Băncile trebuie să-și „uite” trecutul și imaginea de „companii tradiționale” și să se transforme în noi companii digitale, dacă vor să prospere într-un mediu bancar dominat de competitori inteligenți din punct de vedere tehnologic, a declarat Președintele BBVA, Francisco González.
Vorbind la MoneyConf din Madrid, Gonzalez a spus că transformarea băncii „nu este doar o chestiune de platforme. Marea provocare este schimbarea băncii într-o nouă companie digitală „.
González spune ca BBVA și-a început călătoria de transformare digitală în 2007 şi a avut luxul unui start-up în adaptarea proceselor, culturii corporatiste, structurii de management şi inovaţiei clienţilor pentru a face faţă provocărilor viitoare.
„Am început această lungă călătorie digitală cu bancherii și, cu timpul, a trebuit să aducem talentul digital și acum avem o nouă clasă de profesioniști, avem în casă un amestec de cele mai bune servicii bancare din lumea digitală „, a prezentat președintele BBVA.
„Am realizat că singuri nu vom reuși în călătoria noastră digitală, așa că am dedicat o mulțime de timp si efort pentnu a înțelege lumea digitală și fintech-ul, în special.”
În ceea ce privește relația BBVA cu lumea fintech, banca încurajează dezvoltarea fintech, participând în diverse forme: sprijină competiția Open Talent, cea mai mare competiție de lansare fintech din lume, sau lansează aplicaţii.
Francisco González: "Sucursalele vor continua să existe pentru mulți ani, dar vor juca un
rol complet diferit, cu servicii cu o valoare adăugată mai mare"
Referindu-se la perspectiva sistemului financiar în general, preşedintele González crede că o nouă ligă de concurenți este în curs de dezvoltare, alcătuită din puținele bănci care devin „case digitale” şi unii giganți tehnologici.
El avertizează că multe bănci vor dispărea „pentru că nu vor mai avea timp sau bani să devină jucători digitali și vom fi într-o lume cu marje de profitabilitate mai restrânsă.”
Clienții pot deschide un cont direct de pe telefonul mobil pe baza unui selfie
Banca spaniolă BBVA a lansat în 2017 un serviciu Online Onboarding, care permite consumatorilor să deschidă un cont BBVA în câteva minute prin intermediul telefonului mobil și să își utilizeze imediat contul. Pentru a iniția procesul, utilizatorul trebuie mai întâi să descarce aplicația bancară a BBVA. Apoi, aceștia trebuie să încarce o poză și să-și facă un selfie pe care banca o foloseşte pentru a verifica utilizatorul folosind tehnologia de recunoaştere facială.
În ultimul pas, un angajat BBVA confirmă identitatea noului client printr-un apel video. Clienții nu plătesc taxă de administrare sau de deschidere a contului.
Banca spune că Online Onboarding a fost proiectat pentru a salva clienții și pentru a-și satisface cererea, în creștere, de servicii bancare.
BBVA este a doua bancă ca mărime din Spania și a 15-a instituție financiară din lumea occidentală cu o capitalizare de piață de peste 61 miliarde de euro. Banca a început o campanie de extindere, atât în mediul online cât şi teritorială, operând în momentul de față în 40 de țări.