Reclamele, si in special cele TV au devenit un lux inutil pentru industria financiar-bancara. Se intampla asta dintr-un motiv simplu: clientul s-a schimbat, nu mai are aceleasi nevoi ca acum 3 ani. Clientul vrea solutii la probleme noi. Reclamele creeaza un univers care nu mai este demult unul aspirational. Clientii au nevoi simple, pentru care solutia necesita o abordare speciala. Iar institutiile financiar-bancare au nevoie acum nu de reclama, ci de un nou tip de marketing: “content marketing”.
“Content marketing” inseamna a discuta deschis despre problemele clientilor si a declansa o conversatie. Clientii nu mai vor sa li se vanda solutii propuse de la etajul 5 din Centrala, din turnul de sticla. Acum e nevoie de productie de continut. Problema este ca foarte multe societati comerciale produc astazi continut. Competitia este insa si mai puternica deoarece nu doar companiile produc continut, ci si clientii/consumatorii. Evolutia exponentiala a numarului de romani care utilizeaza retelele sociale inseamna ca zilnic, o cantitate imensa de continut este produsa si postata on-line. Batalia pentru atentie este extrem de dura. Este doar inceputul.
Toata lumea vorbeste si foarte putini asculta. Cei care asculta o fac numai daca acceseaza continut de calitate, continut care are recomandarea partenerilor lor sociali. “Content marketing” inseamna continut de calitate, cu un grad foarte mare de interactivitate.
Exemplul meu preferat de “content marketing”: American Express. Ei au inteles ca totul este despre a adauga valoare prin crearea de resurse extraordinare ce construiesc un sentiment de apartenenta la o comunitate grozava. Locul in care eu cred ca American Express face “content marketing” de exceptie: Open Forum.
Robert Zanescu
Director of Corporate Communications Bancpost