Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Share
Notification Show More
Latest News
BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială
Stiri de top
Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”
Analize Top news Stiri de top
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”
Stiri de top
Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”
Stiri de top
De ce sunt sfătuiți europenii să păstreze 100 de euro în numerar acasă?
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Cornel Dinu
Last updated: 30/06/2025 12:14
Cornel Dinu 3 luni ago
Share
SHARE

Începând cu 01 iulie, Mihail Ion va prelua rolul de Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank, responsabil pentru direcția strategică și operațională a diviziei de retail, la nivel național, după obținerea aprobării BNR. Până de curând, funcția a fost deținută de bulgarul Vladimir Kalinov.

Mihail Ion este membru în conducerea executivă a băncii, Vicepreședinte și membru al Directoratului Raiffeisen Bank România și în ultimii 3 ani a condus cu succes Divizia Piețe de Capital, Servicii Bancare de Investiții și Planificare Financiară Personală, divizie pe care va continua s-o conducă și în perioada următoare.  

Pe durata mandatului său, Divizia Piețe de Capital, Servicii Bancare de Investiții și Planificare Financiară Personală, Raiffeisen Bank România a lansat, în 2023, ”Banking 1:1”, o abordare personală și interactivă în relația cu clienții, susținută de aplicația Raiffeisen Smart Finance.  

De asemenea, sub coordonarea sa,  Divizia Piețe de Capital, Servicii Bancare de Investiții și Planificare Financiară Personală, a înregistrat performanțe remarcabile ale segmentului de clienți instituții financiare și un grad de satisfacție în creștere a clienților în activitatea tranzacțională, în primul rând susținută de infrastructura îmbunătățită, în mediul digital.

“Îi urez succes lui Mihail în noua poziție în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank. Am încredere că după realizările sale din ultimii 23 ani, prin numirea sa în poziția de Vicepreședinte Retail, vom crea sinergii în cadrul echipei care să faciliteze dezvoltarea accelerată în direcția noastră strategică.” – Zdenek Romanek, Președinte și CEO Raiffeisen Bank România. 

”După 23 de ani în Raiffeisen Bank, încep acest nou capitol alături de colegii din Divizia de Retail și colegii din întreaga bancă, cu încredere și responsabilitate. Îmi doresc să contribuim împreună la o strategie solidă, orientată spre susținerea clienților – fie că vorbim despre cei care doresc să-și gestioneze eficient finanțele personale și să își atingă obiectivele majore pe care le au pe parcursul vieții, fie de că vorbim despre companii, mici și mijlocii, care caută sprijin real pentru dezvoltare. Cred în capacitatea noastră de a ne susține clienții printr-o interacțiune facilă, prietenoasă, în relația cu banca. În acest sens, ne bazăm atât pe dezvoltarea serviciilor digitale, cât și pe expertiza pe care o împărtășesc colegii noștri în interacțiunile umane cu clienții.” – Mihail Ion, Vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank România.

Mihail Ion s-a alăturat echipei Raiffeisen Bank în februarie 2002 ca manager al departamentului de cercetare, în cadrul Diviziei Trezorerie și Piețe de Capital.  

În 2005 a devenit Președinte și CEO al Raiffeisen Asset Management, poziție pe care a deținut-o timp de 10 ani. Din 2015 a revenit în echipa Raiffeisen Bank, ca Director Executiv în Divizia Corporate, supervizând corporațiile de dimensiuni medii și sectorul public, iar în 2017 a fost numit vicepreședinte și director financiar al Raiffeisen Bank. 

Mihail Ion a contribuit activ la lansarea unor produse inovatoare pe piața bancară din România, înregistrând premiere pe piața locală, fiind prima companie de administrare a investițiilor care a diversificat plasamentele de acțiuni pe piețele externe. De asemenea, Raiffeisen Asset Management a fost prima companie de asset management care a lansat un fond cu capital protejat, prima care a diversificat plasamentele și a făcut disponibile fonduri în 3 valute și nu în ultimul rând, prima și, de altfel, singura companie din piață care administra la acel moment, un fond de pensii facultative.

În calitate de Director Executiv în Divizia Corporate, responsabil de supervizarea clienților corporații de dimensiuni medii și din sectorul public, împreună cu echipa sa și cea de retail, a obținut cel mai ridicat grad de satisfacție a clienților, înregistrând totodată și cea mai mare rată de creștere  a portofoliului din piață, în acea perioadă.

În rolul de director financiar al Raiffeisen Bank, a susținut și obținut optimizarea proceselor financiare – care conduc la generarea situațiilor financiare, patrimoniul băncii, pentru a furniza informații financiare la cel mai înalt nivel calitativ pentru părțile interesante și într-un timp foarte scurt. Totodată, Mihail Ion, a consolidat rolul diviziei financiare ca partener de business pentru zonele relevante din bancă, pentru a susține îmbunătățirea performanței activității băncii.

În ceea ce privește clientela de private banking, Mihail Ion a coordonat inițierea și dezvoltarea abordării personalizate pentru acest sector de clienți.

Pe lângă funcțiile deținute în cadrul echipei Raiffeisen Bank România, Mihail Ion a avut o activitate remarcabilă în mediul academic, fiind lector în cadrul Academiei de Studii Economice.  

Mihail Ion deține un doctorat în finanțe internaționale acordat de Academia de Studii Economice,  a urmat cursurile Școlii Doctorale de Finanțe și Bănci și este deținător al prestigioasei certificări CFA (Chartered Financial Analyst).  

You Might Also Like

BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

TAGGED: Raiffeisen Bank, Mihail Ion, Vladimir Kalinov, Zdenek Romanek, Vicepreședinte Retail Raiffeisen
Cornel Dinu 30/06/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Next Article Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială

3 zile ago

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

3 zile ago

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

4 zile ago

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?