MasterCard a lansat serviciul MasterCard Identity Check, o noua gama de solutii tehnice,prin care va fi eliminata necesitatea memorarii parolei la plata cumparaturilor online. Setul de solutii va include plati biometrice, in prezent aflate in teste in tari din Europa si Statele Unite, prin intermediul carora cumparatorii isi pot valida identitatea si realiza o plata printr-o simpla atingere a scanner-ului de amprenta al smartphone-ului sau clipind inspre camera foto a acestuia. Noua generatie de metode de autentificare vine ca urmare a unui studiu global realizat de MasterCard, din care a rezultat ca unul din trei consumatori a abandonat cosul electronic de cumparaturi pentru ca nu si-a putut aminti parola contului personal.
“Fiecare secunda alaturi de un consumator conteaza si costa. Nimeni nu stiemai bine acest lucru decat comerciantii” a declarat Ajay Bhalla, presedintele Enterprise Security Solutions in cadrul MasterCard. “Parolele sunt greu de retinut si irosesc timp pretios. Astazi, oamenii pot realiza cumparaturi prin intermediul a diverse dispozitive si se asteapta ca cele mai noi tehnologii sa simplifice si sa securizeze tranzactiile. Identity Check ofera exact acest lucru.”
Metodele de autentificare existente pot devia cumparatorii de pe pagina unui comerciant pentru a introduce parola. Acest pas final intr-o tranzactie online poate durasi poate rezulta in refuzarea platii,in cazul in care utilizatorul de card nu isi aminteste parola. MasterCard Identity Check va utiliza tehnologii precum SMS-uri cu parole unice sau functionalitati biometrice pentru identificarea utilizatorului si imbunatatirea experientei la plata.
Recunoscuta drept o metoda de autentificare prin mai multi factori, Identity Check functioneaza si cusmartphone-ulconsumatorului, indeplinindviziunea de a trece de la ceva ce doar cunoastem (parole), la ceva ce detinem (telefonul mobil) si la cine suntem (functionalitati biometrice). Sute de posesori de carduri din Olanda au inceput utilizarea platilor biometrice luna trecuta, iar un test similar este in derulare, in Statele Unite.
Pe langa beneficiile aduse consumatorilor, unul dintre obiectivele MasterCard Identity Check este sa ajute la cresterea vanzarilor comerciantilor prin reducerea abandonurilor cosului de cumparaturi online. Serviciul va deveni disponibil in prima faza institutiilor financiare din SUA pana la jumatatea anului 2016, urmand sa fie implementatla nivel global in 2017. Prima faza va defini regulile de sistem pentru a asigura cea mai eficienta experienta de autentificare pentru posesorii de carduri, comercianti si emitenti. Aceasta include implementarea unor instrumente simplificate de validare, precum coduri utilizabile o singura data, expediate posesorului de card prin SMS. MasterCard considera platile biometrice drept viitorul autentificarilor online.
Un nou studiu global la nivelul consumatorilor sustine platile online fara parole
Potrivit studiului MasterCard privind atitudinea consumatorilor fata de parole (MasterCard Consumer Atittude Towards Passwords), 53% dintre cumparatori uita parole importante cel putin o data pe saptamana, irosind mai mult de 10 minute cu resetarea contului. Ca urmare, mai mult de o treime dintre oameni renunta la o comanda online inainte de finalizarea acesteia, in timp ce 6 din 10 afirma ca recuperarea parolei a dus la ratarea unei oferte disponibile pe o durata limitata, precum achizitia de bilete la un concert.
Peste jumatate din respondenti ar prefera ca parolele sa fie inlocuitecu ceva mai convenabil. In medie, acestia trebuie sa introduca parole de opt ori pe zi, pentru mai mult de 10 conturi online sau aplicatii diferite pe care le utilizeaza in mod frecvent in fiecare saptamana. Mai mult de una din cinci persoane utilizeaza aceeasi parola pentru toate conturile detinute, in timp ce 58% dintre respondenti utilizeaza numai cateva versiuni usor diferite ale aceleiasi parole – in ciuda avertismentelor ca in acest fel se supun la riscuri mai mari de frauda.
Sondajul, efectuat pe aproximativ 10.000 de consumatori din publicul general in perioada 13 – 21 august 2015, in 17 piete din jurul lumii, a fost realizat de Norstat. Esantionul total are o marja de eroare de +/-0,80%, pentru un interval de incredere de 95%.