Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mariana Diaconescu, Asirom: Romanii prefera sa-si asigure masina, decat viata, sanatatea sau casa. Motivul este lipsa educatiei
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mariana Diaconescu, Asirom: Romanii prefera sa-si asigure masina, decat viata, sanatatea sau casa. Motivul este lipsa educatiei
Stiri de top

Mariana Diaconescu, Asirom: Romanii prefera sa-si asigure masina, decat viata, sanatatea sau casa. Motivul este lipsa educatiei

Cornel Dinu
Last updated: 21/02/2014 14:34
Cornel Dinu 11 ani ago
Share
SHARE

Potrivit unui studiu al Institutului Roman de Evaluare si Strategie, prezentat de presedintele Asirom, Mariana Diaconescu, in cadrul evenimentului ”Un week-end cu presa economica”, organizat de FinMedia si Piata Financiara, romanii sunt caracterizati de o lipsa totala de incredere in industria financiara. in general, si in piata asigurarilor, in particular. Analiza releva faptul ca 46% dintre romani nu au incredere in companiile de asigurari, principalii factori fiind reprezentati de lipsa de educatie si sentimentul de nesiguranta al consumatorilor generat de criza financiara.

Pentru industria de profil, asigurarile auto acopera peste 60% din piata. ”Nivelul redus de educatie in ceea ce priveste necesitatea asigurarilor a condus la aceasta situatie. Totodata, criza financiara a adus cu ea o economie a temerii, care are ca efect scaderea increderii consumatorului. Romanii sunt mai interesati sa-si asigure masina, decat viata sau sanatatea, casa sau bunurile. Practic, clientii cumpara numai produsele si serviciile de asigurari pe care le inteleg, fapt pentru care piata asigurarilor ramane subdezvoltata”, a precizat Mariana Diaconescu.

Presedintele Asirom subliniaza importanta educatiei financiare inceputa inca de pe bancile scolilor, pentru ca ”realmente, asigurarile sunt o necesitate”. In opinia sa, educatia financiara poate avea mai multe abordari, de la prezentarea principalelor concepte de asigurare in scoli, la strategii de management al riscului si produse de asigurari cu componenta investitionala pentru studenti si adulti.

”Abilitatea de a actiona bazat pe informatii si cunostinte solide cresc probabilitatea ca potentialii clienti sa isi schimbe intr-un mod pozitiv atitudinea si spoi comportamentul asupra asigurarilor. In acelasi timp, eu cred ca increderea in activitatile financiare va reveni”, a mai spus Mariana Diaconescu.

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

TAGGED: asigurari, Asirom, Mariana Diaconescu
Cornel Dinu 21/02/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Bancile prefara sa duca banii in depozite la BNR decat sa acorde credite
Next Article Diana Ciubotariu, Volksbank: Clientii castiga in Instanta pe criterii subiective si pe empatia judecatorilor. 8 din 10 procese sunt pierdute de banca

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

o zi ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

o zi ago

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

2 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?