Asociatia Romana a Bancilor sustine initiativele si contribuie activ la îmbunatatirea nivelului de educatie financiar bancara a consumatorilor, iar bancile sunt responsabile in sens pozitiv pentru cunostintele de educatie financiara pe care le-au dobandit romanii care au ales sa le treaca pragul, a declarat Florin Danescu, Presedinte Executiv Asociatia Romana a Bancilor, in cadrul Simpozionului ”Educatia Financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor”, oragnizat de publicatia online www.BankingNews.ro, la Institutul Bancar Roman.
In opinia sa, obiectivul proiectelor de educatie financiara este dezvoltarea receptivitatii pentru domeniul financiar-bancar prin promovarea unor comportamente, crearea unor deprinderi si atitudini care permit asumarea responsabilitatilor de natura financiara.
”Impactul pe termen lung al promovarii educatiei financiare consta in reducerea numarului persoanelor excluse social, consumatori informati sistematic si protejati, schimbarea mentalitatii romanilor in privinta banilor tinuti la saltea si cresterea surselor de creditare care vor contribui la dezvoltarea economica a Romaniei”, a subliniat Florin Danescu.
Oficialul Asociatiei Romane a Bancilor a semnalat faptul ca o informare completa privind activitatea bancilor si produsele bancare nu se poate realiza numai de pe YouTube, fiind necesara o selectie a informatiilor si, totodata, contactul direct cu bancile si reprezentantii comunitatii bancare.
”Astazi am cautat pe YouTube filme despre banci si nu am gasit nimic pozitiv. Numai lucruri despre teoria conspiratiei sau cat de rele sunt bancile. Daca ne informam numai de pe YouTube, asta nu mai este educatie financiara”, a atras atentie Florin Danescu.
De asemenea, Presedintele Executiv al ARB a sustinut ca bancile nu isi pot apara imaginea pentru ca nu au nici televiziuni, nici ziare, iar la adresa lor, inclusiv pe YouTube, sunt propagate numai mesaje negative. ”Cauzele restrangerii increderii in banci si ale prezentei rolului bancilor in economie trebuie prezentate in mod corect”, a evidentiat Florin Danescu.
Domnia sa a reamintit audientei simpozionului ”Educatia Financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor” ca sistemul bancar din Romania a inregistrat in ultimii trei ani pierderi, conditie in care mitul ca bancile au de castigat in timp ce clientii pierd intotdeauna nu sta in picioare. Florin Danescu a facut referire si la un alt mit care circula neadecvat si care se refera la costurile mari ale creditelor. ”Degeaba spunem noi ca dobanzile au scazut de trei ori in ultimii cinci ani, daca aceasta informatie nu este perceputa de public”, a constatat Presedintele Executiv al Asociatiei Romana a Bancilor.
Publicatiile online www.BankingNews.ro si www.iLikeBanking.ro au organizat, ieri – 19 noiembrie 2014, la Institutul Bancar Roman, simpozionul cu tema ”Educatia financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor”, concept ce a alcatuit cadrul pentru initierea unor discutii aprofundate pe marginea unui subiect care suscita interes in Romania.
Structurat sub forma unui seminar, evenimentul a facilitat o intrevedere captivanta si stimulativa intre specialisti din domeniul bancar si mediul academic, reprezentanti ai unor organizatii non-guvernamentale, ai societatii civile si mass-media, studenti si elevi etc. Evenimentul a beneficiat de sustinerea Partenerilor Institutionali – Institutul Bancar Romania si Asociatia Romana a Bancilor – si de BCR, Volksbank, Romanian International Bank si ACCA, in calitate de Parteneri.