Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: MasterCard: Unul din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei
Share
Notification Show More
Latest News
BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”
Stiri de top
Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”
Stiri de top
Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”
Stiri de top
Banca Transilvania scrie istorie în Formula 1 și lansează împreună cu Mastercard primele carduri din lume în parteneriat cu Echipa McLaren F1
Stiri de top
Raiffeisen Bank susține antreprenorii la început de drum. Banca oferă un an de servicii bancare plus facturare gratuită pentru start-up-uri
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > MasterCard: Unul din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei
Stiri de top

MasterCard: Unul din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei

bankingnews.ro
Last updated: 29/03/2016 12:58
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Unul din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu MasterCard, care a analizat comportamentul de utilizarea cardurilor în România. Cele mai uzuale plăți cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanții la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziționarea unor cumpărături de până la 75 lei.

Această tendință este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieței locale:migrarea dinspre numerar înspre plățile electronice pare să-și facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenți afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. De altfel, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază uşurinţa cu care sunt realizate plăţileîn acest fel.

Potrivit studiului, cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene.În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăți cu cardul era cu 45% mai mare faţă de luna martie a aceluiași an. Acest rezultat indică o evoluție îmbucurătoare la nivelul pieței, susținută și de faptul că ponderea românilor care dețin un card bancar a fost în creștere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulților care locuiesc în zonele urbane din România şi care folosesc internetul.

Boom-ul anului trecut în piața de carduri din România aparține segmentului contactless.Simplă, rapidă și sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri.Între primul și ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenților care afirmau că obișnuiesc să efectueze plăți contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenţi se declarau obişnuiţi să efectueze plăți contactless, confirmând tendința de creștere în popularitate a acestei metode de plată.

“Campaniile derulate de MasterCard în România pe parcursul anului trecut au scos în evidență beneficiile plăților cu cardul, atât pentru consumatori, cât și pentru economie, în ansamblu, și ne bucurăm să vedem rezultatele acestora – rate accelerate de creștere, care arată că tot mai mulţi români îşi însuşesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educaţie financiară şi vom continua să facem acest lucru şi în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovaţii care să facă experienţa la plată cât mai uşoară, confortabilă şi rapidă” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru România.

De altfel, rezultatele campaniilor de educaţie financiară par să fie deja vizibile, doar 12% dintre respondenți afirmând că nu știu sau nu sunt obișnuiți să plătească prin intermediul cardului. Astfel, gradul scăzut de penetrare a plăților cu cardul în România poate fi atribuit în mare parteinfrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenți invocând acest motiv, atunci când au fost rugați să menționeze de ce nu utilizează cardul la plată.

Studiul a analizat și percepția consumatorilor români asupra plăților cu cardul pe Internet, reliefând faptul că majoritatea consumatorilor conştientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceştia au menţionat ca principal avantaj al plăților online cu cardul faptul că astfel pot face plăți oricând și de oriunde doresc. Pe dealtă parte, securitatea datelor și încrederea în unele pagini ale comercianților, deși într-o ușoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online.

Studiul se bazează pe sondaje Omnibus realizate în lunile martie şi decembrie 2015, în mediul urban, în rândul utilizatorilor de Internet cu vârsta de peste 18 ani, de compania de cercetare iSense Solutions, pentru MasterCard.

You Might Also Like

BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”

Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”

Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”

Banca Transilvania scrie istorie în Formula 1 și lansează împreună cu Mastercard primele carduri din lume în parteneriat cu Echipa McLaren F1

Raiffeisen Bank susține antreprenorii la început de drum. Banca oferă un an de servicii bancare plus facturare gratuită pentru start-up-uri

TAGGED: card, lei, MasterCard, cardul, Cosmin Vladimirescu
bankingnews.ro 29/03/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article BusinessInfo îți spune cum arată portretul investitorului român: are un venit mediu anual de 50.000 de euro și este conservator
Next Article UniCredit Bank a lansat o ofertă de achiziţionare a acţiunilor pe care acționarii minoritari le deţin la bancă

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”

9 ore ago

Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”

9 ore ago

Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”

10 ore ago

Banca Transilvania scrie istorie în Formula 1 și lansează împreună cu Mastercard primele carduri din lume în parteneriat cu Echipa McLaren F1

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?