Conferința ”EU plătesc cu cardul”, un proiect cu tradiție dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România – APERO, în calitate de Parteneri Instituţionali, BCR, Banca Transilvania și Alpha Bank – Parteneri Principali, Raiffeisen Bank – Partener, a adunat la finalul lunii aprilie, la Hotel Epoque, numeroși specialiști ai industriei de carduri din țara noastră.
Și la cea de-a V-a ediție a evenimentului discuțiile s-au axat pe direcțiile de dezvoltare ale pieței de profil, pe impactul noilor reglementări și pe evoluția portofoliilor de instrumente de plată. O concluzie generată de opiniile exprimate de specialiștii din domeniu se referă la faptul că digitalizarea este viitorul în banking, cardurile fiind până la urmă doar niște instrumente de plată, care încet-încet vor fi înlocuite de sisteme de plăți avansate.
Însă, până la acel moment, nu trebuie să omitem nivelul scăzut al bancarizării din România și rolul extrem de important pe care îl joacă în continuare cardul în tot acest proces. Tocmai de aceea, cardul bancar rămâne cel mai important motor în ceea ce privește dorința de modernizare a societății românești și în procesele de bancarizare si digitalizare.
Cu cât vor exista mai mulți posesori de carduri care vor fi folosite ca instrumente de plată la comercianți sau la cumpărăturile online, cu atât România se va putea apropia mai mult de standardele țărilor dezvoltate. Vă prezentăm în continuare principalele declarații susținute de speakerii conferinței.
- Florin Dănescu, Asociația Română a Băncilor: ”Doar dacă vom promova industria bancară și intermedierea financiară putem promova și cardurile”
- Ruxandra Avram, BNR: „Sistemul bancar obține 35% din venituri din comisioanele aplicate persoanelor fizice. Mi se pare o cifră mare”
- George Anghel, APERO: ”De la 1 iulie, comercianții ar trebui să ramburseze cash de pe card clienţilor care solicită acest serviciu”
- Alexandru Bratu, Banca Trasilvania: ”Suntem liderul pieței la carduri. Totodată avem cele mai multe instrumente de plată destinate segmentului de business”
- Vasile Tănasă, Raiffeisen Bank: ”În 2018, vom merge spre zona digitalizării, dar foarte atenți, pentru că sunt costuri mari”
- Adrian Tomășescu, BCR: ”Dacă plătești un produs online și nu îl primești ești despăgubit de bancă. La fel, în cazul vacanțelor”
- Daniela Udrea, Alpha Bank: ”Cardurile business sunt utilizate cu precădere în afara țării în deplasările angajaţilor”