Gigantul american Google a lansat, în România, un site cu instrumente şi consultanţă gratuite pentru întreprinderile mici şi mijlocii, sub denumirea „Google pentru IMM-uri”, potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis vineri AGERPRES.
Noua platformă este disponibilă la adresa www.events.withgoogle.com/google-pentru-imm-uri, are suportul Consiliului Naţional al IMM-urilor şi îşi doreşte să faciliteze şi să susţină digitalizarea afacerilor româneşti, indiferent de industrie.
„Consider că transformarea digitală este un proces cheie în această perioadă de schimbare a întregii societăţi, proces care va ajuta IMM-urile să îşi menţină şi să îşi îmbunătăţească performanţele şi competitivitatea. Recomand şi susţin iniţiativa Google de a pune la dispoziţie o platformă integrată pentru acces la resurse şi consultanţă”, susţine Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR.
La rândul său, Dan Oros, head of marketing la Google România, atât consultanţa, cât şi resursele Google disponibile pe noul site sunt gratuite.
„Este o perioadă dificilă pentru toate companiile, dar mai ales pentru IMM-urile care îşi desfăşoară întreaga activitate în offline. Prin site-ul „Google pentru IMM-uri” ne propunem să venim în ajutorul celor care ar putea să îşi continue o parte din activitate în online, dar din păcate nu au cunoştinţele sau resursele necesare pentru a face pasul din offline în online. Atât consultanţa, cât şi resursele Google disponibile pe acest site sunt gratuite”, a spus Oros.
Conform companiei de tehnologie, principalul scop al proiectului este să susţină companiile din „offline”, afectate de măsurile de distanţare socială şi izolare impuse de pandemia COVID-19, care vor să înveţe cum să activeze online.
Platforma „Google pentru IMM-uri” este organizată în tre secţiuni. Astfel, în prima secţiune, antreprenorii se vor familiariza cu o suită de instrumente Google gratuite, menite să-i ajute să gestioneze relaţia cu clienţii, să administreze un spaţiu online pentru afacerea lor, să descopere interesele consumatorilor şi nu în ultimul rând, să găsească oportunităţi internaţionale, dacă se gândesc la extindere.
A doua secţiune se concentrează pe consultanţa online de care antreprenorii pot beneficia dacă se înscriu pe site. Aceştia au acces la sesiuni individuale de consultanţă susţinute de către traineri specializaţi, prin care vor învăţa cum să utilizeze instrumentele Google, să îşi clarifice nedumeririle privind activitatea online a afacerii lor şi să primească sfaturi despre gestionarea digitală a afacerii în timpuri de criză.
Nu în cele din urmă, cea de-a treia secţiune pune la dispoziţia IMM-urilor o listă de servicii şi produse oferite de diverse companii afacerilor care doresc să-şi îmbunătăţească prezenţa online. Resursele sunt diverse, de la opţiuni de vânzare digitală, implementarea plăţilor online şi eficientizarea muncii de la distanţă şi până la iniţiative din partea autorităţilor publice. Google menţionează că va continua să adauge constant resurse în această secţiune.
Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în anul 1998, iar de atunci compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare, precum: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube.