Consiliul de Administrație al FIRST BANK a aprobat direcțiile strategice ale băncii pentru 2019, decizia principală fiind aceea de a accelera procesul de digitalizare, prin regândirea proceselor interne cu scopul de a sprijini integrarea noilor tehnologii, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
”Banca vizează creșterea cotei de piață atât organic, prin lansarea de produse optimizate, cât și prin posibile achiziții. Pentru a răspunde noilor preferințe și exigențe ale clienților, banca va investi 7,5 milioane de euro în tehnologie și își va consolida capacitatea internă de a genera procese mai eficiente, rapide și mai fluente”, se precizează în anunțul de presă.
Investițiile în digitalizare au ca obiectiv, printre altele, optimizarea proceselor existente si reconfigurarea sistemelor de analiza si raportare. Toate aceste optimizări vor duce la diminuarea timpului de procesare a solicitărilor cu aproximativ 50% și vor reduce timpul de răspuns al băncii către clienții săi. Soluțiile de digitalizare vor fi testate, analizate și implementate treptat în următoarele 20 de luni.
„Clienții noștri își doresc din ce în ce mai mult să poată realiza operațiuni bancare oricând și oriunde. O aplicație de mobile banking este acum mai apreciată decât proximitatea unui bancomat sau a unei unități bancare. Anul trecut, în Europa Occidentală, aproximativ 20% din clienți au vizitat mai puțin de o dată pe an o unitate bancară, și numărul lor este în creștere. Dorim să satisfacem aceste așteptări și să conturăm o organizație flexibilă și cu viziune, care să poată anticipa ritmul rapid de schimbare a preferințelor clienților. În același timp, dorim să ne asigurăm clienții că, prin consultanții noștri, vom rămâne alături de ei oricând au nevoie de asistență personalizată, care depășește limitele tehnologiei moderne ”, a declarat Dominic Bruynseels, Președinte Executiv FIRST BANK.
Redesenarea proceselor pentru a oferi echilibrul optim între tehnologie și contactul uman
La nivel global peste 70% dintre bănci consideră că prioritară este dezvoltarea capacității de a creea soluții bancare noi pentru clienți. Această tendință definește sectorul bancar, care trebuie să integreze rapid noi servicii pentru a răspunde provocărilor propuse de companiile de tip Fintech care oferă, parțial, servicii bancare.
„Dorim să folosim din ce în ce mai mult avantajele oferite de automatizare și de utilizarea inteligentă a datelor, astfel încât să răspundem mai bine nevoilor clienților noștri. Vom completa această nouă abordare cu o Echipă Mobilă de Vânzări care va oferi consultanță. Am observat că nevoia clienților noștri de interacțiune umană rămâne actuală în situații care implică soluții bancare personalizate,” a declarat Dominic Bruynseels explicând strategia băncii.
Compania va crea în lunile următoare o Echipă Mobilă de Vânzări formată din aproximativ 150 de persoane.
Ajustarea proceselor va implica modificări aduse fluxurilor de lucru, reconfigurarea structurală a organizației pentru a evita activitățile redundante și o revizuire a structurii rețelei teritoriale de unități. În funcție de profitabilitatea și potențialul de dezvoltare comercială a zonelor geografice în care se află, o parte dintre unități vor fi comasate, iar altele vor fi închise, simultan cu reducerea corespunzătoare a numărului de angajați atât la nivelul rețelei, cât și la nivelul sediului central.
În următoarele 6 luni, toate aceste procese vor avea loc în paralel. Estimăm că transformările vor deveni vizibile în trimestrul 3 al anului 2019. Primele noi soluții bazate pe digitalizare și tehnologie vor fi lansate în cursul trimestrelor 3 și 4 ale anului 2019, iar procesul complet de digitalizare va fi finalizat în cursul anului 2020.
Cu sediul în București, FIRST BANK oferă o serie largă de produse și servicii adresate atât clienților locali cât și celor internaționali, incluzând activități de retail, IMM și corporate banking. FIRST BANK operează prin 100 de unități bancare și 1300 de specialiști, pentru aproximativ 130.000 de clienți activi.