea unei soluții (arbitrajul). Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: consumatori, Alexandru Paunescu, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar, CSALB, leasing, banci consumatori, credite, depozite, banci, IFN, cont, contracte
Gabriela Dinu 18/04/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Sergiu Oprescu: ”Tensiunile din ultimii ani și activitatea legislativă pentru domeniul bancar creează un spațiu al așteptărilor iraționale, care nu poate avea decât un efect pervers”
Next Article Mastercard si eMAG incurajeaza platile online prin campania „Cumparaturile destepte iti dau cadouri perfecte”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?