Piața de leasing din România reprezintă doar 1% din PIB, 2,2 miliarde de euro, în timp ce în Polonia, piața de leasing are o valoare de 16 miliarde de euro, a spus Liviu Șerban, managing partner Idea Leasing, în cadrul conferinței ALB, oragnizate la InterContinental.
„Motivul pentru care piața de leasing este atât de puțin dezvoltată este destul de evident – ne axăm pe finanțări de autoturisme, finanțăm camioane, dar nu servicii, echipamente, deoarece nu se investește. Ținta pentru 2020 ar fi 2% dintr-un PIB de 200 de miliarde de euro”, a mai spus Liviu Șerban.
În prezent, piața de leasing auto reprezintă circa 75% din total.
Referindu-se la ce așteaptă clienții de la companiile de leasing, Mircea Cotiga, CEO UniCredit Leasing, prezent de asemenea la conferință, a punctat că aceștia își doresc în special produse și servicii simple. „Clienții își doresc simplificare. Digitalizarea e o soluție și cred că ăsta e viitorul. Protocolul cu ANAF a însemnat un lucru important pentru piața creditelor de consum, a simplificat viața cienților și a permis creșterea creditului de conusm. Un lucru similar se poate întâmpla și cu leasingul. Protocolul cu ANAF a avut ca scop principal prevenirea fraudelor, deoarece se prezentau multe adeverințe de venit false. Trebuie să fim aproape de clienți și să vedem cum ne putem face viața mai ușoară”.
Acesta a menționat că UniCredit Leasing a început deja demersurile de digitalizare. „Am dezvoltat deja o astfel de platformă, ce ne mai lipsește este partea de reglementare a semnăturii digitale. Există o directivă implementată parțial în România și un pic neclară. Dacă ar stabili și cum pot fi semnate digital contractele așa încât să fie recunoscute și de instanțele în România, atunci operațiunea ar fi perfect digitală și ar dura aproximativ o oră”.