Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Liviu Fenoghen, CSALB: “În cererea de negociere cu banca, un consumator poate invoca și motive de bucurie, nu doar probleme. Nașterea unui copil în familie poate fi un argument pentru reducerea costurilor creditului, deoarece aduce o creștere a cheltuielilor”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”
Stiri de top
BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”
Stiri de top
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Liviu Fenoghen, CSALB: “În cererea de negociere cu banca, un consumator poate invoca și motive de bucurie, nu doar probleme. Nașterea unui copil în familie poate fi un argument pentru reducerea costurilor creditului, deoarece aduce o creștere a cheltuielilor”
InterviuriStiri de top

Liviu Fenoghen, CSALB: “În cererea de negociere cu banca, un consumator poate invoca și motive de bucurie, nu doar probleme. Nașterea unui copil în familie poate fi un argument pentru reducerea costurilor creditului, deoarece aduce o creștere a cheltuielilor”

Cornel Dinu
Last updated: 12/07/2021 10:11
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Liviu Fenoghen conduce Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar de cinci ani.
SHARE
Liviu Fenoghen conduce Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar de cinci ani.

“Nașterea unui copil în familie poate fi un argument invocat în cererea de negociere cu banca, deoarece aduce o creștere a cheltuielilor”, explică în interviu Liviu Fenoghen, directorul CSALB. Liviu Fenoghen conduce Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar de cinci ani. În acest timp, numărul cererilor a crescut de peste zece ori și de peste 14 ori cel al negocierilor în care au intrat băncile și consumatorii. Beneficiile obținute de consumatori în urma înțelegerilor amiabile depășesc 4,5 milioane de euro, însă fiecare an vine cu noi provocări. Pandemia, reticența unor bănci și a IFN-urilor pentru conciliere sau așteptările uneori nerealiste ale consumatorilor sunt astfel de provocări într-un domeniu încă nou pentru România.

Contents
Cum se vede din punctul de vedere al CSALB acest al doilea an de pandemie?Credeți că pot fi preluate anumite soluții din moratoriile legislative în cadrul CSALB?Ce alte avantaje mai are consumatorul în afară de acela că nu trebuie să se deplaseze și că beneficiază gratuit de de expertiza unui conciliator?Și din punct de vedere al băncilor care ar fi avantajele?Ce ar putea să îmbunătățească atât consumatorii, cât și băncile în relație cu CSALB?Ce trebuie sa rețină consumatorii? Doar dacă au probleme financiare pot veni la Centru?

Cum se vede din punctul de vedere al CSALB acest al doilea an de pandemie?

La CSALB au venit în primul rând cei care nu și-au dorit o simplă amânare a ratelor sau au înțeles că nu le este suficientă doar o simplă amânare a ratelor, ci au dorit mai mult. Nu au dorit o soluție care să vizeze un maxim de 9 luni de zile, ci au vrut o soluție care să vizeze întreaga perioadă contractuală. O astfel de soluție putea fi obținută prin renegocierea anumitor clauze, a unor detalii din contract referitoare la costuri precum comisioane, dobânzi, inclusiv asupra soldului în anumite intervenții.

Credeți că pot fi preluate anumite soluții din moratoriile legislative în cadrul CSALB?

Orice soluție prin intermediul CSALB nu este o soluție standard, ci este o soluție customizată, particularizată în funcție de detaliile fiecărui caz în parte. Plusurile ar putea să fie preluate în ceea ce privește rapiditatea de procesare. Asta după ce băncile și-au pregătit și pus în aplicare anumite fluxuri operaționale extrem de rapide pentru a putea să soluționeze zecile de mii de cereri care au trecut prin filtrul lor în perioada pandemiei. Prin urmare, o operaționalizare de acest fel ne favorizează și pe noi, favorizează concilierile care sunt derulate în CSALB și comunicarea noastră cu băncile. Ne așteptăm și la o flexibilitate mai mare în ceea ce privește decizia și, de ce nu, de aplicat acest fapt la nivelul dosarelor intermediate prin CSALB. Noi am reușit în toată această perioadă să funcționăm neîntrerupt, chiar și cu prezență la sediu, însă aplicația IT și e-mailul s-au dovedit extrem de prețioase în această perioadă. Cele două metode ne-au asigurat 92% din activitate, adică din numărul total de cereri care s-a înregistrat. Cu toate astea, ne dorim să punem la dispoziție în continuare consumatorilor spațiile pe care le avem pentru conciliere. Mulți dintre consumatori au apreciat astfel de ședințe de conciliere pentru că s-au simțit ascultați și avantajați prin experiența pe care au pus-o la dispoziția lor conciliatorul și echipa de negociere care venea din partea băncilor.

