Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu ING: Patru din zece români s-ar simți confortabil să își lase cardurile acasă și să plătească cu telefonul mobil sau ceasul
Share
Notification Show More
Latest News
#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”
Interviuri Stiri de top
Freddie Mercury primește propria monedă britanică. Cum arată și cât costă
Informații financiare
Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării
Stiri de top
Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri
Stiri de top
TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu ING: Patru din zece români s-ar simți confortabil să își lase cardurile acasă și să plătească cu telefonul mobil sau ceasul
Stiri de top

Studiu ING: Patru din zece români s-ar simți confortabil să își lase cardurile acasă și să plătească cu telefonul mobil sau ceasul

Gabriela Dinu
Last updated: 10/09/2020 10:17
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Aproximativ 43% dintre români preferă să aibă acces la cât mai multe opțiuni de plată, deși nu le folosesc activ pe toate. Astfel, românii se situează pe primul loc la nivel european în ceea ce privește preferința puternică pentru multiple opțiuni de plată, potrivit celui mai recent sondaj internațional ING, la care au răspuns 13.000 participanți din 13 țări europene.

Românii sunt urmați de turci (41%) și spanioli (31%), iar cei mai rezervați față de gama extinsă de opțiuni de plată s-au arătat olandezii (28%), belgienii (26%) și francezii (22%). În medie, europenii folosesc între patru și șase modalități de plată.

Similar, 40% dintre români au declarat că s-ar simți confortabil să își lase cardurile fizice acasă și să plătească cu telefonul mobil sau cu ceasul, plasându-se pe locul doi, la nivel european, după turci (57,8%). Tot la polul opus, belgienii (20%) și olandezii (22%) se simt cel mai puțin confortabil fără cardurile fizice.

În plus, peste 40% dintre români, comparativ cu media europeană de 30%, susțin că își iau cu ei cardul fizic, ca opțiune de rezervă, însă aleg să plătească cu telefonul mobil. Astfel, românii se situează tot pe locul doi și privind această tendință, după turci (49%), iar pe ultimele locuri se regăsesc austriecii (15%) și belgienii (19%). Totodată, jumătate dintre români spun că folosesc mai puțin numerar de când au început să utilizeze plățile mobile și aproximativ 22% dintre români susțin că ar prefera să nu mai existe banii cash.

„Putem face o paralelă între deschiderea cu care o parte a populației asimilează cele mai noi opțiuni de plată și evoluția vânzărilor cu amănuntul în mediul online care a atins noi maxime istorice în această perioadă, România fiind una dintre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească și după ce restricțiile din contextul pandemiei au început sa fie ridicate.

Credem că tendința de renunțare treptată la numerar va începe să prindă mai multă tracțiune și în România, pe măsură ce noile metode de plată și economisire își vor demonstra avantajele – securitatea sporită a tranzacțiilor, o mai bună evidență a cheltuielilor, dar și posibilitatea de a economisi recurent”, a declarat Valentin Tătaru, economist în cadrul ING Bank România.

Plățile în numerar se află încă în topul preferințelor românilor, în funcție de valoarea cumpărăturilor. Așadar, pentru micile cumpărături zilnice, 54,7% dintre români preferă să plătească cash, comparativ cu media europeană de 41%, fiind depășiți doar de austrieci (57%) și nemți (59%), iar în opoziție, se află polonezii (21%). Dacă valoarea este mică, respondenții declară că plata cu bani cash este o modalitate mai rapidă și simplă. Pentru cumpărăturile cu valoare ridicată, 70% dintre români preferă, însă, să plătească cu cardul, din motive de siguranță.

Pentru o masă în oraș, românii preferă tot plata în numerar (55%), urmată de plata cu cardul (25%). Austriecii (70,5%) și nemții (57,6%) plătesc cel mai mult cu bani cash, în timp ce luxemburghezii (74%) și francezii (70%) preferă plata cu cardul.

„Deși ING Bank Romania a raportat constant creșteri în utilizarea canalelor digitale, perioada regimului de izolare în contextul pandemiei COVID-19 a contribuit la intensificarea comportamentului digital. În consecință, pentru prima dată în România, volumul plăților cu cardul l-a depășit pe cel al retragerilor de numerar de la ATM-uri.

În ceea ce privește plățile mobile, aproximativ 16% din toate tranzacțiile efectuate cu carduri emise de către ING sunt realizate prin ING Pay și Apple Pay. În prezent, majoritatea produselor bancare pot fi achiziționate sau administrate digital la distanță, iar perioada actuală a arătat că putem funcționa și cu mai puțin numerar”, a declarat Crina Nicolae, Cards Tribe Lead ING Bank România.

În ceea ce privește aplicațiile financiare, românii, ca majoritatea europenilor, își doresc să primească o comparație relevantă între cheltuielile lor și cele ale prietenilor și consiliere pentru gestionarea creditului ipotecar, într-un limbaj financiar mai ușor de înțeles.

You Might Also Like

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării

Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri

TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit

ETF-ul BET Patria-Tradeville trece pragul de 700 mil. lei și ajunge la 31.000 de investitori. Răzvan Pasol: Investiția la bursă trebuie gândită întotdeauna ca o investiție pe termen lung, pentru a depăși eventualele fluctuații inevitabile ale prețurilor acțiunilor

TAGGED: carduri, ING, plata cu cardul
Gabriela Dinu 10/09/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Credit Europe Bank a încheiat primul semestru din 2020 cu un profit net de 13 milioane lei
Next Article BCR Leasing introduce semnătura electronică. Vlad Vitcu: Ne adaptăm permanent modelul de business pentru nevoile prezente și viitoare ale clienților
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

2 zile ago

Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării

3 zile ago

Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri

3 zile ago

TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?