Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cosmin Vladimirescu, MasterCard: Popularitatea plăților contactless este în creștere. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 600% în 2015
Share
Notification Show More
Latest News
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților
Stiri de top
Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025
Stiri de top
OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală
Informații financiare
BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor
Informații financiare
ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cosmin Vladimirescu, MasterCard: Popularitatea plăților contactless este în creștere. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 600% în 2015
Stiri de top

Cosmin Vladimirescu, MasterCard: Popularitatea plăților contactless este în creștere. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 600% în 2015

bankingnews.ro
Last updated: 24/02/2016 12:50
bankingnews.ro 10 ani ago
Share
SHARE

În 2015, românii au plătit contactless cu cardurile MasterCard și Maestro de zece ori mai mult decât în 2014, această modalitate intrând tot mai mult în rutina zilnică de cumpărături a consumatorilor. Acest lucru este relevat și de faptul că românii plătesc tot mai des cu cardurile contactless, numărul tranzacțiilor de acest tip crescând cu peste 600% în 2015 comparativ cu anul anterior, anunta procesatorul.

Cheltuiala medie achitată contactless anul trecut cu carduriMasterCard sau Maestro a fost de 60 lei. Prin comparație, valoarea medie a unei tranzacții cu cardul este de 145 lei, ceea ce arată că plățile contactless încep să devină opțiunea preferată pentru cumpărăturile obișnuite, de zi cu zi. De altfel, preferința pentru aceste carduri este evidentă – în 2015, numărul de carduri contactless active MasterCard și Maestro era de șase ori mai mare decât în 2014.

“Popularitatea plăților contactless este în creștere, ceea ce arată că tot mai mulți consumatori apreciază beneficiile pe care le aduce această tehnologie în termeni de eficiență, securitate și ușurință în utilizare.Faptul că ne aflăm printre țările cu cele mai mari rate de creștere din Europa denotă nu doar potențialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci și faptul că România își reduce într-un mod accelerat decalajul față de țările dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România în cadrul MasterCard.

mastercard_logoEuropenii preferă, de asemenea, tehnologia contactless pentru efectuarea plăților, numărul total de tranzacții contactless MasterCard sau Maestro depășind pragul de 1 miliard în 2015 – o creștere de 150% față de nivelul înregistrat în 2014. La nivel european, 13% dintre tranzacțiile procesate de MasterCard în magazine în trimestrul al patrulea din 2015 au fost contactless.

Cele mai recente date arată că valoarea totală a tranzacțiilor contactless MasterCard și Maestro a crescut, la nivelul întregii Europe, cu 183% în 2015 față de 2014, în timp ce numărul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu funcţionalităţi de plată contactless a crescut cu 121%. Mai mult de atât, numărul de carduri contactless și dispozitive de plată contactless a crescut cu 50% în 2015.

Rezultatele confirmă atitudinea pozitivă a consumatorilor cu privire la metoda de plată contactless, care oferă beneficii semnificative în materie de viteză și simplitate a efectuării tranzacției, asigurând astfel o experiență la plată superioară.

Dar acestea vantaje nu sunt singurele care susțin tendința de creștere a segmentului contactless. Plățile contactless reprezintă o alternativă mai sigură la numerar, oferindu-le consumatoriloro protecție de ultimă generație, pe mai multe straturi, pentru securizarea tranzacțiilor. Odată cu creșterea în utilizare, consumatorii devin mai familiarizați și încrezători în această tehnologie – peste două treimi dintre aceștia afirmă că tehnologia contactless este cel puţin la fel de sigură ca instrumentele tradiţionale de plată.

PayPassÎn Europa sunt deja mai mult de 10 țări care au în circulație peste 5 milioane de carduri contactless fiecare, în timp ce, la nivel internațional, tehnologia contactless este prezentă în 74 țări, cele mai recente apariții pe harta globală contactless fiind Islanda și Estonia.

Tendința de creștere accelerată a tehnologiei contactless se continuă și la nivelul comercianților, în contextul în care numărul de locații care acceptăplata contactless a crescut cu 72% în 2015față de 2014. MasterCard estimează că peste 4 milioane de locații, la nivel internațional, acceptă plăți MasterCard contactless.

George Simon, președintelediviziei CEE încadrul MasterCard Europe afirmă: “Prin intermediul tehnologiei MasterCard contactless, consumatorii pot beneficia de o metodă de plată rapidă, sigură și inteligentă, ideală pentru cumpărăturile de zi cu zi. Europenii au adoptat cu rapiditate această metodă de plată, preferând tot mai mult tehnologia contactless pentru plata cumpărăturilor – cu un efect pozitiv atât în rândul comercianţilor, cât şi al instituţiilor emitente. La nivelul Europei Centrale şi de Est, preferinţa consumatorilor pentru contactless este evidentă: în Cehia, 77% dintre tranzacțiile MasterCard realizate în magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless; în Polonia, cifra a fost de 55%, în Ungaria de 38% și în Slovacia de 38%.”

You Might Also Like

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

TAGGED: Maestro, Cosmin Vladimirescu, contactelss, card, lei, MasterCard
bankingnews.ro 24/02/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article OTP Bank România lansează o nouă campanie promoţională la achiziționarea pachetului OTP Salariat
Next Article EXCLUSIV: Topul băncilor după numărul de clienți: BCR a câștigat poziția de lider, CEC Bank și-a curățat portofoliul, Banca Transilvania a urcat agresiv până pe podium
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

11 ore ago

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

14 ore ago

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

o zi ago

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?