Ce alte avantaje mai are consumatorul în afară de acela că nu trebuie să se deplaseze și că beneficiază gratuit de de expertiza unui conciliator?

Vorbim de o relație contractuală care, în urma negocierii, este reechilibrată și poate să continue până la final! Evident, te scutește de efortul pe care îl presupune un litigiu în instanță. Nu în ultimul rând, aș întări faptul că pentru un consumator toată această procedură de conciliere nu presupune niciun fel de costuri, este gratuită. Iar pentru bănci sunt niște costuri modice în comparație cu ceea ce ar putea să presupună un litigiu în instanță.

Și din punct de vedere al băncilor care ar fi avantajele?

Un avantaj este reprezentat de faptul că își păstrează consumatorii, își păstrează clienții în raportul contractual. Pe de altă parte este vorba despre imaginea, transparența pe care o denotă o astfel de soluție agreată, despre disponibilitatea pe care o manifestă. Și acest factor de încredere se replică, se transmite foarte bine de la un consumator care a fost mulțumit, către alți consumatori. Până la urmă banca are de câștigat din punct de vedere reputațional.

Ce ar putea să îmbunătățească atât consumatorii, cât și băncile în relație cu CSALB?

Aș putea spune că nu mai există bănci care să nu fi venit măcar o dată către CSALB. Acum efortul nostru este distribuit și către atragerea IFN-urilor sau măcar a IFN-urilor principale care să accepte să își rezolve problemele cu consumatorii prin intermediul CSALB. Recomandăm băncilor să manifeste mai multă disponibilitate de a intra în conciliere și de a găsi o soluție care să fie echitabilă, echilibrată. Pentru că la CSALB nu se discută despre o soluție dată în baza clauzelor contractuale, ci despre o soluție dată pe baza principiilor de echitate. Adică, dacă tot ați intrat în faza de conciliere, haideți să și rezolvăm! Ceea ce ne dorim este ca negocierile să se încheie printr-o hotărâre. Hotărârea este o confirmare a faptului că părțile s-au împăcat, adică au găsit o soluție care îi mulțumește.

Ce trebuie sa rețină consumatorii? Doar dacă au probleme financiare pot veni la Centru?

Trebuie să existe motive juste, dar nu înseamnă neapărat că aceste motive trebuie să fie tragice. Noi am mai auzit comentarii de maniera: “Trebuie să fii într-o situație absolut disperată ca o bancă să te înțeleagă și să accepte o conciliere prin intermediul CSALB”, ceea ce nu este corect și nici adevărat. Așadar, trebuie să existe motive justificate pentru a solicita o diminuare a costurilor unui credit, de exemplu. În momentul în care dispar venituri din familie, să zicem. Sau, poate că au apărut și motive de bucurie, poate a apărut un copil în familie, dar veniturile au rămas aceleași, în timp ce cheltuielile cresc. Și acesta poate fi un motiv întemeiat. Pe de altă parte nu trebuie să uităm că nu toate cererile care vin către CSALB vizează contracte de credit. 90% dintre cereri, marea masă a cererilor, vizează contracte de credit. Sunt însă și cazuri care vizează alte servicii bancare precum cereri de plată, cererile referitoare la depozite, diverse operațiuni cu carduri și în care persoanele nu urmăresc neapărat diminuarea unui efort de plată, ci solicită rezolvarea unor probleme.

You Might Also Like

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”

De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

TAGGED: Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, cost credit, Liviu Fenoghen, negociere banci, negociere banci clienti, credit, CSALB
Cornel Dinu 12/07/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Cum poți să folosești cursul de schimb valutar în favoarea ta, mai ales în perioada concediilor. ING Bank a alcătuit un set de sfaturi utile pentru a beneficia de cel mai bun curs valutar
Next Article ING Bank a recrutat-o pe Eleni Skoura de la BCR pentru a conduce activitatea de retail. Mihaela Bîtu: ”Am încredere că experiența sa cuprinzătoare și profilul său special de lider vor contribui la dezvoltarea pe mai departe a băncii noastre”

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

17 ore ago

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

17 ore ago

BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”

17 ore ago

De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?